Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Se det, da er vi ganske samstemte bortsett fra at vi er uenige om hvem som bærer bjelken og hvem som har flisen (bibelsk, jeg er tross alt sørlending).

Jeg er akkurat like inkonsekvent i denne saken som andre er, noe jeg har vært åpen på ved flere anledninger. Andre er "imot mobbing" og mobber Valla grundig. Jeg er en mobber som forsvarer Valla, blant annet fordi hun fortjener at noen stiller seg på siden av det kollektive hylekoret ingen lenger kan benekte.

Hm. Egentlig er det jo fint at noen er hennes "advokat" i debatter også. Det kan lett bli lynsjestemning og hylekor som hisser hverandre opp.

Jeg har, som såvidt nevnt i en annen tråd, vært såpass tett innpå enkelte av de aktuelle personene i en periode (for eksempel i 1997) at jeg har fått prosessinformasjon fra flere av dem som nå uttaler seg i media og fra andre i andre stillinger rundt dem. Mulig at denne informasjonen (som de fleste nok vil kalle førstehånds) gjør meg noe mer bevisst på å se bak ordene, å se bak rekkefølgen i hvem som går ut, å se hva som sies og ikke sies (og ikke minst hvem som ikke sier noe) etc, og det er fortsatt plenty som ikke har kommet frem i begge retninger. Jeg har mine tanker om hvem som lekker i morgen, subsidiært i kveldens TV2-nyheter.
Hm. Har bare så vanskelig for å tro det når noen går ut som en rimelig knekt person og forteller om mobbing som er så alvorlig at vedkommende må slutte i jobben. Da tenker jeg at uansett hvor dårlig vedkommende har vært i jobben sin og uansett hvem som bruker dette til inntekt for hva, så blir det så uvesentlig. Kanskje jeg er for naiv? (ikke retorisk spørsmål).

Det kan tenkes at jeg dermed fokuserer for mye på prosessen, på dirty tricks og mer eller mindre skjulte motiver og dundrende inhabilitet (har noen spurt Anne Holt om hun støttet Berit Reiss-Andersen uten å skamrødme?) og for lite på det media nå hoster opp - fordi jeg har hørt begge sider av historien før. Men nevner jeg for mye om dét blir det i seg selv kritikkverdig for dem som ønsker å kritisere (hvori ikke opptatt deg, for ordens skyld).

Ja, det er jo sånn det framstår for meg. Jeg hengte meg litt opp i at du ikke alltid har den rollen, ofte har du motsatt rolle i diskusjoner her (tror jeg?). Men det er jo egentlig irrelevant. Man kan være angriper i en sak og forsvarer i en annen. Og jeg skjønner jo at du har en helt annen innfallsvinkel og informasjonsbakgrunn enn meg selv, for eksempel, i denne spesielle saken. Og er man i utgangspunktet vennlig innstilt vil man nok innta en annen posisjon enn om man i utgangspunktet er nøytral/ubevisst eller negativt innstilt. Det er vel bare menneskelig. Og det er vel også veldig bra at det ikke er slik at ALLE som er i stand til å tenke mener og synser og tenker det samme!

Ellers håper jeg uansett at Valla har et solid apparat rundt seg nå, sånn personlig sett.
Det håper jeg og. Uansett hvor "slem" hun evt har vært mot noen, så er hun ikke en svart/hvit tegneseriefigur.
Sist gang noen fikk et kjør mot seg som er i nærheten av dette, het personen Tore Tønne.
Akkurat det har jeg og tenkt. Og tankene sveipet innom han da du ba om eksempler på offentlige personer som har fått hardkjør mot seg i den andre tråden. Men syntes ikke det var noe passende å bruke tragedien rundt han til inntekt for min underholdnings-diskusjon/kverrulering, så lot den tanken fare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg ma si at da jeg leste det første inleget så ristet jeg lit på hodet, men ettervert så ser lit poenget i dette, det er som du sier i resonemanget påfallende at hun går ut når dette kan forvanske mulighetene til en ny jobb jeg savner da en setning i poenget

du sier at hun ville heller ha bit i det sure eplet og gat videre, jeg savner da og eventuelt gat ut med det senere, etter at hun var trygt plasert i en ny fet stilling, kanskje hun alerede har fat tilbudet, spørsmalet vil bli om det var et lurt tidspunkt og gå ut med detpå, om hun burde ventet til hun kanskje haddetiltrett men det hadde kanskje vert for sent med hensyn til lansmøte i arbeiderpartiet, poenget mate jo vere og få valla ut av valgkomiteen til kanskje derfor tidspunktet

det eneste jeg har vanskelig med og plasere er alle andre som har gat ut, blant annet reis Andersen, hun kan jo bevise det hun sier, vis valle har truet henne med at hun har mektige venner sa er ikke det bra, en arbeidsgiver ma akseptere at en ansat sier op, om noen mobes sa di slutter er ikke bra

kan det tenkes at noen har et motiv for og bli kvit valla

uansett er hun let og ta på grunn av lederstilen sin og det er ikke bra

det virker som det blir toft det her, men sa har vel heller aldri maktskifter i arbeiderpartiet vert helt fredelige

hilsen

• 3 uker senere...
Skrevet
kan det tenkes at noen har et motiv for og bli kvit valla

Jeg mener det er rimelig åpenbart. Og det er som du sier. Maktkamp i Arbeiderapertiet har aldri gått fredelig for seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...