Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i noen år slitt med kløende hodebunn. Bruker for det meste den blå fra Kerastase, men nå hjelper den ikke lenger. Trenger tydeligvis en pause fra den.

Jeg klør og klør, og blir snart gal. Har tatt i natt-serumet fra samme merke nå, men den virker ikke så godt den heller. Den er veldig behagelig idet jeg tar den i, den kjøler litt, men kløen gir seg ikke mer enn kun litt. :sur:

Sitter og leter inne på Look Fantastic, og fant denne: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/5390

Noen som har prøvd den? Jeg er usikker på om hodebunnen min egentlig er så tørr, men den klør, og håret mitt blir fort fett ved hodebunnen.

Kan denne shampoen passe meg, tror dere? Eller har dere tips til andre shampoer jeg kan prøve. Har funnet frem Selukos'en fra apoteket nå, så skal benytte meg av den i morgen. Den gikk ut på dato i desember, men shitt la gå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har tydeligvis en irritert/tørr hodebunn.

Ville holdt meg unna "frisør" produkter og heller tatt en tur innom apoteket og kjøpt noe der som anbefales for tørr og irritert hodebunn, helt parfymefritt.

;)

Skrevet

jeg bruker DermoCalm fra Kerastase, og klør ikke lengre ;)

Skrevet

Tro det eller ei: jeg har brukt "gutteshampoen" Head and shoulders med hell. Vanligvis bruker jeg litt frisørshampo og litt fra dagligvaren.. Litt ettersom. Men når jeg klør er det et par tre vask med head and shoulders som skal til..

*nesten litt flau*

Skrevet
du har tydeligvis en irritert/tørr hodebunn.

Ville holdt meg unna "frisør" produkter og heller tatt en tur innom apoteket og kjøpt noe der som anbefales for tørr og irritert hodebunn, helt parfymefritt.

;)

:Nikke: Det gjlr jeg! Bruker den fra Vichy, og synes den er mild og god.
Skrevet

Jeg sliter også med sensitiv hodebunn.

Akkurat nå bruker jeg Vichy ( apoteket sin) og den fungerer greit, men skal prøve Joico etterpå.

Men det jeg har prøvd som virkelig hjelper når det er ille er Decubal krem/kur for hodebunn ( usikker på hvordan det staves og hva mer den heter - men du finner den på apoteket. Rød og hvit ). Den hjelper utrolig.

Koster rundt 140kr. Den ville jeg prøvd - den hjalp meg og den skal jeg kjøpe på neste lønn igjen.

Anbefales virklig.

Bruker shampo og balsam først, avslutter med Decubal.

Skrevet

Jeg brukte først den hvite kur shampoen til kerastase og etter det har jeg vedlikeholdt med dermo calmèn fra samme merke. Fungerte bra for meg, klør fremdeles ikke etter to år :)

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Den blå jeg nevner er altså Dermo Calm. har som sagt vært fornøyd med den, men nå virker den ikke lenger. Har forøvrig ikke vært kløfri siden, men den har i hvertfall gjort det mindre ubehagelig. Har også prøvd den hvite.

Jeg har i to dager nå brukt Selukos, og det har dempet seg litt, men ikke særlig lenge av gangen..

Takker for tips ang produkter jeg kan prøve. Head and shoulders prøvde jeg for en stund siden, men etter to vask ble jeg desperat fordi jeg ble mye verre, så den holder jeg meg langt unna. Shampo generelt som er kjøpt i matbutikk blir jeg veldig fort mye verre av.

Vichy-produktene har jeg alltid vært veldig fornøyd med, så jeg skal jammen sjekke ut shampoene derfra. Noen som har ca pris på de?

Decubal'en som du nevner LaToya, skal jeg også sjekke ut. Bruker du den når du kun er på det verste, eller bruker du den i lengre perioder av gangen?

Endret av Eføy
Skrevet (endret)
jeg bruker DermoCalm fra Kerastase, og klør ikke lengre ;)

Samme her. Kjempefornøyd. Jeg bruker stadig andre innimellom, men komme ralltid tilbake til denne. Et par dager med den, så klør jeg ikke lengre og kan klare meg uten en stund igjen :)

heh, leste siste innlegget ditt etter at jeg svarte ;) Moren min har brukt noe på en brun flaske som heter Bio+. Vet ikke så mye mer. den lukter litt lakrisaktig, og hun sverger til den. Hun sliter fælt med hodebunnen sin.

Endret av kitekatt
Skrevet

Dermo Calm er jo ikke den lysegrønne, Kitekat. Den lysegrønne er "Resistance"-serien. Dermo Calm er blågrønn eller hva jeg skal kalle den..*kverulerer* ;)

Skrevet

Klør det bare, eller flasser det også? Spesielt i hårfestet? I såfall kan det tyde på en ufarlig sopptype. Hvis Selukos hjelper, så er det antageligvis det. Men husk at Selukos må brukes en periode før det virker.

Selv er jeg plaget av noe liknende i perioder. Personlig liker jeg Fungural bedre enn Selukos, fordi sistnevnte lukter så sterkt...

Skrevet
Dermo Calm er jo ikke den lysegrønne, Kitekat. Den lysegrønne er "Resistance"-serien. Dermo Calm er blågrønn eller hva jeg skal kalle den..*kverulerer* ;)

Oi, beklager, så det nå. jeg synes flasken er lysegrønn jeg..hehe, men jeg ser jo at den tilhører den blå serien nå. Merkelig. Kan jenter være fargeblinde? :ler:

Skrevet

Nei jeg flasser ikke. Det var en liten periode i sommer hvor det skjedde, og da prøvde jeg den hvite fra kerastase. Men det var altså kun den lille perioden der at jeg flasset.

Du som har sopp, hvordan ser du det, bortsett fra at det klør og flasser? Merker/ser du det på andre ting også?

Skrevet

Flasser ikke jeg heller.

Ble ubalanse i hodebunnen min da jeg brukte Redken-produkter faktisk.

Skrevet

Sitter og grubler litt. Har brukt selukos noen ganger nå, men nå føles det nesten verre igjen. Skal selvfølgelig ikke gi meg med den riktig enda, men..

Jeg kom til å tenke på en sak, hvis jeg klør med neglen i hodebunnen, kan jeg få litt hvitt bak neglen noen ganger.. :forvirret: Kan det være sopp da, mon tro? Når jeg studerer hodebunnen min, så ser jeg ikke noe til det hvite.

Det kløøøøør!

Skrevet

Bio+ er kjempebra. Det samme er Fungoral. Den siste fåes kjøpt på apoteket.

Skrevet

Eller talg kanskje?

Skrevet
det hvite er ikke sopp, det er hud  ;)

Hehe, ja det kan det jo godt tenkes at det er :ler:

Det verste er når jeg her en natt lå og klødde meg i hodet i søvne. Fikk sjokk når jeg skrudde på dusjen, for å si det sånn..Svei littegrann..

Talg? Hm..

Leste uansett litt i går kveld om sopp i hodebunnen, og det hørtes ikke ut som det var noe jeg hadde. Beskrivelsene passet ikke.

Fungoral har jeg forsøkt for lenge siden, men syns egentlig ikke den var så god. Da syns jeg Selukos fungerer litt bedre.

Skrevet

Kan være lurt med en tur på helsekosten, ev. nettbutikk for å finne en naturlig shampo.

Det er jo ganske mye rart oppi disse supershampisen så kanskje en tur back to bascic ville vært lurt.

Du kan også prøve å skylle håret i edikk.

Leste det nettopp på en nettside skal virke mot kløe og gir samtidig blankt hår.

Leste det i forbindelse med bruk av naturlig og fast shampo men det er en ganke utbredt metode ihvertfall for skinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...