Gå til innhold

Opplevelser i Brasil

Pearl

Anbefalte innlegg

Vi er en familie med barn på 3,6 og 10 år som skal til Brasil, Natal til sommeren. I den sammenheng ønsker vi å se mer av landet og håper noen kan anbefale oss utflukter, nettsider vi kan søke på eller kontakt personer som kan hjelpe oss med opplevelser.

Noen som vet noe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Var i Brasil i fjor sommer og reiste fra Rio opp til Buzios, det er her folk fra Brasil selv reiser på ferie, er ei lita halvøy med mange forskjellige utrolig flotte strender, noen mer barnevennlige enn andre, her er det mange aktiviteter både for de yngre i familien og dere voksne. Er også ei norsk dame som vi bodde hos som driver en pousada her, viss du søker på britz guesthouse finner du henne. Er utrolig hyggelig liten plass, og vanvittig flott. Jeg og mine venner reiste også opp i Amasonaz, til Manaus, denne byen ligger der Rio Negro og Amasonaz elven krysser, her kan dere dra ut i jungelen, men må ha guidet tur her,...har fremdeles mail adr. til guiden min her, så dere kan få om du ønsker det. Var en helt utrolig opplevelse. Fisking av Piraya, enormt fugle og dyreliv og sove ute i hengekøyer, absolutt å anbefale for en familie, møtte mange andre par med barn her. Dere blir kjørt rundt i små kanoer og får en helt spesiell naturopplevelse. Kan ikkje rose denne opplevelsen nok, er det beste eg har gjort noen gang!!

Etter dette reiste vi ned igjen til Rio og mot Sao Paulo, stoppet med Isla Grande som har Brasils flotteste strand og verdens 3. flotteste iflg National Geographic, og det var absolutt ikkje tull, krittkvit sand fin som mjøl, og flotte omgivelser. Egner seg i grunnen også godt for familier, ettersom det virket nokså rolig og fredelig. Dere tar ferje fra Puerto Alegre tror eg..husker ikkjeheilt:) men det finner dere på kartet.

Mest av alt anbefales turen til Manaus, ikkje for byen sin del, men for jugelturen:)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk smaksløk.

Amazonas er en av de tingene jeg føler vi MÅ ha med oss når vi først er så nær, så ja takk kan du sende meg mail adr til guiden deres?

Hvordan var det å fly med innenlandsfly? Og hvordan var prisene på disse utfluktene deres? Er litt greit å vite i planleggingsfasen slik at vi kan sette av til det. :Nikke:

Bestilte dere utflyktene før dere reiste ned eller ordnet dere det der nede?

Og hva måtte dere vaksinere dere for? Vi har fått litt forskjellige meldinger på det og er litt usikre..

Endret av Pearl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva måtte dere vaksinere dere for? Vi har fått litt forskjellige meldinger på det og er litt usikre..

Vet iallefall at det er helt nødvendig med malariatabletter i Amasonas. Gøy å motivere en treåring til å ta disse daglig mens man er på ferie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk smaksløk.

Amazonas er en av de tingene jeg føler vi MÅ ha med oss når vi først er så nær, så ja takk kan du sende meg mail adr til guiden deres?

Det skal jeg gjøre!

Hvordan var det å fly med innenlandsfly? Og hvordan var prisene på disse utfluktene deres? Er litt greit å vite i planleggingsfasen slik at vi kan sette av til det. :Nikke:

Innenlandsfly var helt greitt å fly med, slik jeg husker det er det noen selskap som er med i star-allianse, som er litt dyrere, men dere er også da litt sikrere på at det er trygt. Kan få rimeligere billetter med andre flyselskap, men disse er også mindre organiserte.. vi bestilte fly på dagen fra rio, er mange små reisebyrå som dere kan benytte dere av, men tror det er like bra å bestille fra Norge før dere reiser, vår tur var litt mer på sparket.. Billettene vil ligge på omtrent samme pris da. Dersom dere vil til Manaus er dere nødt til å mellomlande i Brasilia, så om dere vil se hovedstaden kan dere jo stoppe her noen dager? Prisen på innenlands fra Rio til Manaus lå på rundt 3-4000 per person, er dyrt, men så er det også en lang distanse.. Meget mulig dere får dette rimeligere med en slags familie rab eller noe?

Bestilte dere utflyktene før dere reiste ned eller ordnet dere det der nede?

Vi tok egentlig alt på sparket når vi var der, men det kan selvfølgelig føre til forsinkelser pga fulle fly osv. Siden dere er en familie som drar ned er det nok best å ordne litt på forhånd.

Hep.A og B er veldig bra å ha før dere reiser ned, tror ikke dere må ha de, men A er iallfall lur..(den som blir overført med mat og drikke)

Ellers måtte vi vise Gulfeberbevis når vi skulle inn i landet, men mulig dette var pga at vi reiste fra Peru.

Jeg hadde også en tyfus feber vaksine, men den er bare anbefalt og ikke must.

Det beste, for å vere på sikre siden er uansett å ta kontakt med lege i veeeldig god tid før dere reiser, er ofte lang venteliste på vaksiner, og spesielt gulfeber..De har oppslagsverk med ulike land og hvilke vaksiner dere trenger..

Malaria tab vil nok sannsynligvis legen også anbefale dere. Er ulike typer tabletter alt etter hvor dere drar, så dette er noe legen har bedre greie på tror jeg. Når vi var der tok vi ikke det, siden vi ikke hadde planlagt å reise opp. Det er også ganske mange bivirkninger med disse tablettene som kan ødelegge mye av turen..Men seff et bedre alternativ enn malaria...er veeeldig mye mygg i jungelen så anbefaler klær av litt tykt stoff viss dere drar dit..alt av bomull som feks joggebukser stikker myggen gjennom, dongri kan vere et alternativ.

:) Håper dette hjelper litt, beklager at jeg ikke kan gi tydligere svar på ting, men som sagt når det gjelder vaksiner må dere uansett kontakte lege, og vil nok også anbefale og ordne i det minste flyturene før dere drar, kan ofte få pakkepriser osv

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å si at når det gjelder vaksine som Hep A og B må disse taes over lang tid, ca en måned tror jeg. Bare så du får det med i planleggingen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Gjest 19chr90

ja det er lov til å slå barn i brasil. jeg har vært i brasil selv og sett at barn har blitt slått med jernbelte over rumpa. og over ryggen når de ikke har vært snille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...