Mint Skrevet 19. januar 2007 #1 Del Skrevet 19. januar 2007 Noen som har prøvd dette? Det hevdes av store mengder (10-20 g) daglig har omtrent samme effekt på kviser som Roaccutane! Erfaringer mottas!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 19. januar 2007 #2 Del Skrevet 19. januar 2007 har ikke hørt om dette, men vet at sink skal hjelpe mot kviser. husk at store doser med vitamintabletter faktisk kan være skadelig for kroppen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2007 #3 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg hadde garantert forsøkt det før roccutane eller p-piller, men helt risikofritt er det ikke. B-viteminer er vannløselige, noe som gjør at store doser vil føre til en belastning på nyrene. Har du den minste mistanke om at det kan være noe tull med de fra før, få det avkreftet eller bekreftet FØR du starter på et slikt opplegg! Helst bør du være i kontakt med en seriøs lege eller naturmedisiner før du begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 19. januar 2007 #4 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Noen som har prøvd dette? Det hevdes av store mengder (10-20 g) daglig har omtrent samme effekt på kviser som Roaccutane! Erfaringer mottas!! ← har du forresten en link til steder du har lest dette? er bare litt nyskjerrig......... sliter selv med uren hud, men kan ikke bruke roaccutane/tetrasykliner etc. jeg bruekr imidlertid aberela ( er forsiktig for å unngå at at huden blir tørr), og den hjelper litt Endret 19. januar 2007 av LadyInRed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2007 #5 Del Skrevet 19. januar 2007 http://www.google.no/search?hl=no&q=B5+acn...=S%C3%B8k&meta= Par tre øverste der ser ut til å være mer eller mindre reklamepreget (den "acneyoda/natural-acne-treatments" har visst en mer eller mindre obskur bok å selge), men det er et greit utgangspunkt. Ikke ta store mengder av noe vitamin uten å ha lest GRUNDIG hva som er faremomentene, for helt ufarlig er det ikke. Men som sagt, jeg hadde nok valgt det fremfor p-piller og/eller roccutane om jeg var desperat nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mint Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg snublet over et forum, og det var der jeg ble informert om bruk av Pantotensyre: http://acne.proboards32.com/index.cgi Masse informasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 20. januar 2007 #7 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg har ikke erfaring med dette, men jeg kan absolutt ikke forstå hvordan b-vitamin skulle hjelpe mot acne. Ikke om jeg legger godviljen til engang. Hvorfor ville ikke legemiddelindustrien lagd et preparat av det..? Det ville jo vært en gullgruve. A-vitamin (Roaccutan) er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2007 #8 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvorfor ville ikke legemiddelindustrien lagd et preparat av det..? Det ville jo vært en gullgruve. ← Er ikke mulig å patentbeskytte et vitemin. Dermed ville forskning på slikt ført til at ALLE B5 preparater ville fått samme forskning. Altså ville et legemiddelfirma måtte pøst ut en mengde kr for et middel de ikke hadde enerett på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 20. januar 2007 #9 Del Skrevet 20. januar 2007 Er ikke mulig å patentbeskytte et vitemin. Dermed ville forskning på slikt ført til at ALLE B5 preparater ville fått samme forskning. Altså ville et legemiddelfirma måtte pøst ut en mengde kr for et middel de ikke hadde enerett på. ← Oh, hvor det er vilje finnes det løsning. B5-liknende stoffer kan fint patentbeskyttes. Slik som produsenten av Roaccutan - Roche har håvet inn på isotretonoin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargegla82 Skrevet 1. mai 2008 #10 Del Skrevet 1. mai 2008 Kom over denne interessante tråden.Noen ferskere erfaringer/kunnskap ang B5 mot acne..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 6. august 2008 #11 Del Skrevet 6. august 2008 Kom over denne interessante tråden.Noen ferskere erfaringer/kunnskap ang B5 mot acne..? Ja, jeg hadde proevd alt utenom roaccutan foer jeg begynte med B5. Det har totalt forandret livet mitt, og bare i loepet av 1-2 mnd, saa jeg KLAR forbedring. Etter 3 mnd sluttet jeg helt aa faa kviser. Dette er noe alle som sliter med fet/uren hud og acne boer absolutt proeve foer de gir seg ut paa skadelige roaccutankurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nienna83 Skrevet 6. august 2008 #12 Del Skrevet 6. august 2008 Ja, jeg hadde proevd alt utenom roaccutan foer jeg begynte med B5. Det har totalt forandret livet mitt, og bare i loepet av 1-2 mnd, saa jeg KLAR forbedring. Etter 3 mnd sluttet jeg helt aa faa kviser. Dette er noe alle som sliter med fet/uren hud og acne boer absolutt proeve foer de gir seg ut paa skadelige roaccutankurer. Hvor får man tak i B5 i store nok doser? Hvilken dose tok du og hvor lenge holdt du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargegla82 Skrevet 24. august 2008 #13 Del Skrevet 24. august 2008 Ja, jeg hadde proevd alt utenom roaccutan foer jeg begynte med B5. Det har totalt forandret livet mitt, og bare i loepet av 1-2 mnd, saa jeg KLAR forbedring. Etter 3 mnd sluttet jeg helt aa faa kviser. Dette er noe alle som sliter med fet/uren hud og acne boer absolutt proeve foer de gir seg ut paa skadelige roaccutankurer. Er litt delte meninger,og jeg merker jeg er skeptisk selv. Vil en i utgangspunktet TØRR OG UREN hud/(acne/sorte prikker) bli tørrere ved bruk av vb5? Jeg vil ikke slite med tørrere hud,men vil gjerne bli kvitt de stadige acneutbruddene,har også mange små permanente:( Takk for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargegla82 Skrevet 30. august 2008 #14 Del Skrevet 30. august 2008 Er litt delte meninger,og jeg merker jeg er skeptisk selv. Vil en i utgangspunktet TØRR OG UREN hud/(acne/sorte prikker) bli tørrere ved bruk av vb5? Jeg vil ikke slite med tørrere hud,men vil gjerne bli kvitt de stadige acneutbruddene,har også mange små permanente:( Takk for innspill! dytte opp.. Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Del Skrevet 6. juni 2015 Noen som har prøvd dette i nyere tid? Anonymous poster hash: de4f6...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Del Skrevet 6. juni 2015 Nå har jeg trålet Science Direct og andre databaser etter forskning, og jeg finner INGEN vitenskapelige artikler som konkluderer med at høye doser B5 hjelper mot acne. Testene ble avsluttet da det viste seg at risikoen for alvorlig nyresvikt var skyhøy. Så mitt råd; IKKE PRØV NOE SOM HELST UTEN TETT OPPFØLGING AV HELSEPERSONELL Anonymous poster hash: 67521...b8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne3 Skrevet 7. januar 2020 #17 Del Skrevet 7. januar 2020 2020 - og ute i den store verden er det mange som fortsatt sverger til store doser av B5 for å redusere akne og fet hud. Jeg ser at denne tråden ble avsluttet etter at en bruker konkluderte med at det var farlig for nyrene med megadoser av B5. Er det likevel noen som har brukt en større dose av B5 over lengre tid for å få bukt med fet hud? De fleste som har tatt Iso vet at det er en veldig krevende behandling for hele kroppen, huden blir fryktelig skjør og det er ikke noe man går på dersom man ikke absolutt må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå