Gå til innhold

Ikveld skal jeg prøve meg på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Husker dere Lars Barmen som hadde BarmenY på NRK? Han var på besøk i Italia for noen år siden og han viste en del retter. Jeg skal prøve å lage en av disse rettene ikveld: rose di Parma. Det er indrefilet som er snittet opp, så legger man parmaskinke og parmesan ost og ruller den sammen igjen: http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/barmeny/2261643.html . Dette er kanskje å ødelegge en god indrefilet men jeg er spent på å finne ut hvordan det vil smake :-) Til maten blir det en Argentinsk rødvin: Callia Alta Shiraz 2006 . Jeg har liten erfaring med argentinsk men denne fikk veldig positiv omtale i Salvesens vin 2007.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne oppskriften har jeg prøvd - flere ganger faktisk :) Den er som du også antar, helt fantastisk. Er en skikkelig favoritt hos meg. Bruker gjerne litt ekstra urter og parmesan jeg. Har blitt et kjempemåltid hver gang :klappe: Ønsker deg lykke til, og er helt sikker på at du vil få en fantastisk middag.

Selv foretrekker jeg en smaksrik italiensk vin til denne retten. Gjerne en god Chianti, som f.x. Rocca Guardia riserva.

Får vann i munn bare ved tanken på dette nå, nammis....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...