Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

Jeg trenger litt hjelp her...

jeg kjøpte en ny mobiltelefon (sony ericsson) gjennom tele2 på internett i slutten av august 2006. Etter bare noen uker så klikker den, altså slår seg av hele tiden og blir helt svart. Det ender med at jeg forsøker å kontekte tele2 på e-post, men får intet svar på nesten ei uke. Så jeg ringer de. Og får beskjed om at jeg skal få tilsendt en `foret` konvolutt som jeg skal sende den inn til de i. Denne konvolutten får jeg etter en og en halv uke, og jeg sender inn telefonen til moobi eller noe.

Så venter jeg, og ventet jeg..så etter maange uker kommer den tilbake, og da står det bytte i swap. Mobilen ser ut som den er ny, da det er sånn plastikk forans kjermen, jeg lader den i et døgn, og slår den på. Den virker da i nøyaktig to døgn før akkurat det samme skjer igjen. Alptså tror jeg ikke de har sendt en ny, men prøvd å reparere den, men ikke fått det til. Da jeg ringer igjen får jeg beskjed om å sende den enda en gang.. :overrasket: men hvor mange ganger kan jeg holde på å sende den fram og tilbake da? jeg betaler nå altså ned på den nye telefonen, da jeg kjøpte den billig men måtte bytte til et dyrere abonnement.

Det er jo veldig irriterende at jeg nå de siste månedene har brukt min gamle telefon, samtidig som jeg altså har betalt ned på min nye telefon(som jeg ikke får brukt) med et dyrere abonnement!! :sur:

kan de egentlig holde på slik? hvilke rettigheter har egentlig jeg i denne saken??

jeg burde da kreve en slags form for kompensasjon eller erstatning for at jeg har drevet på å betalt på et mye dyrere abonnement enn det jeg hadde før, men fremdeles må benytte meg av min gamle telefon..???

alt går jo så utrolig tregt også, bare det å sende den til jeg får den igjen tok jo over en måned..

noen som har peiling på slike ting her, så blir jeg veldig veldig takknemlig!! :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les fobrukerkjøpsloven §30. Avhjelp skal skje uten ulempe for deg som forbruker, og de har kun anledning til å prøve 2 avhjelpsforsøk. Du har også krav på erstatningstelefon hvis du blir avskåret fra å bruke gjenstanden i mer enn 1 uke. Men ofte vil man jo bare få en ganske enkel mobil i erstatning. Hvis du bor i Oslo kan du jo prøve å møte opp hos forhandler peronslig, da er det ofte lettere å forholde seg til dem enn å sende brev fram og tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...