Arwen Skrevet 15. februar 2003 #1 Skrevet 15. februar 2003 Har sett at det er mange som bruker ordet fjortis en del. Lurer på hvor gammel en "fjortis" er. Hva betegner en fjortis?
Veslejenta Skrevet 15. februar 2003 #2 Skrevet 15. februar 2003 Fjortis er ikke en alder men en tilstand. Betegner ofte jenter som ler og fniser masse. Snakker ofte veldig høyt for at alle andre skal høre det og tror dem selv er veldig tøffe.
Thomas Skrevet 15. februar 2003 #3 Skrevet 15. februar 2003 Og bruker korte topper, lave bukser og string slik at halve ræva henger utenfor. Likevel blir de overasket når de blir antastet av kåte tennåringsgutter.
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 15. februar 2003 #4 Skrevet 15. februar 2003 Søk på "Fjortis" her på kvinneguiden. Da får du nok opp rimelig mange svar.
Eowyn Skrevet 15. februar 2003 #5 Skrevet 15. februar 2003 Spør Milla, hun ser ut til å vite det....Jeg er 22 år og ble kalt fjortis av henne, og siden hun vet alt, så..... Kanskje hun vet det også!!
Gjest Zalomine Skrevet 15. februar 2003 #6 Skrevet 15. februar 2003 Og fjortisgutter.... de trur jeg kan kalles fjortis nesten enda lengre enn jentene. (i snitt altså) forøvrig, man kan GODT være over 20 og fortsatt fjortis, uten at jeg uttaler meg om denne spesifikke saken. Fjortisguttene, det er vel de som liker fjortisjentene. Det er de som synes de selv er KULE fordi de drikker seg sanseløst fulle og ikke husker hvem de "rota" med (og jentene som er like fulle, de er selvsagt også fjortiser) Fjortis er en tilstand, og ikke en alder, det er jeg helt enig i, og mange kommer ikke ut av denne tilstanden før de har passert 25, virker det som. (enda flere er fjortis på nettet, etter at de har sluttet å være det (for det meste) irl. Det er min erfaring i alle fall.
Eowyn Skrevet 15. februar 2003 #7 Skrevet 15. februar 2003 Ble nok en gang kalt fjortis av Milla, på forumet personlige meninger under "takk for meg". Jaja, lurer også på hvor "fjortis-grensa" går!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #8 Skrevet 15. februar 2003 Ble nok en gang kalt fjortis av Milla' date=' på forumet personlige meninger under "takk for meg". Jaja, lurer også på hvor "fjortis-grensa" går! [/quote'] Fjortis har ikke noen aldersgrense. Å være fjortis betyr at man oppfører seg dumt, usikkert og umodent Milla.
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2003 #9 Skrevet 15. februar 2003 Synes ikke du virker som en fjortis Eowyn, du virker som en voksen og bestemt jente! Stå på, si dine meninger. Deler av innlegget slettet. Hold dere til sak, ikke person. Hege (mod)
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2003 #10 Skrevet 15. februar 2003 Til gjest over her: Tråden skal vel ikke handle om Milla!! Hva du synes om henne er helt uinteressant. Så tilbake til temaet. Fjortiser er jenter som går med bar mage selv om det er ti kuldegrader. Eller jenter som har vorspiel på t-banen og "underholder" alle andre som er der.
Gjest care Skrevet 15. februar 2003 #11 Skrevet 15. februar 2003 Er enig med en over som sier at fjortis er en tilstand
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #12 Skrevet 15. februar 2003 Er enig med en over som sier at fjortis er en tilstand Og for noen er den evigvarende. Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #14 Skrevet 15. februar 2003 På seg selv kjenner man andre! Glemte du å logge inn igjen enda en gang Huff og Huff Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #15 Skrevet 15. februar 2003 Men fra spøk til eh... mer spøk. Vi har vel alle en formening om hva en fjortis er. Unge jenter som blir gravide er i mine øyne dumme tankeløse fjortiser uansett om de er 13 eller 16, likså de i bar mage midt på vinteren med trusestrikken godt opp i der solen ikke skinner, skrikende og hylende på t-banen, bablende i mobiltelefonen, henger rundt sammen med gutter i 20 års alderen som de suger for en Snickers. Og kanskje det aller viktigste tingene nemlig enorm uvitenhet på alle mulige områder, ute av stand til å ta til seg kunnskap og at de lar seg utnytte av eldre gutter som de gjerne blir gravide med, får barnet, lykken varer i 3 mnd. før de ender opp som alenemødre. Akkurat denne siste her har vi jo mange tilfeller av her på KG. Milla
Litago Skrevet 15. februar 2003 #16 Skrevet 15. februar 2003 Fælt som du slenger med leppa i dag da Milla? Virker jo helt fjortis jo! :D Fra spøk til revolver. Jeg er nok litt fjortis. Jeg er fjortis på den måten at jeg ler av ting som kanskje ikke alle andre ler av. Jeg liker å ha det gøy og jeg synes det er artig å knise med venninner. Men alt til sin tid selvsagt! Slik som jeg definerer fjortis er jeg litt stolt av fremdeles å ha en liten fjortis inni meg. Men sånn harry-fjortis (jepp, vi innfører nå et nytt begrep) har jeg liten sans for. Det er de overlegne, bedrevitende, intolereante menneskene som bare er ute etter å hevde seg selv. Og de gjør det som regel på en liten voksen måte. Blant annet ved å føre et språk som hører en tenåring til og alltid prøve å latterliggjøre andre.
*Lillian* Skrevet 15. februar 2003 #18 Skrevet 15. februar 2003 Fjortis=fjortenåring=umoden og fnisete, litt usikker..... = min definisjon på fjortis Lillian - som kan oppføre meg som en fjortis innimellom uten at jeg egentlig er det
Arwen Skrevet 15. februar 2003 Forfatter #19 Skrevet 15. februar 2003 Er enig i at fjortis er en tilstand, er selv fjortis litt innimellom. Liker å fnise og knise av "teite" ting sammen med vennene mine.
Eowyn Skrevet 16. februar 2003 #20 Skrevet 16. februar 2003 Er også enig med Lillians definisjon av fjortis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå