Gå til innhold

Opperere mandler og sykehusvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 5 år som nå mest sannsynlig må ta mandlene. Hun går nå siste år i barnehagen og begynner på skole til høsten, så vi ønsker og få gjort det så fort som mulig.

På vårt lokale sykehus er ventetiden så lang at det vil nok ta litt over 1 år før vi får opperasjonen. Det vil da si en hel vinter til hvor hun er plaget med kraftig hoste og vil få en del fravær første året på skolen.

Eller vi kan velge et sykehus som ligger 10 mil unna og vi får da opperasjonen tidlig i våres.

Hva ville dere valgt?

Vi heller jo mest mot det sykehuset med kort ventetid, men tenker litt på kjørevei hjem etter opperasjonen og det at det er et sykehus vi ikke kjenner til. Vårt sykehus er vi jo veldig trygge på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke 10 mil er så langt å kjøre jeg da. Hadde helt klart benyttet meg av kortere ventetid fremfor å vente ett helt år til på operasjonen.

Skrevet

Mange sykehus lar nyopererte "mandelbarn" ligge over til neste dag, eller de bor på pasienthotellet for å være nær (pga. blødningsfaren)

Skrevet

Takk for svar!!

Blir nok til at vi velger det sykehuset med kortest tid. Er ikke aktuelt at hun skal gå dårlig en hel vinter til.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men jeg har i alle fall veldig god erfaring med Voss sjukehus etter at sønnen vår på 3 tok mandlene i høst. Ventetiden var svært kort, kun snakk om uker. Alle på avdelingen hadde enerom, noe vi syntes var veldig deilig. Det var få pasienter der, så sykepleierene hadde tid til oss. Vi lå der to netter; pga reisetid måtte vi innskrives dagen før operasjonen, og så var det vanlig å ligge natten etter inngrepet.

Datteren vår tok også mandlene da hun var 3 år, men på Førde sentralsjukehus. Erfaringene derfra er til sammenligning dårlige; lang ventetid, tre barn og tre mødre på et firemannsrom og sykepleierne var omtrent ikke å se.

Hvis du har mulighet til det er min anbefaling å satse på et mindre sykehus, selv om det

kanskje gjør at du må reise et stykke.

Uansett hva du velger: masse lykke til - husk å hamstre saftis :)

Skrevet

Det var en flott ta-mandlene-reprotasje i VG idag. Takk og pris for utviklingen på dette feltet! På femtitallet måtte ungene ligge på sykehus etter mandeloperasjon i fjorten dager UTEN besøk av foreldrene.... nå er det unnagjort på under halvtimen.

Skrevet

Takk for svar!!

Vi glemte og kjøpe VG i dag vi, søren og hadde jo tenkt det for og lese om fjerning av mandler.

Vi har bestemt oss for det sykehuset med kortest ventetid. Det er et mindre sykehus ja. Vet ikke helt hvor stort eller lite det er da.

Det som ligger nærmest er et stort sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...