Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Har gått på Trinodiol i nesten 11 år og vært veldig fornøyd, har ikke hatt noen bivirkninger, nå har jo dette merke gått ut av produksjon og jeg fikk resept på Yasmin sist jeg var hos legen. Har nå brukt 1,5 brett. De siste 2-3 ukene så har sexlysten gått nedenom og hjem, vi har brukt å ha sex hver dag, men i det siste har det ikke fristet i det hele tatt... Det jeg lurer på er om det kan ha noen sammenheng med bytte av p-pillemerke? Bare noe som slo meg da jeg forsøkte å tenke på om noe hadde forandret seg i det siste. Og hvis det har det, er der noen andre alternativer jeg kan prøve? Har egentlig ikke lyst til å slutte på pillen riktig enda, hadde tenkt å fortsette til jeg var ferdig med studiene, men dersom det er det som kan være skylden til at sexlysten har vært dalende...
Amanlis Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Nedsatt sexlyst er en bivirkning av p-piller. Da jeg gikk på Yasmin hadde jeg null sexlyst, men den kom tilbake da jeg byttet merke.
Gjest ts Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Nedsatt sexlyst er en bivirkning av p-piller. Da jeg gikk på Yasmin hadde jeg null sexlyst, men den kom tilbake da jeg byttet merke. ← Vet det er en bivirkning av p-piller, men var usikker på om denne også dukket opp når jeg byttet merke, har aldri gjort det før nemlig. Dessuten så har sexlysten vært som vanlig i halvparten av tiden jeg har brukt Yasmin, men det er vel ting som tar tid å utvikle seg og. Kan jeg spørre om hvilket merke du bruker nå? Jeg kan ikke gå rundt slik som nå, da tror jeg det vil gå hardt utover forholdet...
*miolin* Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 anbefaler microgynom ... mener det er det de heter. Gått på yasmin og trinadiol selv, men dette jeg går på nå er bedre. mindre bivirkninger. noe nedsatt sexlyst,men ikke så ille som før. verdt forsøket!
Gjest ts Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 anbefaler microgynom ... mener det er det de heter. Gått på yasmin og trinadiol selv, men dette jeg går på nå er bedre. mindre bivirkninger. noe nedsatt sexlyst,men ikke så ille som før. verdt forsøket! ← Jeg var en av de som tålte trionidiol veldig godt, har aldri hatt noen problemer og er virkelig frustrert nå som de har tatt det merke av markedet, if it ain't broken, don't fix it! Jeg har, etter nøye overveiing sammen med samboeren min i går kveld, kommet fram til at jeg skal slutte med p-piller. Jeg gidder rett og slett ikke å begynne å teste ut andre merker. Må jo holde på med det etpar måneder og dersom jeg da fortsatt har nedsatt sexlyst som jeg har nå, så tror jeg at jeg kommer til å gå på veggen! Vi har brukt kondom en stund av andre årsaker, og har funnet ut at det like greit å bare fortsette med det fram til vi ønsker barn (som ikke er så lenge til): heller det og faktisk ha sex, enn å ikke ha sex. Men takk for svar.
Suki Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 holder med deg ts, jeg gikk på microgynon i nesten ett år, og sexlysten forsvant helt! nå har jeg sluttet helt på p-piller, og det er nesten så HAN må si nei, han er jo helt i sjokk stakkar!
Gjest ts Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 holder med deg ts, jeg gikk på microgynon i nesten ett år, og sexlysten forsvant helt! nå har jeg sluttet helt på p-piller, og det er nesten så HAN må si nei, han er jo helt i sjokk stakkar! ← Høres ut som jeg kanskje treffer rett da Må innrømme at jeg er litt spent på om de vanvittige menssmertene som var årsaken til at jeg startet på p-piller, kommer tilbake igjen Menmen, vi får ta det dersom det kommer. Et spørsmål, jeg har forlagt bruksanvisningen til yasmin, når jeg nå skal slutte: må jeg ta ut alle pillene på det brettet jeg har startet på? Eller er det bare noe jeg innbilder meg?
Gjest Kristin_ Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Da jeg begynte på microgynon "døde" all sexlyst, men etter noen brett da kroppen hadde vent seg til pillene gikk det seg til igjen... den vente seg til hormonene I guess.. og han må fortsatt si nei av og til Men jeg har hørt at microgynon virker veldig drepende på sexlysten til enkelte, så jeg vet ikke om jeg anbefaler det som et alternativ.
Varsia Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Men jeg har hørt at microgynon virker veldig drepende på sexlysten til enkelte, så jeg vet ikke om jeg anbefaler det som et alternativ. ← Hvilken som helst p-pille kan ha den virkningen, microgynon er ikke bedre eller verre enn andre piller. Det er kroppen som avgjør hvilket merke som er best, derfor er det umulig for oss andre å anbefale merker. Det som dreper min sexlyst kan booste opp en annens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå