Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, nå er det jo ikke så veldig lenge igjen til valentines day, så jeg syns det hadde vært interressant å vite hva slags syn folk har på denne dagen.

Lar dere den bare forbigå i stiillhet, eller gir dere et lite kort/blomster e.l. Eller er det noen som pleier å feire den skikkelig med kjæresten sin? på hvilken måte i så fall..?

Dette er hovedsakelig til de som er i forhold, men alle er selvfølgelig velkommen til å svare ;)

Jeg spør på grunn av at jeg er i mitt første forhold nå, og har ikke helt selv tatt stilling til hva jeg syns om denne dagen. I grunn syns jeg det er en veldig amerikansk skikk som har tatt av i Norge, men på samme tid er det jo alltids koselig med et påskudd til å være litt ekstra romantisk !;):ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vi feirer ikke. Min mann hater tvangspålagt romantikk. I fjor vant jeg faktisk en flaske vin i et veddemål med en av kompisene hans, som påstod at jeg kom til å få valentines gave. Jeg var like sta og sa nei, fordi jeg mente jeg kjente min mann best. Jeg fikk rett.

Og for meg er det helt greit.

Skrevet

Feirer og feirer, vi pleier å gå ut og spise, men ellers ingen kort eller gaver. Synes nå det er koselig å gjøre noe, ser ikke på det som tvang i det hele tatt. Og, før vi får masse innlegg om at "vi synes Valentine's Day er tull og velger å vise kjærligheten vår i hverdagen i stedet": ja, det gjør vi også. Det ene utelukker ikke det andre. :)

Skrevet

Vi elsker alle anledninger til å feire forholdet vårt. Men vi holder oss langt unna de kommersielle, dyre valentinsgavene, og koser oss heller med en god middag hjemme eller ute (alt etter som hva slags dag det faller på) eller om vi har lite tid, dekker vi frokostbordet litt penere enn ellers, tenner lys og koker egg (noe vi sjelden gjør! ;) )Det blir en liten markering, men det trenger ikke å være noe stort. Kanskje en hyggelig mail i løpet av dagen, eller noe sånt i tillegg.

Skrevet
Nei vi feirer ikke. Min mann hater tvangspålagt romantikk. I fjor vant jeg faktisk en flaske vin i et veddemål med en av kompisene hans, som påstod at jeg kom til å få valentines gave. Jeg var like sta og sa nei, fordi jeg mente jeg kjente min mann best. Jeg fikk rett.

Og for meg er det helt greit.

Sånn er det hos oss, også. Det veddemålet var smart, for han har noen kompiser som har overdreven tro på niomimannens romantiske evner. :ler:

Jeg er for øvrig svært lite glad i Valentine selv, som alle andre tvangspålagte feiringer, men de har jo mye fine blomster hos blomsterhandleren, da, så sjansen er vel ganske stor for at det er jeg som kommer hjem med blomster den dagen. :ler:

Skrevet

Nja, litt både og egentlig. Innimellom blir det kanskje en rose på meg, andre ganger tar vi den helt ut med romantisk middag, kort og gaver. Alt avhengig av hva vi føler for. Vi har også halvtårsdag samme uka, og derfor bruker vi det kanskje som en unnskyldning for å feire den og ;) (jeg synes vel egentlig det er teit å feire halvtårsdager, men det er helt ok å slå den sammen med valentines for å ha en god grunn til å pleie hverandre litt ekstra ;) )

Gjest synseren
Skrevet

Sambissen liker ikke den komersielle delen av feiringen. Jeg synes det er koselig å feire kjærligheten enten det er på valentines day eller andre dager... :hjerter:

Skrevet

Hender jeg lir et lite kort eller en annen liten oppmerksomhet! Ikke noe mer enn det.

Skrevet

Ja, vi feirer.

Ikke noe voldsomme greier, men enhver anledning til å kos oss litt ekstra... Vi gjør jo for all del det i hverdagen også, men jeg synes jo det er koselig med en slik dag.

Han får somregel et kort med meg, og den "tradisjonelle" gaven i vårt forhold, en pakke lovehearts. En gang har han vel kjøpt blomster, men stort sett gir han meg ikke noe. Det er ikke gaver som er poenget for oss uansett.

Men vi tar oss tid til en romantsik middag. Vi kjøper inn noe godt, dekker bordet pent og tenner lys, kanskje har vi laga til (eller, kjøpt inn ferdigutgaven somregel) dessert også. No big deal, bare koser oss litt. Ser en film (hjemme) kanskje, eller noe. (litt avhengig av hvor sen den romantsike middagen ble, noe som avhenger av hvor lenge vi må jobbe...)

Dette er jo sånnsett ikke stort mer enn hva vi kan finne på bare en helt vanlig dag om vi har lyst, men det er litt koselig med en slik dag synes nå jeg da. Men vi går IKKE ut for å spise eller på kino. Det virker som om "alle andre" gjør det, og da er det mer stress enn kos, så vi koser oss heller hjemme. :)

Skrevet

Vi feirer ikke. Om vi spiser en god middag eller ikke kan være helt tilfeldig. Men ingen gaver. Har fått blomster en gang på denne dagen, men det var ikke pga det var valentins day.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vi pleier å bruke det som en "unnskyldning" for å gå ut å spise/kose oss hjemme med god mat og en film.

Ikke at vi aldri gjør det ellers, men på valentinsdag får vi jo en ekstra grunn til å gjøre det ;)

Gjest Nattblomst
Skrevet

Her feirer vi. Men det er bare fordi eldste sønnen vår har bursdag den dagen. :ler:

Skrevet

Vi feirer med en koselig middag og jeg får alltid røde roser og konfekt. Synes det er koselig. Kjæresten min har bodd flere år i USA i forbindelse med utdanning så for han er det ganske så naturlig.

Skrevet

Vi feirer og feirer ikke, kommer rett og slett litt an på "formen".

Vi gir ikke gaver til hverandre, har hendt vi har kjøpt blomster til hverandre hvis vi kommer på det.

Vi bruker å lage noe godt til middag, men det gjør vi jo hver dag...

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Nei vi feirer ikke. Min mann hater tvangspålagt romantikk.

Vi er begge av samme oppfatning. Har ikke noe imot å feire kjærligheten, men det gjør vi på årsdagen vår heller. Liker ikke det kommersielle og pådyttede.

Men det har hendt at han har kommet med en liten oppmerksomhet likevel. Tror han er redd for at jeg bare sier at jeg ikke liker dagen, men at jeg innerst inne liker det, men er for sta til å innrømme det :ler:

Gjest Solsikke
Skrevet
I grunn syns jeg det er en veldig amerikansk skikk som har tatt av i Norge, men på samme tid er det jo alltids koselig med et påskudd til å være litt ekstra romantisk !;)  :ler:

Enig i denne, men kjæresten min mener at det kun er en idiotisk amerikansk greie, så det blir ingen gaver eller feiring på Valentines Day. Siden jeg også ikke liker det komersielle ved det, så er ikke jeg interessert i å gi hverandre dyre gaver eller lignende, men et hjemmelagd kort og en god middag f.eks. hadde vært koselig :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bortsett fra at jeg som regel jobber til jeg stuper denne dagen, så er det ingen markering for oss. Bare tull og fanteri. Roser kan man kjøpe til kjæresten sin en dag det ikke er dobbel pris på grunn av markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...