treningsjenta Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 jada da ver det meg og mine spm ang katten som jeg skal få snart:) det har blitt allment kjent her inne det nå, etter alle mine spm:) jeg spør både om det ene og det andre:) vel, nå har det seg slik at jeg bor i 5 etasje og har en stoooor flott glass veranda hvor man kan skyve dørene helt fra og ha det helt oppe. det er nemlig det vi må ha på sommern, ellers koker vi i hjel! når dørene er til side, er det en høyde med sprinkler (såpass store at katten enkelt kan komem seg igjennom, og ramle ned) og så er det flate oppå.... hvordan i all verden skal jeg kunne lære/få katten til å holde seg unna dette? jeg kan alltids sette på netting ved sprinklene, men den vil fortsatt kunne hoppe opp, og deretter falle ned - og det vil vi ikke skal skje! hvordan skal vi løse dette problemet?
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Jeg skal gi deg et enkelt svar: Du må IKKE la katten være ute på balkongen uten at den er tilstrekkelig sikret. Det enkleste er å kun la katten komme ut på balkongen mens dere har glasset trukket for. Hvis dere vil ha katten der ute mens glasset er åpent må dere sette opp ekstra sikring: dere kan bruke espaljenett eller hønsenetting. Det er altfor mange katter som faller ned fra usikrete balkonger. Du kan ikke stole på at katten ikke vil falle ned hvis du ikke sikrer balkongen. Og bare fortsett å spørre, bare positivt at man stiller spm før man får katten i hus
Shewitch Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Mange som har innekatter og bor i høyden har nettet inn verandaen sin, og jeg syns det er et flott tiltak. Katten trenger jo også luft når det er steikhett på sommeren, dessuten er det fint for den å sitte og glo på fugler. Så var jeg deg, ville jeg absolutt gjort den kattesikker! Prøv å finn et nett som er av bra kvalitet, og prøv å gjøre det så pent som mulig, så vil verandaen være en koselig plass for både deg og pus
treningsjenta Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2007 går jo fint an å nette den inn der sprinklene er.. men det vil jo for det fortsatt være mulig for pus å hoppe opp på selve kanten, og deretter falle ned. da hjelper det lite med nettingen under..... man kan jo ikke akkurat bygge nettingen i høyden, så sitter man plutselig der i et fengsel av en veranda.
Arkana Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 man kan jo ikke akkurat bygge nettingen i høyden, så sitter man plutselig der i et fengsel av en veranda. ← Det er akkurat det vi har gjort. Hønsenetting fra Plantasjen fra gulv til tak på balkongen. Føler ikke akkurat at vi sitter i fengsel da. Det er akkurat like koselig der ute som før, vi kan bare ikke lene oss utover kanten (og det var ikke akkurat så viktig uansett). Derimot har vi fått to aldeles elleville puser som elsker å være utendørs og de nærmest bor der ute fra vår til høst, og kommer bare inn for mat og dobesøk. Det var vel verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå