Gå til innhold

Rimelig foundation uten solfaktor

Gjest Kristin_

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_

Jeg irriterer meg grenseløst over at det stort sett er solfaktorer i alle foundationer som finnes, i Norge trenger man ikke solfaktor året rundt og synes de putter solfaktor i alt for tiden :frustrert:

Til nå har alle foundations jeg har prøvd uten solfaktor vært dårlige og jeg trenger tips på en god foundation til blandet hudtype UTEN solfaktor....

Ta gjerne med i beregningen at jeg er student og at jeg ikke er spesielt hypp på å droppe mat i 3 uker for å få den perfekte foundationen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Borghild

Maybelline Pure makeup koster 95 kr og har ikke solfaktor. Jeg bruker normalt dyre foundations, men kjøpte denne her en dag av nysgjerrighet og ble positivt overrasket! Anbefales! Har en dyr en fra Guerlain også og bytter på disse. Men den har solfaktor 15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Superbalanced foundation fra Clinique og er godt fornøyd med den. Veldig drøy (ok, jeg bruker den langt fra hver dag, da...) og uten solfaktor. Har også vært fornøyd med foundation fra Body Shop, som jo er et hakk rimeligere. (Den fra Clinique koster ca 200 kroner, tror jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Superbalanced foundation fra Clinique og er godt fornøyd med den. Veldig drøy (ok, jeg bruker den langt fra hver dag, da...) og uten solfaktor. Har også vært fornøyd med foundation fra Body Shop, som jo er et hakk rimeligere. (Den fra Clinique koster ca 200 kroner, tror jeg.)

:Nikke: Jeg elsker min Moisture Foundation fra Body shop, men den har solfaktor (og det har den andre de selger også).

Av de uten solfaktor liker jeg Pure Makeup fra Maybelline og Nivea Matt Refine with rice (begge for fet hud) og Perfectly Real fr Clinique (for blandingshud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Takker og bukker for svar :) Blir så frustrert av at det skal være solfaktor i alt, vi bor i Norge, ikke Australia, og den lille solen vi får om vinteren er fin for D-vitamin etc.... + At kjemikaliene i solfilter ikke er bra i store mengder.

Ser at pure makeup er nevnt to ganger allerede, skal ta en kikk på denne i morgen. Er igrunn ikke fremmed for å bla opp 200 kr for foundation men selvsagt, kan være greit å prøve en billigere først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pure dekker ikke så mye, den jevner ut huden, så man må bruke en god concealer om man har kviser, mne det bra med den er at man ikke får kviser av den. Den forebygger istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

Jeg har en god concealer så det er ikke noe problem :) Er dessuten ikke så forferdelig plaget av kviser heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max factor sine pleier som regel være gode til min blandingshud.

Ang. solfaktor, det bør brukes også om vinteren, men foretrekker å ha det i hudkremen. De farlige strålene er faktisk like sterke hele året, det er kun de som gir brunfarge som er sterkere om sommeren.

Jeg er bare 31 år og har allerede hatt hudkreft i ansiktet to ganger... Den ene i hårfestet faktisk, den andre under øyet. Heldigvis ufarlig type, men det er kjipt å være redd for arr hver gang det dukker opp en ny pigmentflekk eller kvise som aldri går bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...