Gå til innhold

Blåfarge på jenterommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å pusse opp jenterommet til våren og vurderer blått. Vil ha farge på rommene, da resten av huset er nøytralt. Rosa er ikke aktuelt på veggene, men synes det er fint å pynte med rosa eller rødt mot blått. Noen som har forslag til en blåfarge som er lys, ikke for kald, og ikke kvalmende? Gjerne med en link... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er fint når den går litt mot lavendel. Da blir det en litt mer "jentete" blåfarge...?

Skrevet

Enig m deg! Synes selv det er fint med blåfarger som går litt mot lilla og grått.

Skrevet

Du må nok bare ta turen til en fargehandel og få med deg noen fargekart hjem. Jeg har malt et av gjesterommene i 2 etg. i en pudderblå farge fra Baronesse og det ble aldeles nydelig. I og med at det er et soverom er det viktig at fargen ikke blir for sterk og ikke for kald.

Skrevet

Vær forsiktig med kald blåfarge..jeg hadde det på rommet mitt før (ikke som barn, men...) og det ble faktisk "kjølig" i rommet og ukoselig. Jeg synes det var veldig kult en stund, men det dabbet fort av.

Skrevet

Blått kan også bli for fluoriserende og nesten selvlysende hvis den er for sterk. Fryktelig ubehagelig farge å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...