Gå til innhold

kjæresten min vil ha barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forvirra_*
Skrevet

jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år, med et opphold på ca 4 mnd i sommer/høst. vi ble vel sammen igjen i oktober/november 06.

da vi var sammen før snakket vi om hva vi ønsket med tanke på barn og familie og slikt. da det ble slutt i sommer sa han at det var fordi han ikke ønsket det samme som meg og at han ville være fri. det var forøvrig han som kom tilbake til meg.

i går sa han til meg helt uten videre at hvis jeg ville ha barn, var han klar for det. jeg ble litt paff, siden jeg egentlig har tenkt at jeg vil satse karriere først, og få barn når jeg er 25+. nå er jeg 20! :P jeg har alltid egentlig hatt lyst på barn, men tenkt at det kommer, så jeg får nyte livet før den tid. men nå som han sa det blir jeg litt usikker. han sa det fler ganger at han ville ha det. vi har forøvrig planer om å flytte sammen igjen til sommeren, sannsynligvis, da han kjøper leilighet. jeg er fortsatt student.

er det noen tips til hva jeg kan gjøre?mest lyst har jeg jo til å kunne være student og jobbe men samtidig få barn med han. er litt vanskelig. trenger noen tips eller løsninger på hva andre har gjort.

takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har nettopp vært gjennom et brudd, og det er vel ikke de beste rammene for å sette igang med prøving...

La det bero et år eller to. Det er ikke noe problem å være mor og student, men det er mer krevende enn å ikke ha barn. Og siden det er du som skal bære barnet fram og være "matstasjon" i ei god stund etter at det er født, er det du som har siste ordet på når det passer å begynne med prøving.

Skrevet
Dere har nettopp vært gjennom et brudd, og det er vel ikke de beste rammene for å sette igang med prøving...

La det bero et år eller to. Det er ikke noe problem å være mor og student, men det er mer krevende enn å ikke ha barn. Og siden det er du som skal bære barnet fram og være "matstasjon" i ei god stund etter at det er født, er det du som har siste ordet på når det passer å begynne med prøving.

Skriver under på denne jeg.. For meg så kan det virke som et barn skal "redde" forholdet på en måte, og det er ikke de beste rammene rundt det å få et barn. Dere har hatt en "pause" på 4 måneder, og nå har dere vært sammen igjen i 2-3måneder.. Klart det kan være forlokkende, men du er fortsatt ung og nå er forholdet deres nytt igjen...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg tror ikke han sa det fordi han vil ha barn NÅ. Istedet sa han det for å vise deg at han har ombestemt seg med tanke på hva han vil senere i livet.

Realistisk sett vil han sikkert ha barn når dere er mer stabile mht. karriere og hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...