Gå til innhold

Kan en mann være for romantisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest han
Skrevet

Går det ann å overdrive det romantiske. De fleste kvinner elsker jo romantikk, går det ann å overdrive det? Kan det bli for mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg kan se for meg at Ari Behn kan være for romantisk.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Definitivt. For mye kan bli klamt og trykkende.

Skrevet

Det skal ikke mye romantikk til før jeg synest det blir for mye i hvert fall.

Er ikke så glad i romantikk jeg :sjenert:

Skrevet

Hvis det er sånn klisje-romantisk med levende lys og vin og svulstige ord og se-dypt-inn-i-øynene du mener, så ja.

Skrevet

Jeg synes ihvertfall det kan blir for mye av det. Da blir det gjerne en slags tvangstrøye hvor man hele tiden må huske og gi noe ved merkedager og sånt tull. Og feks en mann som gråter fordi han ikke får valentinskort er veldig i overkant for min del...

Nå er vel jeg mere av den hverdagsromantiske typen også, og foretrekker at romantikken dukker opp spontant. Å legge opp til eller planlegge romatikk funker ikke for meg.

Skrevet

Nei. Men det som går ann er å finne menn som ikke vet å bruke det romantiske riktig og uansett hva de gjør så blir det bare teit. En annen mann kan være ekstremt romantisk og det er det beste som finnes. Det kommer altså ann på mannen ikke mengden av romantikk.

Skrevet

Tja, spørs på hvilken måte han er romantisk det. Er han fin hverdagsromantisk er det veldig bra og kan nesten aldri bli for mye.

Er han derimot klisjeromantisk med roser, hjerteformede sjokolader, dype stirrende langvarige blikk, overdrevne komplimenter som helt klart(!!) ikke har snev rot i virkeligheten (men som han har plukket opp et sted og skjønt at er "bra å si"), forventning om at man skal holde hånd over resturantbordet under hele måltidet, osv osv osv - da har jeg svært lav frustrasjonsterskel.

Skrevet

Ja....for min del iallefall.

Å være romantisk kan jo være så mye.

Som noen nevnte over her med typisk klisje romantikk, kan bli for mye. Det liker jeg ikke, men en gang i blant er det ok.

Men for meg kan det være romantisk om han lager frokost til meg f.eks..... ;)

Liker ikke klisje romantikk.....blir bare flau jeg, blir så rart.

Jenter er nok forskjellige her også, ikke alle elsker romantikk...

Skrevet

Definitivt. Har en kompis som er overdrevent romantisk. Omtrent sånn som Embla S beskriver, bare enda verre! :ler:

Romantikk er vel og bra, men jeg blir sprø om det skal være så voldsomt og hele tiden.

Skrevet

Min første tanke er ja, men jeg tror også det kommer an på på hvilken måte. En mann som lager frokost på senga til meg, som gir komplimenter osv; det må han få gjøre så ofte han vil for min del. Men en som er svulstig og klisjeaktig ville jeg nok fått problemer med ganske fort. Det er særlig forskjellen på om det er "tatt fra boka", eller om han gjør det utfra egne oppmerksomme observasjoner og mine ønsker og behov som spiller noen rolle.

Skrevet

Til og begynne med ga jeg en masse komplimanger til min kjær`ste, men etter og ikke få noe respons tilbake, har jeg i ettertid gitt fan. :sjarmor:

Sånn er det og sånn blir det. :ironi:

Skrevet

Hvis du har en mann som er for romantisk sender jeg min mann til dere på kurs.. Romantikk kan det vel ikke bli for mye av?

Gjest synseren
Skrevet

Synes ikke en mann kan være for romantisk. Det er jo bare stas å bli satt pris på. Ingenting er så godt som å vite at akkurat jeg er elsket. Nei, romantikk kan man ikke få for mye av. :hjerter_rundt:

Skrevet

Det kommer vel an på hvor langt man er kommet i prosessen. Hvis man er samboere, så er det vel bare koselig med romantikk i hverdagen skulle jeg tro. Som nevnt før her, alt med måte, da.

Men når menn begynner å kladde meg oppetter armene etter en times bekjentskap, ja da føles det overhode ikke romantisk, men klamt og innpåslitent- hvis de samtidig spør om jeg ikke er romantisk, så har de lagt det store egget. ;)

Gjest Gjest 1
Skrevet

Hvis det er en type som kan likne Ari Behn er det nesten litt fy å være romantisk i tillegg.

Saken stiller seg helt annerledes dersom en ekte (maskulin) mann (i holdninger, modenhet, alder, utseende, m.m.) har sine romantiske sider. Da er det full bonus.

Jeg tror ikke det er bra med for mye av verken det ene eller andre...

Skrevet

Jeg er sammen med en veldig, veldig maskulin mann. Og han synes hvite heklegardiner er helt toppers. DET synes jeg er litt romantisk/fint - at maskuline menn har sånne søte sider...

Men ellers er jeg enig med alle her som sier at klisjeromantikk (og særlig i overdreven form) skaper svært lav frustrasjonsterskel. Det blir rett og slett for tøflete for min smak...

Skrevet
Jeg er sammen med en veldig, veldig maskulin mann. Og han synes hvite heklegardiner er helt toppers. DET synes jeg er litt romantisk/fint - at maskuline menn har sånne søte sider..

Uansett...fordi om han er veldig - veldig maskulin......så har han vel samme hjerne som de fleste.....Mulig han er litt HOMO på si.....:ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...