Gå til innhold

På tide med noen tiltak...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempeglad i pusene våres, og hater å alltid måtte holde dem vekk fra verandaen...Spesielt på sommeren. Ser det er et innlegg under her om nettopp det samme, men jeg har litt mer detaljerte spørsmål akkurat nå.

Hva kan vi bruke til å "sikre" verandaen?

Hvordan skal vi feste dette?

Vil jo så klart ha noe som ser pent ut, samtidig som jeg kan føle meg 100% trygg på at kattene ikke faller ned..Jeg vet at de kommer til å dytte på det jeg evt. setter opp så det må være solid.

Noen forslag? Bare å skrike ut ;) Tenkte jeg skulle ha det klart nå til våren så vi kan nyte verandaen sammen.

Med det samme jeg er i farta...kom til å tenke på noe som skjedde i sommer, det kom en veps inn og de nysgjerrige pusekattene prøvde å ta den. Hva skal jeg gjøre hvis en av de blir stukket?

(jeg er såpass allergisk at jeg trenger sprøyte straks hvis jeg blir stukket, så jeg antar at katter også reagerer forskjellig...?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er helt med på dette spm :) er så kjedlig å måtte sperre pus inne, mens man selv sitter der ute. og dersom man tillater pus å komme ut, er det kjedlig å hele tiden sitte å passe på også....

så jeg henger meg på :)

finnes det ev noe spray? som lukter så vondt for katten at den holder seg unna?

Skrevet
er helt med på dette spm :) er så kjedlig å måtte sperre pus inne, mens man selv sitter der ute. og dersom man tillater pus å komme ut, er det kjedlig å hele tiden sitte å passe på også....

så jeg henger meg på :)

finnes det ev noe spray? som lukter så vondt for katten at den holder seg unna?

Jeg har brukt en get off spray en periode på ledninger her, men det funker ikke så lenge av gangen synes jeg så jeg ville ikke tatt sjansen på det på verandaen.

Skrevet

At det er pent OG kattesikkert skal vel godt gjøres. Vi har i allefall helt klart prioritert at kattene får være uten på balkongen. Vi kjøpte rett og slett et par ruller hønsenetting som vi har brukt til å sikre hele balkongen fra gulv til tak, også der det er sprinkler. Vi har festet den med slike "strips" (husker ikke hva de heter akkurat nå, men det er sånne plastremser som du kan stramme til og så holder de seg slik og kan ikke åpnes igjen, men må klippes opp hvis du skal ha dem av. Ligger stort sett sammen med el-utstyr på Clas Ohlson og lignende butikker). Synes egentlig ikke det ser så verst ut heller. Nettingen er såpass tynn at vi ser den nesten ikke når vi ser ut av vinduet, så jeg kan ikke si at den plager oss. Som sagt, det viktigste er at kattene får frisk luft og får være litt utendørs, og når jeg ser hvordan de koser seg der ute er jeg ikke i tvil om at det var verdt det.

Skrevet

Det finnes mange forskjellige typer netting, så her er det jo bare å finne ett man selv syns er fint.

Jeg vil anbefale å feste det med kramper, altså U-formet "spiker", spiss i begge ender som man trer rundt endetråden på nettingen og banker inn i veggen. Da vil ikke kattene komme seg noe sted. Til sammenligning brukte vi slike kramper når vi bygde hundegården vår (til elghund og rottis) og de kom ingen vei, så det gjør nok ikke pus heller ;)

Spør på en bygg-forretning eller jernvarehandel, de har sikkert masse tips om hvordan man kan få til dette, om man har ti tommeltotter eller ei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...