mallina Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har brukt trionetta i noen år og siden de forsvinner så må jeg bytte. Jeg bruker den vanlige med 28piller. Nå skal jeg bytte til cerazette i bruksanvisningen står det: Du kan starte med C dagen etter at du har tatt den siste tabletten fra din nåværende pakke med ppiller (det betyr at du ikke skal ta noe pillefritt opphold) Hvis dine nåværende ppiller inneholder inaktive tabletter (placebo) Kan du starte med C dagen etter at du har tatt den siste aktive tabletten. Jeg har kastet pakken med bruksanvisngen til trionetta så jeg hvet ikke om jeg har inaktive piller på brettet mitt, Hvet noen her det? Og skulle jeg hatt det har jeg et lite problem, for jeg har bare den siste pillen igjen som jeg skal ta idag.. Så kan jeg starte på C imorgen? (slik som jg hadde gjort med trionetta, starta med ett nytt brett), men må jeg da bruke tilleggsbeskyttelse? Ble rot, men hadde satt pris på om noen hadde gidda å gitt meg svar..
Curry Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Siden du bruker Trionetta med 28 tabletter er de 7 siste tablettene på brettet placebo (inaktive). Da har du muligens et problem. Ta en telefon til et apotek og spør etter en farmasøyt så får du et sikkert svar!
Gjest Shayla Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Dette er jo ikke noe problem. Du fortsette bare på C etter at du har tatt siste pille på trionette brettet, den siste pillen før du skulle begynt på de inaktive.Så tar du å spiser alle pillene i C brettet før du får mensen. Spiller ikke noe rolle om du har 21 eller 28 piller, de siste 7 på 28 brettet er bare sukkerpiller slik at du ikke skal glemme å begynne på neste brett. Det skal ikke være nødvendig med noen ekstra beskyttelse. Endret 18. januar 2007 av Shayla
Gjest Talula Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Jeg synes heller ikke det høres ut som et problem, hvis jeg forstår det riktig. Hvis det står i paksningsvedlegget at du kan begynne med Cerazette etter den siste aktive pillen på Trionetta og du tar den i dag, så kan du vel begynne på Cerazette i morgen. Men hvis du er i tvil, så bare ring et apotek som Curry sa.
Curry Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jeg forsto det slik at hun skulle ta den siste inaktive pillen? Da er det jo gått noen dager siden hun har tatt de med virkestoff. Mulig at det ikke er noe problem, men jeg ville iallefall vært 100% sikker!
Gjest Talula Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Å ja.. Da hun sa hun skulle ta den siste pillen i dag trodde jeg det var den siste aktive, men det er klart hvis det er den siste inaktive, (den siste av alle pillene på et brett med 28) så blir det ikke riktig nei. Da ville jeg prøvd å fått tak i en farmasøyt på telefonen, eventuelt brukt ekstra beskyttelse en stund.
mallina Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2007 Å ja.. Da hun sa hun skulle ta den siste pillen i dag trodde jeg det var den siste aktive, men det er klart hvis det er den siste inaktive, (den siste av alle pillene på et brett med 28) så blir det ikke riktig nei. Da ville jeg prøvd å fått tak i en farmasøyt på telefonen, eventuelt brukt ekstra beskyttelse en stund. ← takk for svarene, ja stemmer talula dette er den siste inaktive tabletten. Litt lengre oppe på bruksanvisningen står det at man kan også ta å begynne på C mellom 2og 5 mensendag og imorgen er det 5 dagen, men da må man ha tilleggsprevensjon. Men dette står når man skal begynne på C uten å ha tatt ppiller før. Tror dere det går bra om jeg begynner å bruke tilleggsprevensjon de neste 7dagene sånn som det står?
Gjest Shayla Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Da vil jeg brukt beskytelse i en uke. Så er du helt sikkert på at det ikke blir noe barn:)
mallina Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2007 takk for svar. Ja beskyttelse er ett must slik det ser ut nåja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå