Gjest bamsemums Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Er på utkikk etter bilstol til en jente på snart 2år, hun er veldig lang for alderen men ellers normalvektig. Hva skal man se etter, noen å anbefale? Kjøper mer enn gjerne pent brukt bilstol!!!! Har sett på finn. no og qxl.no men fant ikke noe der... Håper på hjelp!!!!
Gjest bamsemums Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Funnet dette.... Barnet har blitt større og trenger en stol med flere bruksmuligheter. Barnestolene i denne gruppen kan være godkjent i både to og tre vektklasser og er derfor ikke ensartet. Stolene kan monteres med to eller tre-punktsele, såfremt de er godkjent for dette. I disse vektklassene kan man ofte regulere sitte- og hvilestillinger. Integralbelte brukes for å feste barnet i stolen. Hver enkelts behov vil være avgjørende for valg av stoltype, men et godt råd er å montere barnet mot kjøreretningen. Mange års internasjonal erfaring, forskning og kollisjonstester viser at barn mellom 0 og 4 år sitter 5 ganger sikrere i bakover vendt posisjon enn i fremover vendt.
Bøllbert Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Vår 2 åring sitter i et forovervendt Britax Two Way Elite. Hun har hatt det i ett år allerede, da hun ble spinnvill av å sitte bakovervendt. Hun er også veldig lang for alderen, og ble et nytt barn å kjøre bil med, da vi snudde henne.
Gjest bamsemums Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Flere som har noen gode forslag, gjerne hvor en kan få kjøpt barnebilseter brukt!?
Jentemamma Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Jenta vår sitter i et forovervendt Baby Safe-sete. Hun kommer høyt opp, og trives veldig godt i det. Hun hater i utgangspunktet å kjøre bil, men når hun fikk nytt sete ble alt bedre. Dette setet kan justeres til tilnærmet liggestilling mens hun sitter i det, og det er et stort pluss synes jeg. Finnes i mange fine farger og design. De selges blant annet på Reflex. Koster ca 2000 tror jeg.
Laban75 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Flere som har noen gode forslag, gjerne hvor en kan få kjøpt barnebilseter brukt!? ← Finn.no kanskje?
Cathie Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 (endret) HTS BeSafe IZI combi er et sete som kan både brukes forovervendt og bakovervendt. Det er godkjent fra 9-18kg. Sønnen min er 4måneder bare, men vi har kjøpt et akta graco duologic sete, som kan brukes opp til 18kg (dvs ca 4år) Det er et rent bakovervendt sete, men det er såpass mye tryggere at for meg er det ikke et alternativ å snu tidlig! Etter det skal de sitte i en stol og bruke beltene som er i bilen, asså ikke egne seler i setet (kronglete forklart) Ang bakovervendt sikring, ta en titt på den siden her Endret 19. januar 2007 av Cathie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå