Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte på kvinneguiden og andre forum at enkelte sier slike ting som "jeg hadde aldri kunne vært utro" eller "mannen min hadde aldri funnet på å vært utro".

Mitt spørsmål til dere er ;kan dere med hånda på hjertet mene dette 100%, eller tror du at alle mennesker er i stand til å være utro under de "rette" omstendighetene?

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror helt klart at noen mennesker er mer disponert enn andre for å være utro, det har vel både med bevisstheten rundt dette på forhånd, erfaringer, miljøpåvirkning/normer den enkelte orienterer seg etter, grad av impulsivitet, menneskesyn, moral, kjønnsdrift, grad av selvtillit, hvem man er sammen med/kvaliteten på forholdet vedkommende er i, osv.

Når det er sagt så tror jeg virkelig at ALLE kan være utro under de rette omstendigheter. Man hører jo stadig vekk om mennesker som "ikke er sånn" men som likevel har endt opp med å være utro. Jeg tror det er komplekst og langt fra svart/hvitt. Men at noen helt klart er mer disponert/utsatt enn andre.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror alle kan det, men jeg tror også at man kan la være hvis man er bevisst på hvor egne grenser går.

Skrevet

Jeg tror alle mennesker, gitt spesielle forhold, kan være utro.

Skrevet
Jeg tror alle kan det, men jeg tror også at man kan la være hvis man er bevisst på hvor egne grenser går.

enig

Skrevet (endret)
Mitt spørsmål til dere er ;kan dere med hånda på hjertet mene dette 100%

Ja.

Jeg kan ikke tenke meg til en situasjon der jeg hadde vært komfortabel med en besluttning om å lyve og bedra i alle fall. Utroskapsproblematikken handler ikke bare om selve sex'n, men å innføre massiv lyving som del av et forhold. For meg blir det diamentralt forskjellig fra hva jeg legger i et forhold.

Endret av Lestat
Skrevet
Jeg tror alle mennesker, gitt spesielle forhold, kan være utro.

Sikkert. Det finnes ingen garantier. Men livet er for kort til at man kan gå rundt og beskymre seg.

Skrevet (endret)
Sikkert. Det finnes ingen garantier.

Mulig at det ikke finnes garantier, men det finnes absolutt ingen grunn til å være utro heller.

Ved utroskap bedrar man ikke bare partneren, men også i høyeste grad seg selv.

Hvilket oppegående menneske velger en løsning som fører til løgn, null tillitt, svekket selvrespekt, sjalusi osv. fordi man eventuelt sliter ? Snakk om å skyte seg selv i foten (i tillegg til at man trasher den andre). Det vil alltid finnes en bedre løsning enn å være utro, uavhening av situasjon.

Endret av Lestat
Skrevet

Enig. Og jeg tror også at grunnen til at mange skriver "Jeg kunne aldri..." er at de er bevisste på dette, unngår situasjoner som kan være fristende og dermed vet at de ikke kommer til å være utro.

I en utsatt situasjon er vi alle bare mennesker.

Skrevet

Jeg er nok en av dem som har sagt at jeg aldri kunne vært utro, og det mener jeg. Selvsagt kan jeg, alle kan, hvis de bare vil. Poenget er at noen (forhåpentligvis de fleste) er i stand til å tenke utover sin egen umiddelbare tilfredsstillelse, til å ta hensyn til andre mennesker, til å vise respekt for sin partner og den investeringen begge har gjort i forholdet osv osv. Så, ja, alle kan fysisk sett være utro, men det er helt klart mennesker som kjenner seg selv så godt at de vet at de aldri ville valgt denne "løsningen".

Skrevet

Jeg tror alle er utro i løpet av livet..

Selv den man minst venter at er utro.. Hvis man bare bruker de riktige triksene for å få noen til seng, så kan man få hvem som helst.. Man må bare se bra ut, og lese mennesker på en bra måte..

Jeg har aldri fått et nei i hele mitt liv.. Selv ikke fra personer med kjæreste..

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg til en situasjon der jeg hadde vært komfortabel med en besluttning om å lyve og bedra i alle fall. Utroskapsproblematikken handler ikke bare om selve sex'n, men å innføre massiv lyving som del av et forhold. For meg blir det diamentralt forskjellig fra hva jeg legger i et forhold.

Enig. Det handler ikke så mye om det øyeblikket man ligger i sengen med en annen enn den man er sammen med, selv om det kan virke sånn. Derimot handler det om alt det som skjer forut for det, nemlig alle løgnene, bedraget, selvbedraget.

Skrevet
Jeg tror alle er utro i løpet av livet..

Selv den man minst venter at er utro.. Hvis man bare bruker de riktige triksene for å få noen til seng, så kan man få hvem som helst.. Man må bare se bra ut, og lese mennesker på en bra måte..

Jeg har aldri fått et nei i hele mitt liv.. Selv ikke fra personer med kjæreste..

du hadde aldri fått meg i seng. Det hadde ingen greidd.

Skrevet

Jeg er ikke lesbisk heller, så det er helt i orden.. You're not my cup of tea :legrine:

Skrevet

Hehe, jeg tenkte akkurat det samme i forhold til Kaya83's innlegg.

Skrevet
Hehe, jeg tenkte akkurat det samme i forhold til Kaya83's innlegg.

Hihi, du er jo mann.. Skal vedde på at jeg hadde fått deg langflat bare ved å sende deg et blikk :sminkedokke:

Skrevet
Hihi, du er jo mann.. Skal vedde på at jeg hadde fått deg langflat bare ved å sende deg et blikk :sminkedokke:

Mulig jeg hadde ligget langflat ja; og ledd av forsøket ;)

Skrevet

Nei, jeg tror faktisk ikke alle vil være i stand til å være utro. Gitt at personen ikke er beruset på grensen til bevisstløs/på GHB el.l.

Jeg har vært utro, men jeg med hånda på hjertet si at jeg aldri kunne være utro mot min nåværende samboer. For det at jeg var utro, var et sterkt signal på at jeg burde ut av forholdet jeg var i, og forholdet hadde i realiteten vært dødt i et års tid da jeg gikk over grensen.

Skrevet

Du er ung enda, Kaya. Og tror du er uimotståelig. Jeg trodde også dette om meg selv da jeg var yngre. Og har vært med fler opptatte menn enn jeg er stolt av i dag. Men det som er - man klarer faktisk ikke å få interessen fra de som har "baller nok" til å la være. Det er bare de dustene som før eller siden hadde kommet til å bedra damene sine du får tak i. ;)

Skrevet
Mulig at det ikke finnes garantier, men det finnes absolutt ingen grunn til å være utro heller.

Det finnes sikkert en million ulik grunner til at folk er utro.

Mange oppgir dårlig forhold/ekteskap som medvirkende årsak til utroskap. Det kan f.eks tenkes at noen er utro for (underbevisst) å gjøre det dårlige forholdet/ekteskapet ennå mindre levedyktig. Dermed blir det også lettere å bryte opp. Kanskje noen faktisk ønsker å bli oppdaget....

Å finne årsaker til utroskap er ikke det samme som å finne unnskyldninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...