Gå til innhold

Nå går puppene mine!

Anbefalte innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Uten vilje eller psykiske problemer (for å forhindre spekulasjoner) har jeg greid å miste 3 kg nå på 2 uker. Jeg glemmer rett og slett å spise eller får ikke tid, så sånn er det. Nå er jeg veldig fornøyd med den mye mer definerte midjen jeg har fått, skal ikke si noe på det, men puppene ser ut til å ha fulgt med i kiloraset :(

Spørsmålet er da som følger; Er det mulig å feite opp puppene igjen uten at magen trenger å følge med?

Spekuler gjerne i om jeg har et forvrengt syn på kroppen, men jeg er så tynn og liten at det ser rart ut om jeg har litt mer mage enn jeg har nå pga de tynne beina og armene.

Og jeg kan vel ikke regne med at hoftene er det neste som stikker av? De trenger jeg vel egentlig for å ikke være helt strek.

Akkurat nå har jeg bare lyst på et digert måltid med tikka masala, men på en måte ikke også for magesekken blir mett etter 2 skiver med toast, og det er jo ikke bra.

Hva i alle dager er galt med denne kroppen for tiden :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Går nok ikke det dessverre, akkurat som man ikke kan punktslanke seg så går det nok heller ikke å "punktfeite" seg :(

Skrevet

Ikke? Men jeg har vært "her" før, og da kom puppene tilbake og bare litt av magen!

Nå kan det virke som det er bare skinn og bein her sånn som jeg skrev det, men så snart ribbeina begynner å vises, så går jeg til legen.

Det er litt for skummelt når en har fått vite at midjen faktisk kan se så fin og tynn ut, og da vil en bare ha den tynnere og overdrive helt til det blir ekkelt, og det ser en ikke selv.

Skrevet

Det er litt for skummelt når en har fått vite at midjen faktisk kan se så fin og tynn ut, og da vil en bare ha den tynnere og overdrive helt til det blir ekkelt, og det ser en ikke selv.

Sånn hadde jeg det i perioder før jeg også. Ikke at jeg hadde noe spesielt ønske om å slanke meg eller noe, men jeg trente endel og innimellom fikk jeg det for meg at jeg bare måtte se hvor tynn jeg kunne bli.

Dersom magesekken din har vent seg til lite mat, kanskje du burde prøve noe ernæringstillegg a la Afi Nutrin eller noe, sånn at du iallefall får i deg litt næring. Er ikke akkurat så mye næring i toast...

Dersom du er redd for å se "ekkel" ut som du selv sier, sjekk ut hva BMI'en din er, så har du et visst utgangspunkt, i tilfelle du tror at du blir litt kroppsblind selv!

Skrevet

BMI er på 19 som den har vært i 2-3 år nå, altså ett over undervektig om jeg ikke tar feil?

Har i alle årene prøvd å legge på meg også, men har aldri i mitt liv kommet et gram over 52 kg.

Toast og masse kopper kaffe og røyk hver dag er kanskje ikke idealkostholdet nei :P Tenkte å lage meg noen feite pannekaker og gafle de i meg til frokost nå :DIkke sunnest kanskje, men magen min går innover når jeg sitter nå, og sånn skal det vel iallfall ikke være!

Fysjom føy! Pannekaketid nå snart, og de SKAL jeg stappe i meg også!

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Det blir nok vanskelig.

Men selv om det ikke går an å punktslanke seg eller punkt-legge-på-seg, kan en punkttrene, ifølge Roede.

Du bør spise mer slik at du legger på deg. Prøv å spis ofte siden du blir fort mett. For å opprettholde midjen kan du gjøre mageøvelser.

Skrevet

Takk for tips.

Egentlig prøvde jeg mageøvelser sist jeg var inne her og gnålte om magen min og fikk samme rådet, og da overtrente jeg så jeg kastet opp og folk rundt meg begynte å spørre om jeg var bullimiker. Er så redd det kommer til å skje, hvorfor skal folk bare gjøre seg opp egne meninger og diagnoser bare fordi jeg er dum nok til å trene for hardt og mye på tom mage?

Gjest glamourgirl
Skrevet

Har du sjans til å melde deg inn i et treningsstudio, og få kost og treningsveiledning der?

Nå har ikke jeg problemer med å være for tynn, akkurat, og puppene mine er kommet for å bli. Allikevel hjalp det meg veldig å få noen råd som passet til min kropp. Jeg trener nå jevnt, og spiser jevnt (det var kluet for meg) Jeg var sånn et måltid slukt om kvelden dame i hektiske perioder.

Nå spiser jeg ofte, sunt (men ikke fanatisk) trener mye øvelser tilpasset rygg, mage, midje og holdningsmuskler og er stabil i humør, mage og pupper ;)

Skrevet (endret)

Tror dette er et klassisk problem for de som slanker seg eller går ned i vekt.

Jeg tenkte litt sånn før (med skrekk og gru): Hvis man har passe pupper og i egne øyne litt for stor mage. Så slanker man seg og puppene blir mye mindre mens magen blir litt mindre. Så går man opp i vekt igjen - magen legger på seg mer enn puppene. Så slanker man seg igjen - puppene mister mer enn magen. Osv osv - tilslutt vil man bli en eneste stor mage med bittesmå pupper. Fordi man alltid legger på seg mer på magen enn på puppene og fordi man mister mer av puppene enn av magen når man slanker seg :klø: :ler:

Det jeg egentlig skulle si, var at jeg tror det er viktig å trene ryggen hvis du tenker mage. ;)

Endret av Embla s
Skrevet

Hvis jeg skal trene må jeg først ha penger, og jeg leter for tiden etter jobb (tenk å bli sparket fra telefonsalg :ler:)

Men jeg skal begynne så snart jeg får tjent inn penger igjen, og muligens gå og spørre legen om råd samtidig som jeg henter resept til p-piller i nærmeste framtid? De har vel litt peiling de også.

Jeg vil også kunne spise jevnt, men blir mett med en gang. ;( I går f.eks, meg og ei venninne bakte cookies, jeg orket en halv før det var nok for meg. Det er altså ikke psykisk, men jeg var stappmett.

Siste jeg vil er å ende opp som det beryktede bildet i tråden vår :Hehe:

Skrevet
Tror dette er et klassisk problem for de som slanker seg eller går ned i vekt.

Jeg tenkte litt sånn før (med skrekk og gru): Hvis man har passe pupper og i egne øyne litt for stor mage. Så slanker man seg og puppene blir mye mindre mens magen blir litt mindre. Så går man opp i vekt igjen - magen legger på seg mer enn puppene. Så slanker man seg igjen - puppene mister mer enn magen. Osv osv - tilslutt vil man bli en eneste stor mage med bittesmå pupper. Fordi man alltid legger på seg mer på magen enn på puppene og fordi man mister mer av puppene enn av magen når man slanker seg  :klø:  :ler:

Ja, ikke sant! :D En blir jo lille trille til slutt!

Men i dag ser puppene mine normale ut i går, de kan jo ikke bare ha vokst over natten? Skjønner ingenting jeg, NISSEKROPP! Vil noen ha den, 50 kg spekk? :D

Skrevet
Ja, ikke sant! :D En blir jo lille trille til slutt!

Men i dag ser puppene mine normale ut i går, de kan jo ikke bare ha vokst over natten? Skjønner ingenting jeg, NISSEKROPP! Vil noen ha den, 50 kg spekk? :D

:ler: Du kan jo prøve å spørre om det f.eks på Guttas rom.

(det skyldes ikke syklusen din da? Dette at de forandrer størrelse så brått? )

Skrevet

Nei, jeg byr meg ikke fram slik :ler:

(selv om det snart er på tide merker jeg)

Aner ikke noe om sykluser, vet bare jeg er nøyaktig midt på p-pillebrettet mitt..

Skrevet
Nei, jeg byr meg ikke fram slik :ler:

(selv om det snart er på tide merker jeg)

Aner ikke noe om sykluser, vet bare jeg er nøyaktig midt på p-pillebrettet mitt..

Hvis du er midt på så er du kanskje rundt eggløsningstider da? Men dersom puppene skal forandre størrelse pga syklus så blir de ofte større og mer hovne da, og du mente jo at de hadde krympet for litt siden... Men kanskje de små er den egentlig størrelsen, og de store er eggløsning- og menspuppene dine ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvordan få større pupper? Har du hørt om brystmuskler? Det er de musklene foran på brystet "under" puppene. Med under mener jeg bak.

Hvis du trener disse får du et større parti der oppe - uten at du ser ut som en bryter av den grunn. Hvordan trene disse? Armhevinger. 15x3 hver dag - ikke mer. 15 stk, pause 3 minutter, 15 nye - osv.

Hvordan skal du spise? Spis hele dagen hver 3. til 4. time. Kutt ut loff og pannekaker, det er bare tomme kalorier og selv om du har bruk for å legge på deg så hadde det vel vært greit å være sunn? Spis grovt brød istedenfor. Hvis du ikke klarer mer enn en skive til frokost så er en skive fremdeles uendelige mange ganger mer enn ingenting. Hvis du ikke er sulten til hver 3. - 4. time, still klokken etter det og spis likevel. Hvis du bygger opp denne vanen vil du likevel bli sulten på "rett" tid etter en stund.

Du kan selvsagt spise både loff og pannekaker innimellom. Men jeg tror det er viktig å fokusere på helse i tillegg til sunn vekt. Loff er bare luft, pannekaker inneholder ingen fiber. Fiber er nødvendig for å opprettholde en god tarmfunksjon og dermed en sunn og frisk mage.

Ha grønnsaker og frukt til alle måltider, de inneholder viktige antioksydanter og dermed viktig for kroppens imunforsvar.

Når kroppen får så lite mat er den vant til det og dermed blir du ikke sulten heller. Den må dermed gradvis vendes til mer mat og dette kombinert med fysisk trening vil gi deg en sunn vektøkning (som da vil bestå mest av muskler, dermed er det slutt på den tynne streken ...).

Jeg kan godt bytte kropp med deg jeg, eller gi deg en 15 kg eller noe ...

Skrevet
Hvis du er midt på så er du kanskje rundt eggløsningstider da? Men dersom puppene skal forandre størrelse pga syklus så blir de ofte større og mer hovne da, og du mente jo at de hadde krympet for litt siden... Men kanskje de små er den egentlig størrelsen, og de store er eggløsning- og menspuppene dine ;)

Fy! Da har jeg jo pygmépupper! :(

Skrevet

Takk for fine råd blondie :) Skal prøve armhevinger, men klarer ikke det uten å ligge på knærne! Armene mine er pinner, og klarer ikke løfte så mye :tunge1:

15 kg mer? Da hadde jeg blitt litt for "pløsete" i mine øyne tror jeg, da jeg er 1.60 og ikke kan veie 65. Det er for mye er det ikke? Njæh. Vi bytter heller kropp, denne kan brukes til mye fornuftig, som til å snike seg rundt og gjennom ting. Hu hei!

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du hadde fått på deg 15 kg muskelmasse så hadde du vært fast og fin.

Men er enig - det er litt mye til 1,60 - men DET viste ikke jeg.

Gjør armhevinger med knærne nedi. Det viktigste er at du gjør dem riktig - at det er rett muskel som arbeider. Det sørger du for ved å holde ryggen rett hele tiden.

De "pinnene" bør du få gjort noe med også så snart du får jobb ved å trene styrke på helsestudio.

Skrevet

Fast og fin? Nå føler jeg meg nesten som en slugge her:p, kroppen er ikke noe hengete, den er fast fordi jeg beveger meg ganske mye, og pinnene går dessvere i følge treningsfolk og lege ikke an å gjøre noe med. Noen av oss er bare små og tynne av vekst, og det er så kjipt for dem som er kvinnfolk da, med ekstrafett som hofter, mage og pupper som får det til å se så forbanna dumt ut.

Trente omtrent hver dag i et år, spesielt armene, men de ble ikke større. Må være en mutant av noe slag eller noe da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...