Kylling Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har tempet denne syklusen, og jeg trenger litt hjelp til å se om jeg kan ha hatt eggløsning. For meg ser det ut som tempen har hoppet opp og ned som en jojo, og ifølge det jeg har hørt så er det et tegn på uteblitt EL. Jeg var sikker på at jeg hadde EL på dag 17 pga. temphoppet på 0.4 dagen etter, men så sank det igjen dagen etterpå. Har hatt vondt i høyre side nedentil i fire dager nå, noe jeg har hatt etter EL de siste syklusene. Noen som har synspunkter? Dag 5: 36.4 Dag 6: 36.6 Dag 7: 36.4 Dag 8: Ikke målt Dag 9: Ikke målt Dag 10: 36.3 Dag 11: 36.3 Dag 12: 36.4 - negativ EL-test Dag 13: 36.5 Dag 14: 36.7 - negativ EL-test Dag 15: 36.4 - negativ EL-test Dag 16: Ikke målt pga. sen måling og alkohol - negativ EL-test Dag 17: 36.5 - negativ EL-test både morgen og kveld. Vondt i høyre side Dag 18: 36.9 - vondt i høyre side Dag 19: 36.6 - vondt i høyre side Dag 20: 36.5 - vondt i høyre side Dag 21: 36.6
Prada Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Pleier temp å forbli høy etter el? Hvis den gjør det kan det jo se tvilsomt ut. Hos meg går temp opp ved el for så å gå litt ned igjen, men ikke så lavt som gjennomsnittet før el. Så du kan ha hatt el selv om temp går noe ned igjen, men når den har gått ned så mye som her vet jeg ikke. Men det stemmer jo med smertene da. Hvor lang lutealfase har du? Når el var, eller når den burde vært, er lettest å se når mensen kommer, men da er de ja aaaalt for sent.
Kylling Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2007 Takk for svar, Prada. Jeg veksler mellom å tro at jeg har hatt EL og at jeg ikke har hatt det. I dag er jeg litt øm i livmora, smertene er ikke konsentrert rundt høyre side lenger. Hadde akkurat samme symptomer forrige syklus. Da kom EL på dag 18. Dette er kun andre syklusen jeg temper. Forrige gang forble tempen høy etter EL. Forrige syklus var lutealfasen på kun 9 dager. Det var første "ordentlige" syklus etter at kroppen kom i gang igjen etter en graviditet utenfor livmor i høst. På grunn av dette har jeg ikke blitt kjent med kroppen min igjen, og det er vanskelig å tolke hva som skjer...
Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Litt vanskelig å tolke det der ja... Hvor temper du egentelig? Og er du flink til å tempe med en gang du våkner, og uten å røre deg først? Og til samme tid hver morgen? Ser nesten ut som du ikke har hatt EL synes jeg altså... Dessverre
Kylling Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2007 Jeg er nok kanskje litt upresis i målinga. Måler med én desimal, som regel på samme tid (kl 6), og jeg måler oralt. Hadde jeg ikke hatt smertene, så hadde jeg vært helt sikker på at jeg ikke hadde EL. Men jeg har et ørlite håp. Når (hvis...) mensen kommer igjen, så skal jeg stoppe med tempinga. Det er bare styr og stress, og jeg blir bare forvirra av det!
Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Når det gjelder tempinga di, så kan noe av temp-hoppingen skyldes tempested. Mange får nemlig mye mer stabil og riktig temperatur med vaginal temping. Bare et tips Og så er det jo en fordel med to desimaler, for med en 1 desimal og i tillegg temping i munnen så har man mange usikkerhetmomenter...
Prada Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Når det gjelder tempinga di, så kan noe av temp-hoppingen skyldes tempested. Mange får nemlig mye mer stabil og riktig temperatur med vaginal temping. Bare et tips Og så er det jo en fordel med to desimaler, for med en 1 desimal og i tillegg temping i munnen så har man mange usikkerhetmomenter... ← Vaginal temping og med 2 desimaler vil være mye mer nøyaktig. Anbefaler deg å bytte hvis du har tenkt til å tempe framover. Vet det er mange som mener det er helt unødvendig, og at oralt med 1 desimal holder mer en nok. Men jeg prøvde begge deler et par sykluser for å sammenligne, og ingen tvil om hva som var mest nøyaktig hos meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå