Gjest Kira Skrevet 16. februar 2003 #21 Skrevet 16. februar 2003 Fjortis er en tilstand, ikke en alder. Betegnelsen på en som er fjortis for meg er: * Bruker SMS-språket der man kan ha _mer_ enn 160 tegn. *grøss* * Trange/korte topper og vise mest mulig hud. * Fnising, "peking" og baksnakking. * "masing" og repetering (Ja, og da mener jeg på IRC). Joda, helt sikkert. Kan hende jeg oppfører meg som en fjortis uten at jeg merker det ...
L@dy Skrevet 16. februar 2003 #22 Skrevet 16. februar 2003 Jeg har alltid tenkt på en fjortis som en 14 åring. Samme som Lillian`definisjon...Så når jeg var 28 så var jeg dobbel fjortis...Nå er jeg dobbel fjortis+2 Så er jeg altså dobbelt så umoden og fnisete + 2 år.
Gjest indiangranny Skrevet 16. februar 2003 #23 Skrevet 16. februar 2003 Fælt som du slenger med leppa i dag da Milla? Virker jo helt fjortis jo! :D Fra spøk til revolver. Jeg er nok litt fjortis. Jeg er fjortis på den måten at jeg ler av ting som kanskje ikke alle andre ler av. Jeg liker å ha det gøy og jeg synes det er artig å knise med venninner. Men alt til sin tid selvsagt! Slik som jeg definerer fjortis er jeg litt stolt av fremdeles å ha en liten fjortis inni meg. Men sånn harry-fjortis (jepp, vi innfører nå et nytt begrep) har jeg liten sans for. Det er de overlegne, bedrevitende, intolereante menneskene som bare er ute etter å hevde seg selv. Og de gjør det som regel på en liten voksen måte. Blant annet ved å føre et språk som hører en tenåring til og alltid prøve å latterliggjøre andre. Jeg er helt enig med deg Litago :D Du kunne ikke få sagt det bedre . hilsen
L@dy Skrevet 16. februar 2003 #25 Skrevet 16. februar 2003 Det var da voldsomt til innlegg som blir slettet. Hmm..er det fjortis fakter ute å går? Eller kanskje det er harry-fjortis Synest Litago kom med et supert begrep jeg.
orakel Skrevet 16. februar 2003 #26 Skrevet 16. februar 2003 Nå har jeg slettet flere innlegg her inne. Først lot jeg de endrede innleggene stå, men siden dere ikke klarer å slutte å spekulere rundt dette er alt nå slettet. Jeg vil igjen be dere om å holde dere til tema, slik at vi slipper å putte en hengelås på denne tråden. Jeg vil også minne om at personlige henvendelser skal postes på Personlige Meldinger eller tas opp via PM. Persondebatter er heller ikke ønskelig. Hvis noen trenger en oppfrisking av reglene, finnes de her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Orakel - moderator
Madison Skrevet 16. februar 2003 #27 Skrevet 16. februar 2003 Er fjortis ganske ofte jeg, syns det er kjempegøy Å være fjortis..enig med mange her..generelt det å være barnslig..fnise og le av ingenting.. sånn kan jeg være..innimellom..med et par like venninner.. Men noe jeg og syns hører med til begrepet er å være skikkelig "tøff" i trynet..slenge litt dritt,være bedre enn alle andre. DA er du fjortis, og det blir for dumt! Dessverre finnes det noen av de her :evil: Skjerpings..det finnes andre måter!
Eowyn Skrevet 16. februar 2003 #28 Skrevet 16. februar 2003 Må si meg helt enig med deg Madison. Bir dårlig stemning av det, og det er dumt!
Crazee Skrevet 18. februar 2003 #29 Skrevet 18. februar 2003 Hmmm - må nok seia meg ueinig i ein del av det som er blitt sagt her. Fjortis er alltid i dei samanhengane eg har sett det brukt blitt brukt negativt, som eit skjellsord. Om typen som ingen skal læra noko, fordi han/ho veit best og kan alt. Typen som står fast på 14-års-stadiet, gjerne i fleire tiår, og iblanda ein del frå trassalderen. Ein fjortis er ikkje ein type du vil bruka lang tid på. Å kunna vera barnsleg (og leiken) derimot, det er då berre positivt. Så sant det ikkje tek overhand og ein berre er barnsleg. Men då er ein berre - vel, barnsleg. Ikkje fjortis.
Milo Minderbinder Skrevet 19. februar 2003 #30 Skrevet 19. februar 2003 Slik jeg har hørt det blitt brukt, og bruker det selv....er en fjortis den type mennesker som har et relativt klart pubertalt utseende, og som konkurerer med medsammensvorne om å være mest mulig bråkete på bussen på fredagskvelden. De er irriterende, ja.....men jeg selv vært en av dem en gang. Det øvrige som går igjen i de forskjellige definisjonene her inne, har jeg brukt å arkivere under "barnslig", eller "umoden" Etter mitt skjønn er umoden og usikker veldig ofte funksjoner av hverandre - og jeg skal være den første til å innrømme at jeg selv ofte gjør oppvisninger i begge. Milo
Tusenfryd Skrevet 20. februar 2003 #31 Skrevet 20. februar 2003 For meg er fjortis noen som har en rar måte å være på og kle seg på, og som er klart yngre enn meg - både i alder og hue. Jeg kaller gutta i vakt på en militærleir for fjortiser - selv om de er 19. De er jo så "små".
jordbær Skrevet 20. februar 2003 #32 Skrevet 20. februar 2003 Fjortis.. Urk.. For meg er det f.eks.: En jente som skal på fest for første gang og drikker seg dritings på lett-øl.. En som digger westlife og hyler bare hun(evt han) hører navnet. Jenter som drar g-stringen en meter over buksekanten (da er det bare å dra for harde livet) Jenter som går ut i -10C i kort skjørt og tynne gensre fordi de blir så FEITE med klær på seg. Og når vi er inne på feite. De som drar så hardt de kan i mageskinnet/innvoller og roper "Jeg må slanke meg" når de faktisk allerede passer i str XS. "fniseknisehihihihihihi"... URK! Huff.. Det er ikke alltid like lett å være jordbær..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå