MzS Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Hei! Jeg har langt, lys blondt (naturlig farge) hår med fall/krøller. Hvert hårstrå er veldig tynt og fint. Her hjemme trenger jeg bare å bruke shampoo + balsam i nedre del, i tillegg til hårskum i fuktig hår - så får jeg både krøller og volum, og alt er greit. Men så fort jeg setter meg på flyet sørover så blir det helt umulig å ha med å gjøre Det blir flatt og livløst, og tjafser seg sammen. Bruker nesten en halv time hver kveld på å gre det ut igjen. Ikke spor av fallet/krøllene, og som sagt blir det veldig tjafsete. Filtrer seg sammen liksom. Blir bare verre med skum o.l. Er det noen som har noen tips? Skal snart til Brasil igjen, og forrige gang jeg var der var håret et mareritt. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg, men noe må det vel være?
Gjest Kristin_ Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Det kan jo være økt luftfuktighet som gjør utslaget? Eller at håret blir tørt? (jeg må kure i ett sett i syden om jeg skal ha sjans å ha kontroll på håret og ikke bli floketroll)
Gjest prestekrage Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 KJøp "solkrem" for håret hos frisøren. Bruk gjerne litt solkrem ytterst i hårtuppene.
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Har samme problemet, og har forsøkt det meste - uten godt resultat
onyx Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Det har nok mye med vannkvaliteten å gjøre. Mye hardere vann + mer kjemikalier som klor etc.
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Det har nok med sol, saltvann og klor og gjøre ja.. I tillegg til vannkvaliteten.. Da jeg var i England så skummet ikke engang sjampoen, og det var litt skummelt for en 10-åring og mamman hennes som aldri hadde vært annet enn i Sverige før.. Men da fant vi ut at det var på grunn av sol og saltvann, og håret mitt ble kjempeflokete.. Sist jeg var i syden kjøpte jeg meg shampo, kur og spray for å ha i håret, og håret mitt ble så fint.. Det som var greit med en spray var at man kunne spraye seg etter hvert bad og ellers med jevne mellomrom.. Mitt sett fra Biolage iallefall.. Jeg ville iallefall prøvd å kure håret et par ganger mens jeg var der nede..
Latee Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Innbiller meg at det kan ha noe med luftfuktighet som kristin sier, og kanskje vannet, jeg vet ikke. Da vi var i USA var vi ikke spesielt mye ute i sola (varmen tillot det ikke) og vi badet aldri. Allikevel ble håret mitt tørt, livløst og rett og slett stygt.
Antoinette Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Luftfuktighet og dårlig vannkvalitet har nok skylden. Jeg ville undersøkt med frisøren om mer fuktighetsgivende produkter og leave-in balsam er hvertfall tingen, og solbeskyttelse for håret er et must.
MzS Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2007 Tusen takk for svar jenter, veldig snilt Da skal jeg begynne å se meg rundt etter solbeskyttende/fuktighetsgivende produkter, en god kur (K-pak som jeg bruker nå er vel god nok, eller anbefaler dere noen andre?) og kanskje en leave-in balsam/spray. Det blir uvant for meg gitt - jeg som alltid kjøper ting helt i andre enden av skalaen, da håret mitt fort blir fett med fuktighetsrike produkter. Jeg tenkte vel litt bakvendt jeg da - regnet liksom med at med 90% luftfuktighet blir vel hvertfall ikke håret tørt Tar gjerne i mot flere tips også, gjerne til spesifikke produkter!
Pauline Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Samme problem her, bare at mitt hår er mørkt. Pleier å flette det i syden for å holde ut med det. Ingen permanent løsning, men så lenge det er for noen uker, overlever jeg.
lillesky Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Har med luftfuktigheten og gjøre. Jeg er mye i en by i Spania hvor luftfuktigheten er veldig høy, og håret mitt blir helt umulig. Det samme fortalte ei som bor der. Jeg kurer håret et par ganger i uka når jeg er der, for jeg dusjer mye pga bading og soling. Men følger med i denne tråden for flere gode tips.
Lillie Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 Ser du har fått mange gode tips her. Kan være lurt å kure håret ditt, det pleier jeg å gjøre når jeg er i "syden". Ellers så opplever jeg gjerne det motsatte. Håret mitt blir kjempeenkelt å stelle, og føles mye tykkere og finere enn ellers her hjemme. Jeg har aldri hatt så fint hår som det året jeg bodde i USA (California), dro hjemmefra med ganske kort hår og kom hjem med kjempelangt hår (tror jeg klippet meg en gang i løpet av et år). Håret var merkelig nok ikke slitt heller (forstå det den som kan... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå