Gjest Katty Skrevet 29. november 2012 #101 Del Skrevet 29. november 2012 Ingen som har nevnt denne. Garantert stavefeil. Akka si si si Akka nå nå nå Akka si Akka nå I'm pompi, i'm pompi Do you love me? Ella visa mella, ella visa mella si si si. Saaaandwich! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLola Skrevet 29. november 2012 #102 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har også en ingen har nevnt:) Dam dam dea Dam dam oeo-eo Sissi dea Sissi oeo-eo Iniminni jakka Inniminni eoeo Inniminni jakka Inniminni eoeo Kokkobass kokkobass Kokkobass kiss! Så hadde vi anna malena Anna malena i grønnmala hus Sitter og selger på boller og brus Har du penger så kom og kjøp Har du ikke så stjel og løp Anna malena hu gifta seg Med en mann som var drita lei Kjolen hennes var hull i hull Mannen hennes var drita full Var flere vers, men de husker jeg ikke helt, men hun drukna i fløte hos oss også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina Skrevet 20. april 2013 #103 Del Skrevet 20. april 2013 Slå macaroni Tiram, taram Asta marasta Tiram, taram push, push, push Tiram, taram Push, push, push 1 - 2 - 3 Mye forskjellige versjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 20. april 2013 #104 Del Skrevet 20. april 2013 En meter lang bananstang bananstang en meter lang bananstang bananstang bananastang en meter lang å-å-å (sette seg på huk før man klappet videre) kissi ki ka kola ka kola kissi ki ka kola ka kola ka kola kissi ki å-å-å (opp å stå igjen) to meter lang bananstang (osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 20. april 2013 #105 Del Skrevet 20. april 2013 Charlie Chaplin Charlie Chaplin gikk på disko, lærte seg å danse Det første han lærte var cha-cha-cha Det andre han lærte var o-la-la Det tredje han lærte var hip-hop dans, Det fjerde han lærte var slangedans Det femte han lærte var splitthoppdans (her skulle man hoppe i spagaten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilie sara Skrevet 4. juni 2013 #106 Del Skrevet 4. juni 2013 Husker noen denne?: Cecilie Sara. Høyt oppi ara. Hun har en kåpe,som er av såpe.Når klokka ringer,så springer barna,så springer Sara,høyt opp i ara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 5. juni 2013 #107 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg er en liten undulat Som får så dårlig med mat for de jeg bor hos, for de jeg bor hos de er så gjerrig som så De gir meg sild hver eneste dag, men det vil jeg ikke ha for jeg vil heller, for jeg vil heller ha coca cola og is Lurer på om det var en tulleversjon til denne også. Den er bare tull, det er ei drikkevise Dette er de to versene jeg har lært av den, det skulle ikke forundre meg om det finnes flere: Jag är en liten undulat som får så dårligt med mat för dom jag bor hos för dom jag bor hos dom är så snåla Dom ger mig sill varenda dag och det vill jag'nte ha jag vill ha brännvin jag vill ha brännvin och cocacola Jag är en stor och farlig varg som är så helvetes arg Jag bor i skogen jag bor i skogen blandt träd och planter Jag äter gräs varenda dag och det vill jag'nte ha jag vill ha småbarn jag vill ha småbarn och gamla tanter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist Fortid Skrevet 16. juni 2013 #108 Del Skrevet 16. juni 2013 Angeli dangeli dei, Hei mini, mini moni Makkaroni fiftyfive Fiftyfive-five-five, papegøy-gøy-gøy In a haba-haba-haba, In a saba-saba-saba, In a diff-diff-diff In a daff-daff-daff Hei, jeg gikk i barneskolen på begynnelsen av 80-tallet. Jeg er gutt og ble mobbet mye av både jenter og gutter. Sto derfor mye og betraktet andre som leket, men fikk ikke førstehånds kjennskap til hva de egentlig sang i disse klappelekene. Jeg husker det slik: Å-li-å-li-å Hei, mini mini ma makaroni mikke sa og mer husker jeg ikke, dessverre. Men jeg husker det lignet en del på den du skriver her. Melodien svirrer runt i hodet mitt ennå. Jeg er 40 år, og får fremdeles følelesen av å være utestengt fra lek og moro hver gang jeg hører den. Det er på tide å forsone seg med barndommen nå, men det er ikke lett. Denne tråden har imidlertid hjulpet meg mye, og jeg har fått bearbeidet mange vonde minner som jeg trodde jeg hadde glemt. Hadde ikke glemt de, vet du, hadde bare undertrykket de. Nå skal jeg dra de opp og se på de med voksne øyne, lukte, føle, smake, og så kan legge de trygt ned i fortidsminneskuffen hvor kan ligge trygt og godt uten at de gjør meg vondt lenger. Mobbing er noe dritt...det tar nesten hele resten av livet å gjøre godt igjen. Det er bra å ha kvinneguiden til å hjepe denne stakkars mannen ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metamorf Skrevet 16. juni 2013 #109 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) En meter lang makaroni Makaroni en meter lang en meter lang makaroni makaroni en meter lang å-å-å ein zwei drei hottentotten titten tei hottentotten titten tei zwei drei ein zwei drei h hottentotten titten tei hottentotten titten tei zwi drei å-å-å to meter lang makaroni (osv) ---- Husker du den gang da de hodeløse sang og de fingerløse spilte på klaver Og en eldre mann satt på trikken og sang vil du bli med i graven når jeg dør? Nei det kan jeg ei for jeg heter Nikolai og var femogtjue år da jeg ble født og min mor var undulat og min far var akrobat og begge to ble født i en automat og vi lo - hoho og vi le - hehe så de blinde måtte komme for å s og vi le - hehe og vi lo - hoho så de rumpeløse måtte gå på do ---- Rødgrøt med fløte på det er så godt å få rødgrøt med fløte på det er godt å få. Dette var første vers, nå kommer andre vers, det lyder så: bam bam bam bam Rødgrøt med fløte på (osv.) --- Femogfemti øl igjen i et skap, femogfemti øl i et skap Jeg tok en ned og helte i mitt gap firogfemti øl igjen i et skap. Firogfemti øl igjen i et skap, firogfemti øl i et skap. Jeg tok en ned (osv.) --- A ram sam sam a ram sam sam gulli-gulli-gulli-gulli-gulli ram sam sam a-leeee-a a-leeee-a gulli gulli gulli gulli gulli ram sam sam a-raaaaafi a-raaaaafi gulli gulli gulli gulli gulli ram sam sam -------- en sjømann dro til afrika (mjøsa, A-B-C, 1-2-3, plingelingeling)... for å lære litt om afrika men da han kom til afrika så ble det bare afrika ----- å makaroni tirom tasle marasle tirom tirom posh posh posh tirom tirom posh posh posh en - to - tre (her var det om å gjøre å ta hånden raskt vekk slik at den andre ikke klarte å slå på hånden din på "tre") ------ oh alele (oh alele) a rare tiki tomba (a rare tiki tomba) a masa masa masa (a masa masa masa) oh ale oa baye (oh ale oa baye) ------ Og han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen og så plutselig møtte han en diiiger bjørn. Tiiii-raaaaa-tiiii Holliattihi og holliattiho (grrr grrr ) holliattihi og holiattiho (grrr grrr) Holliattihi og ho og så møtte han en slaktegris (?), en melkeku, en budeie og noe annet? Endret 16. juni 2013 av Metamorf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solguden Skrevet 17. juni 2013 #110 Del Skrevet 17. juni 2013 Hvem banker sa Per Anker Det er mi kone sa Per Lone Hva vil hun sa Per Lund Kjøpe løk sa Per Høk Og hvor mange sa Per Lange 1-2-3-4 sa Per Lire Ikke fler sa Per Ler Det er nok sa Per Kokk ----------------------------------------------------------- Det kom en jente vandrende, vandrende, vandrende det kom en jente vandrende - tralla -la -la-la-la Og hva skal du her nede, nede, nede og hva skal du her nede tralla - la - la -la - la Ut og søke tjeneste, tjeneste tjeneste osv - osv Hvor mye skal du ha for mån´ten - osv Ei ku skal jeg ha for mån´ten - osv og det er alt for mye - osv og fy så stygg og svart du er - osv lik så rein som deg du - osv og tror du nå´n vil ha deg - osv Jeg tror at du vil ha meg - osv -------------------------------------------------------------------------- Elle melle deg fortelle skipet går ut i år rygg i rand to i spann snipp snapp snute du er ute -------------------------------------------------------------- Pitt Pott nøtt skulle ut å gå, men han hadde ingen bukser på Så tok mor et rutete skjørt å sydde bukser til Pitt Pott nøtt ---------------------------------------------------------------- Hønseføtter og gullerøtter (sang den sånn) og halsen av en svane de som kysser små pikene de har en fryktelig vane ----------------------------------------------------------------- På månen bor en liten man en liten mann en liten mann på månen bor en liten mann som heter Okken Bom og han spilte på en øse, en øse, en øse han spilte på en øse og han heter Okken Bom Og hatten var av bløtkake av bløtkake av bløtkake osv osv Og vesten var av kjøttkaker osv og buksa var av krepp papir osv og skoene var av pizzadeig osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2013 #111 Del Skrevet 7. juli 2013 Var du med den gang da de døve sto å sang og de fingerløse spilte på klaver ver ver? Å en gammel man satt på brygga å sang, vil du værra med i grava når jeg dør en gang? Nei det kan jeg ei, får jeg heter nikolai å var femåtyve år når jeg ble fødtfødtfødt Å min mor er underlat og min får er tynnsoødat, å selv ble jeg født i en stor cola automat... Det var lenge siden sist da jeg satt på en kvist å pissa mitt i øre på en pansjonist! pansjonisten sa "haleljua måtte alt det gode komme ovenfra" A hi hi hi a hohoho selv de rompeløse måtte gå på do ho ho Å hi hi hi å he he he selv de blinde måtte ut får å se he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 8. juli 2013 #112 Del Skrevet 8. juli 2013 Har et inntrykk av at klappeleker/regler er forskjellig fra skole til skole nærmest. Her er noen av de jeg husker: Å, makaroni TIram tasha-marasha Tiram tiram tash tash tash Tiram tiram tash tash tash En - to - tre! ----------------------- Åli-åli-å Å minni minni ma Makaroni fiskefa Fiske fa fa fa Oma la la la And the happy happy happy And the skappy skappy skappy And the fus - mus Minni mikke mus - fus! ----------------------- Det var en lørdagskveld Jeg dro på Grand hotel Så kom en fyr forbi Og rappa underbuksa mi, Jeg ble forbanna på'n, Og slo ut tenna på'n Så blei jeg venner me'n Og kjøpte gebbis te'n Han lå i senga mi og sa, Sussi sussana Sussi bannana Æ - Ø - Å ----------------------- En sjømann dro til ABC (Mjøsa, Plingelingeling, Gakkgakkgakk) For å lære litt om ABC Men da han kom til ABC Så var det bare ABC ----------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. juli 2013 #113 Del Skrevet 8. juli 2013 Har et inntrykk av at klappeleker/regler er forskjellig fra skole til skole nærmest. Her er noen av de jeg husker: Å, makaroni TIram tasha-marasha Tiram tiram tash tash tash Tiram tiram tash tash tash En - to - tre! ----------------------- Åli-åli-å Å minni minni ma Makaroni fiskefa Fiske fa fa fa Oma la la la And the happy happy happy And the skappy skappy skappy And the fus - mus Minni mikke mus - fus! ----------------------- Det var en lørdagskveld Jeg dro på Grand hotel Så kom en fyr forbi Og rappa underbuksa mi, Jeg ble forbanna på'n, Og slo ut tenna på'n Så blei jeg venner me'n Og kjøpte gebbis te'n Han lå i senga mi og sa, Sussi sussana Sussi bannana Æ - Ø - Å ----------------------- En sjømann dro til ABC (Mjøsa, Plingelingeling, Gakkgakkgakk) For å lære litt om ABC Men da han kom til ABC Så var det bare ABC ----------------------- Vi hadde en litt annen versjon av den makaroni-sangen! Slå makaroni, tirum, tassa marassa tirum, tirum, tass, tass, tass tirum, tirum, tass, tass, tass 1,2,3,a,b,c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 8. juli 2013 #114 Del Skrevet 8. juli 2013 Skal vi se om jeg husker rett? Kan du huske den gang da de stumme sang Og de fingerløse spilte på klaver Og en halvdød mann satt på bussen og sang Vil du bli med meg i grava når jeg dør? Nei det kan jeg ei, for jeg heter Nikolai og var 21 år da jeg ble født Og min far var soldat Og min mor unduat Og begge to ble født i en tomatautomat Vi sang den sånn: Det ekke lenge siden sist Da jeg satt på en kvist og tissa nedi hodet på en pensjonist pensjonisten sa Halleluja Aaalt det gode kommer oventifra På en kirkegård en gang da de døde stod og sang og en halvdød mann stod og halvdødsang viiil du være med i grava når jeg dør Nei det kan jeg ei for jeg heter Nicolai og ble født 25 ååår og min mor er mexicaner og min far er indianer og jeeg ble født på automat-mat-mat Det er tydeligvis mange versjoner av den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 8. juli 2013 #115 Del Skrevet 8. juli 2013 Vi hadde også en klappelek som gikk sånn: bob bob ski hattentatten æh-æh pling-pling bom bom bom bob bob ski hattentatten æh-æh pling-pling bom bom bom skirrevirre hattentatten bob bob ski hattentatten bob bob ski hattentatten æsj dæsj fuglebæsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 8. juli 2013 #116 Del Skrevet 8. juli 2013 Er det andre som har hørt denne? Jeg har bare hørt den av en person. Ute i ørkenens brennende sand vandret en iskakema-a-ann Alle de andre iskakemennene smeltet til vann (usikker på tekst) Stakkars gamle iskakema-a-ann Ååå, bare 150 vers igjen (Repeteres 150 ganger med nedtelling) ---- Vi hadde også en litt annen versjon av den andre makaronisangen: En meter lang makaroni makaroni meterlang (rep) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirama Skrevet 8. juli 2013 #117 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Har du hørt den gang da de døde satt og sang og de rompeløse spilte på gita-a-ar og en halvdau mann satt på trikken og sang - vil du møte meg i graven når jeg dør en gang? Nei det vil jeg ei jeg heter Nicolai jeg var fem og tyve år da jeg ble født, tror jeg For min mor er undulat, og min far en tinnsoldat Og begge to ble født i en coca cola automat Og de lo -hahaog de lo- hohofor de rompeløse måtte gå på do-do-doog de lo- hahaog de lo- hohofor de rompeløse måtte gå på do-do-do. Endret 8. juli 2013 av mirama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
outkast Skrevet 20. juni 2014 #118 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Min far han er en søppelmann, en søppelmann, en søppelmann, Min far han er en søppelmann og vet du hva han sa? æsj, æsj Min mor hun er en baker, en baker, en baker, Min mor hun er en baker, og vet du hva hun sa? æsj æsj, nam nam Min søster er en frisør, en frisør, en frisør, Min søster er en frisør og vet du hva hun sa? æsj æsj, nam nam, krølli krølli Min bror han er en cowboy, en cowboy, en cowboy, Min bror han er en cowboy, og vet du hva han sa? æsj æsj, nam nam, krølli krølli, pang pang Og jeg er bare en baby en baby, en baby og jeg er bare en baby, og vet du hva jeg sa? æsj æsj, nam nam, krølli krølli, pang pang, ææææ -------------------------------------------------- Har du hørt om en gang da de hodeløse sang, og de fingerløse spilte på gitar Og en gammel mann satt på bussen og sang vil du være med ut i verden når jeg dør, bussjåfør Men det kan jeg ei for jeg heter Nikolai og jeg var fem og nitti år da jeg ble født Og min mor er undulat og min far er krigssoldat og begge to ble født i en tomat på et fat ----------------------------------------------------- Anne liane, anne merci my darling anne merci my darling anne merci my darling clap for me, clap for you, anne liane, si si, bom bom -------------------------------------- Min far han er barber fallera, han går i hvite klær fallera, han bruker sin forstand fallera, med såpekost og vann fallera ------------------------------------- En sjømann dro til ABC (osv) -------------------------------------- Slå makaroni, husker ikke mer Endret 20. juni 2014 av outkast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #119 Del Skrevet 14. august 2014 :D :D Anonymous poster hash: 64d78...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 14. august 2014 #120 Del Skrevet 14. august 2014 ----------------------------------------------------- Anne liane, anne merci my darling anne merci my darling anne merci my darling clap for me, clap for you, anne liane, si si, bom bom Vi hadde den litt annerledes: Anne liane, anne merci my darling Anne, I love you darling Anne, merci my darlig Clap for you, Clap for me. Oh ah Cha-cha-cha. Anne liane, si-si, bom-bom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå