Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i sorg for tiden, og det hender at om jeg lar tankene flyte for mye om kvelden, så begynner jeg å gråte. Av og til ganske intenst.

Dagen etter er jeg så hoven rundt øynene, og ser så veldig veldig trett og sliten ut.

Finnes det noe som kan hjelpe mot det? Som ikke koster haugevis av penger eller som tar lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller billigste er kalde agurkskiver eller teposer (div.te)

Det kjøler og demper hovenhet.

Du kan også sette din vanlig øyekrem i kjøleskapet for å hjelpe den litt på vei.

Alle kosmetikkmerkene har jo også spesialkremer til slikt men der vet nok andre mye mer mer og kan råde bedre.

Skrevet

Agurkskiver!

Det har alltid funket på mine hovne øyne etter gråt :)

Skrevet

Hvor lenge skal jeg ha dem på da? Og hvor lenge etter jeg har grått må jeg legge dem på for at de skal virke?

Skrevet

Hvis du er rød i øynene også, og ikke bare hoven, burde du bruke øyendråper.

Skrevet

Knus isbiter i en pose og pakk inn i kjøkkenhåndkle og legg mot der det er hovent. Bare vær forsiktig så det ikke blir for kaldt da, for da kan du få frostskader :)

Skrevet

Det er ingen ting som fungerer på meg når jeg først har blitt hoven... :forvirret:

Skrevet

Kalde agurkskiver pleier jeg å ha på i 5-10 min.

Ellers får du kjøpt slike maskelignende greier du legger i kjøleskapet til det formålet på de fleste butikker som fører kosmetikk. Ta en titt på Vita :) (de ligner på sånne du legger over øynene når du skal sove, bare at det er i plast med blå væske inni.)

Skrevet

Jeg har en øyemaske fra Origins som faktisk tar den typen hovenhet - på meg, ihvertfall. Denne er det - No Puffery. Koster ikke allverdens (husker ikke akkurat hvor mye, men vil tippe mellom 100 og 150), og virker raskt om morgenen. Men Origins er vel foreløpig bare å få tak i i Oslo, tror jeg, så kan bli litt vanskelig hvis du ikke bor her...

Skrevet

Mitt råd er Kanebo`s rosa øyegele ... en deilig gele som man tar på huden rundt øynene og legger på tynne papirstrips som følger med ... Dette er rene vidunder-dråpene - all hovenhet forsvinner ...

I tillegg anbefaler jeg å bruke SpersAllerg øyedråper - de trekker blodårene sammen og øynene blir hvite og fine ...

Man ser rett og slett bedre ut enn før man begynte å gråte ;)

Skrevet

Agurkskiver er billig og kjølene for øynene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...