Arielle Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg har lyst å lage min egen "mine første år" bok til babyen min. Er på utkikk etter et fint album i lyseblått, der man kan sette inn ark selv, evnt slike plastlommer for å ha ark inni. Så på nettsida www.familieskatter.no, og der selger de masse album. På noen står det at det er et postbound album, som leveres med 10 plastlommer. På noen står det samme, men at det går an å utvide. Kan man ikke utvide vanlige postbound album dersom det ikke står? Man får jo også bestilt ekstra slike plastlommer. Og hva er egentlig postbound? Og hvis det står "mulighet for utvidelse" og "mulighet for å sette inn flere", er dette to ulike måter å gjøre det på? Så at man måtte ha noen lengre skruer el lignende på noe (www.scrapshop.no) Og forresten.. hvor stort er egentlig 12x12". regner ikke med det er cm det er snakk om Endret 19. januar 2007 av Arielle
Bøllbert Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 De fleste scrapbook albumene går det an å utvide med forlengelsesskruer.De får du kjøpt i alle scrappebutikker. Postboundalbum er som alle andre album, der man kan fylle på med plastlommer i tillegg til de som er der fra før. (med forlengelsesskruer) 12X12 er den største størrelsen innen scrapbooking. Da er arkene 30,5 cm x 30,5 cm. Finnes også mindre størresler som 8x8 og 6x6. Anbefaler deg å kikke litt i nettbutikkene eller på www.scrapping.no
Filimo Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Alle postbound album kan utvides. Det følger som oftest med 10 lommer og i noen album følger det med et sett med forlengelsesskruer. I tillegg kan du kjøpe pakker med ekstra lommer og skruer i de fleste scrappebutikkene. Det anbefales likevel å ikke fylle opp for mye, dessverre så er det få (eller ingen) album som blir pene i ryggen (den som syns når albumet står som en bok i bokhyllen liksom) hvis du putter inn for mange lommer. Ofte har man litt stæsj på LO'ene og da blir albumet fort tykt. Det som forresten er veldig smart er å klippe opp litt tykke pappremser som du setter i albumet, f.eks. mellom hver 3. plastlomme, på denne måten vil du få ryggen penere. Lykke til 12 x 12 inch = 30,48 x 30,48 cm NB! Pass forresten på at alt du putter i albumet ditt er syrefritt og fargeekte, så ikke bildene og sidene dine blir ødelagt om noen år.
Arielle Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2007 Ok.. så postboundalbum har ikke rygg? Det er sånn som er åpen i ryggen, og de plastlommene vises?
Filimo Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Ok.. så postboundalbum har ikke rygg? Det er sånn som er åpen i ryggen, og de plastlommene vises? ← Joda, de har rygg, men er ikke "tette" i ryggen liksom (sånn som bøker er), så de vil sprike endel når du putter inn scrappesidene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå