Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av Dere som er blitt svindlet eller blir utnyttet i et kjæreste forhold i form av verdier og penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jepp.

Simple fyren. Lot meg betale husleia og maten i flere år.

Men det simpleste tyveriet og det som jeg ble aller mest lei meg for var da jeg hadde kjøpt ny shampo og balsam hos frisøren, og det kom på nesten 600 kr. Uten at jeg merka det, fylte han litt og litt over på en annen flaske, og etterfyllte med vann. Jeg brukte ikke den shampoen så ofte, fordi den var så dyr, men da jeg skulle bruke den var den nesten som vann i konsistensen. Jeg ble så skuffet.

Dermed gikk det opp for meg hvilken smålig dritt han var. Han trengte ikke den shampoen engang til det korte håret sitt.

Det var noe helt hårreisende utrolig å gjøre. Hva i all verden var vitsen med det!!??? Fy flate!!

:hår: :overrasket:

Skrevet

Uffda, Smygel, skjønner det er tøft å tenke på! :ler:

Men helt ærlig - jeg skjønner ikke hvordan voksne mennekser kan være så dumme at de betaler alt for kjæresten, gir h*n lommepenger og tar opp forbrukslån for denne personen i sitt navn. :riste:

Gjest Miss Guided
Skrevet

Kjærlighet gjør ikke bare blind, men også hjernedød i tillegg. Noen er for snille for sitt eget beste. Noen er for godtroende for sitt eget beste.

Skrevet

Ja jeg har blitt utnyttet av en kjæreste ja , det er ikke alle kjærester man kan være grei og hjelpe med penger når det blir litt stramt, når jeg låner bort penger forventer jeg å få dem tilbake, men dengang ei.

Skrevet
Kjærlighet gjør ikke bare blind, men også hjernedød i tillegg. Noen er for snille for sitt eget beste. Noen er for godtroende for sitt eget beste.

Jeg fatter bare ikke hva som får kvinner og menn til og gjøre slikt, jeg blir fortvilt når voksne folk ikke kan gjøre opp for seg, og bare snylter på andre.

Det blir på grensen til hva en orker og spandere på sin kjære til slutt.

I kjærligheten er det et ordtak som heter " å gi og ta"., men det er faktisk enkelte voksne som er for korttenkte (hjernedød) til og skjønne.

Skrevet
Men helt ærlig - jeg skjønner ikke hvordan voksne mennekser kan være så dumme at de betaler alt for kjæresten, gir h*n lommepenger og tar opp forbrukslån for denne personen i sitt navn. :riste:

Jeg forstår det, inntil en viss grense. Feks så har jeg og kjæresten min stilt opp økonomisk for hverandre i perioder, både ved å ta opp lån og ved å ha hatt veldig ulik inntekt, men dette har jo gått begge veier, og jevnet seg ut over tid. Så slike svindel-forhold starter nok på den samme måten, ved at man hjelper kjæresten sin i en tøff periode. Men det bør jo ringe noen bjeller etterhvert, når hjelpen over tid kun går den ene veien.

Skrevet
Jeg forstår det, inntil en viss grense. Men det bør jo ringe noen bjeller etterhvert, når hjelpen over tid kun går den ene veien.

Å hjelpe er jo helt klart noe en skal gjøre i et kjæreste forhlod. Men her snakker vi ikke om og hjelpe noen, men at noen utnytter den andre økonomisk. At vedkommende rett og slett snylter. :sur:

Skrevet

Jeg har ikke selv blitt lurt men fikk hindret en venninne i siste liten fra å la han ta med hennes AmEx på skiferie til Østerrike, hun betalte allerede både for hans mobil og internett og tok opp et forbrukslån i GE på 4000 fordi han ville ha iPod. Vi gjennomgikk økonomien hennes og fant ut at han rett og slett sparte opp alle sine egne penger og brukte bare hennes. Det ble heldigvis slutt mellom dem like etter og han tilbakebetalte endel av pengene hennes.

Skrevet

Jepp, dritten tok opp forbrukslån i mitt navn. :frustrert::frustrert: Gjett om jeg ble forbannet både på han og ikke minst den jævla banken som tydeligvis ikke sjekket godt nok opp i ting og tang.

Skrevet (endret)

Jeg forstår faktisk godt at man kan bli svindlet av kjæresten!

Rett og slett fordi det "hører med" å hjelpe hverandre. Hvem vil vel framstå som den gniern overfor en kjæreste som har "forbigående" pengeproblemer? Hvem vil vel ikke gjerne hjelpe den man har kjær?

Det er helt klart at det går en grense mellom "få hjelp i en overgang" og "utnytte". Problemet er bare at man i de tilfellene hvor det er snakk om utnyttelse ikke er lett å se NÅR grensen overskrides. NÅR er det på tide å si at "beklager, men fordi jeg har betalt/lånt deg slik og sånn, så KAN jeg ikke gjøre det nå".

Man kan jo ikke gå inn i et forhold med all verdens mistro, fordi "noen" har blitt lurt. Imidlertid kan man bruke sunn fornuft, selv om det kan være vanskelig midt oppi forelskelsen.

Det er imidlertid ille når banker godtar å gi lån uten å informere partner. Da jeg var gift opplevde jeg at mannen fikk finansiering til bil UTEN min viten eller mitt samtykke. Det er heller ikke lov..... og bidro dessverre til at da boet skulle gjøres opp satt jeg igjen med mindre enn det jeg skulle. Så jeg er nok blant de skeptiske når det gjelder økonomisk mellomværende mellom kjærester, samtidig som jeg skjønner hvorfor det blir sånn.

Endret av regine
Skrevet
Uffda, Smygel, skjønner det er tøft å tenke på! :ler:

Skift ut menneske med mann og kjæresten med kvinne, så vil du finne enda fler eksempler enn det første som falt deg inn/det som sto i artikkelen. Men enig i at det er bra naivt, ja. Jeg er tross alt glad jeg er i et forhold hvor vi tar hver vår del av det økonomiske ansvaret...

Skrevet
Jepp.

Simple fyren. Lot meg betale husleia og maten i flere år.

Men det simpleste tyveriet og det som jeg ble aller mest lei meg for var da jeg hadde kjøpt ny shampo og balsam hos frisøren, og det kom på nesten 600 kr. Uten at jeg merka det, fylte han litt og litt over på en annen flaske, og etterfyllte med vann. Jeg brukte ikke den shampoen så ofte, fordi den var så dyr, men da jeg skulle bruke den var den nesten som vann i konsistensen. Jeg ble så skuffet.

Dermed gikk det opp for meg hvilken smålig dritt han var. Han trengte ikke den shampoen engang til det korte håret sitt.

WtF!? :overrasket: For en idiot! Må nesten le litt av fyren og. :ler:

Skrevet

Har også blitt økonomisk utnyttet...Han svindlet meg for ca kr 100 000.Han hadde flyttet inn i min leilighet,så jeg kastet han ut og solgte tingene hans (han hadde ikke registret seg på min adresse,ergo;han kunne ikke anmelde meg for tyveri)...Løy til han,og sa at om han overførte kr 60 000 til min konto så skulle han få tingene tilbake.Dusten gikk på det,og dermed berget jeg mine "utlån" ;)

Skrevet
Og grunnen til at jeg forsørget han var at han ikke hadde jobb.

Det er jo vel og bra og hjelpe dem som er i en sånn situasjon, men så har du dem som snylter på kjæresten/samboeren sin og sparer sine egne penger på seg selv.

Skrevet
Jeg er jo selvsagt ikke sammen med den kødden i dag da.

Og grunnen til at jeg forsørget han var at han ikke hadde jobb.

Det med shampoo'en var da dråpen. Så smålig! :ler: Håper du kan le av det i dag. :)

Hva sa han egentlig til det? Hadde han en bra unnskyldning?

Skrevet

Svindlet? Jau.

Jeg lånte 10.000 til kjæresten min, en redelig fyr. Det vil si, redelig helt til det ble slutt mellom oss. DA mente han plutselig at han ikke behøvde å tilbakebetale pengene pga måten det ble slutt på. Arg, for en drittsekk. Men det er nesten verdt ti tusen å være kvitt han :ler:

Gjest Orinoco
Skrevet

Hva var egentlig poenget med det med shampoen? Hva var det han ville oppnå?

Skrevet

Jeg tror rett å slett at det finnes slike mennesker som er så simple at de tar alt de kan få med seg ut av et forhold. Kansje det bare dreide seg om en maktfølelse, var bare en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...