Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #1 Skrevet 26. mars 2002 Hvem synes DU har ansvaret ? OG, bruker DU alltid kondom når du treffer en ny person ? Jeg skal innrømme at jeg synes ikke det er så lett dette med å tvinge gjennom bruk av kondom....jeg kan si at vi skal bruke kondom, men om gutten da ikke trer på seg kondomet skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke er flink til å presse han til å bruke det... Og JA, jeg vet det er utrolig dumt, jeg går på p-piller, men de beskytter jo som kjent ikke mot kjønnssykdommer. mvh jente21
Polyanna Skrevet 26. mars 2002 #2 Skrevet 26. mars 2002 Tenk på det på denne måten: Hvis han ikke vil bruke kondom med deg, så har han sannsynligvis ikke brukt det med de andre han har hatt sex med heller..... Hvis jeg var deg ville jeg tatt en tur til legen og sjekket meg opp og ned og i mente for kjønnsykdommer, og heretter sparket på huet ut de idiotene som nekter å bruke kondom på en ONS! Husk at man kan ha Chlamydia leeenge uten å vite det, og det er en stadig økende årsak til sterilitet hos kvinner. Nice....12
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #3 Skrevet 26. mars 2002 Sliter litt med det jeg også. Vanskelig å presse gjennom men vet at jeg ikke er den eneste som er svak der. Jeg tåler ikke p-pillen heller. Har ikke vært sesuellt aktiv på 6 mnd pga det. Har ikke møtt så mange villige kondombrukere heller ingen for å si det rett ut.
Lille Skrevet 26. mars 2002 #4 Skrevet 26. mars 2002 On 2002-03-26 15:36, anonym wrote: Hvem synes DU har ansvaret ? Jeg synes enhver har ansvar for seg selv, jeg. Dersom du er voksen nok til å ha sex, er du også voksen nok til å ta ansvar for ditt eget liv og helse, ved å forebygge både uønskede graviditeter og kjønssykdommer. Ikke la noen presse deg til å ta sjanser! Da er det bedre å avslutte kvelden uten sex, er min oppriktige mening. Ingen er SÅ gode.
aline Skrevet 26. mars 2002 #5 Skrevet 26. mars 2002 Ansvaret ligger like mye hos begge parter! Selv om det er gutta som fysisk må ha den på, er det like mye opp til oss å ha med, sørge for at den blir brukt, og gjerne hjelpe til å ta den på.(blir gjerne litt greiere da, istedenfor at han skal sette seg for seg selv å fikle... Ha den med selv, sett den på selv når du allikevel gir ham behandling der nede! Men om jeg alltid har vært like flink til å bruke det selv? nei! Skal ikke skryte på meg det nei. (dessverre!) Har da også hatt min del av sykdommer, og vet at det er viktig å sjekke seg grundig dersom man har vært uforsiktig. Clamydia er èn ting! Det blir man i det minste kvitt, svært få dør av det også. Man kan risikere å bli steril av det, men det bør di fleste vite om, også at man kan få det ved å ikke bruke prevensjon. Det vi virkelig BØR tenke på, er jo at sykdommer som AIDS faktisk finnes! Man vet aldri hvem som har det, man kan bli smittet av det ved kun ETT samleie uten beskyttelse, og man blir (pr år 2002) aldri kvitt det levende! Vi må i det minste være obs på det når vi kaster oss rundt å har sex her og der, det er vårt eget ansvar. 12
Polyanna Skrevet 26. mars 2002 #6 Skrevet 26. mars 2002 Hei aline. Vi kan sikkert diskutere til vi blir grønn i trynet om hva som er "verst": - HIV/AIDS som er sjelden, men jævlig seriøst - Clamydia som er veldig veldig vanlig, og kan gjøre deg steril - Herpes som også er ganske vanlig, og som man faktisk heller aldri blir kvitt Uansett er vi nok enige i konklusjonen: Bruk kondom! Og test dere hvis dere har tabbet dere ut!12
katta Skrevet 26. mars 2002 #7 Skrevet 26. mars 2002 Sex med kondom er noe av det KJEDELIGSTE som finnes!!! I alle fall for meg. I beste fall kjenner eg ingenting, men vanligvis så blir eg både sår og øm. Glidekrem hadde sikkert hjulpet på ubehaget, men en ting er å dra frem kondomer på en ons, noe helt annet er frembringe en tube med glide-krem, DA er du kinky! Forsøker å bruke kondom, noe som forresten burde være BEGGES ansvar, men må innrømme at det frister ikke så veldig. I stedet så sjekker eg meg en gang i året for div sykdommer. Unngår og desidert risiko-adferd, ber de om å ikke komme inne i meg, anal-sex er ikke lov , forsiktig ved suging... Tenker litt på at hvis eg skal dø av noe eg gjorde, så hadde eg det moro mens eg gjorde det, i modsetning til f.eks lungekreft ( er ikke røyker) eller å dø i en bil-krasj(kjører forsiktig)... Teite tanker for å rettferdigjøre at det eg gjør, ikke er så farlig. MEN tror at sånn rent statistisk, ikke at eg har noe bevis for å sie sånn, så er sannsynligheten større for å dø når man er ute på motorveien enn når man har ubeskyttet sex med en heterofil, nordeuropeisk, ikke-narkoman mann. Et langt og rotete innlegg om de tankene eg har gjort meg om usikker sex.
Thea Skrevet 27. mars 2002 #8 Skrevet 27. mars 2002 Det kommer helt ann på hvilket syn du har på å få kjønnsvorter, flatlus, skabb, klamydia, herpes, gonore, syfilis, hepatittB, Aids og å bli uønsket gravid det. Synes du det er greit,så dropp kondomen.Synes du ikke det er greit så beskytter du deg. Så enkelt er det 12
Tusenfryd Skrevet 27. mars 2002 #9 Skrevet 27. mars 2002 Jepp, Thea, du har helt rett. Så enkelt er det faktisk.12
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #10 Skrevet 27. mars 2002 Om du ikke beskytter deg, er du også ansvarlig om du overfører sykdommer videre til andre (fordi du ikke vet at du har sykdom).
moonmood Skrevet 29. mars 2002 #11 Skrevet 29. mars 2002 Hallo?! hvis gutten sier nei, så lar du ham likevel gjennomføre???? Hey!!!? Det er kanskje ikek så veldig lurt hvis dette ikke er folk du kjenner ( ikke at bekjentskapssex er noen garanti, men det er i alle fall en bedre trygghet mener jeg )! Får du første en sykdom så kommer du til å kanskje angre dypt. Jeg vet at det ikke går an å si nok ganger at kondom er obligatorisk på one-nghtsstands... Likevel så er jeg enig at det ikke alltid er enkelt å følge. Selv har jeg en regel, DEN eneste, og det er kondom med folk jeg ikke har truffet før. uansett, det har skjedd før at regelen ikke har blitt gjennomført, men BARE med folk jeg har kjent fra før. Ikke GLEM kondom, det er jævlig dumt. Det vet vi vel alle uansett! Da får dere heller slutte med kondom etter at dere har begge testet dere og så kose dere ekstra i et mer stabilt forhold. Og angående ansvar, så tilhører jeg den gamle generasjonen som ennå mener at ansvaret er på "enhver gentleman", men i vår nye verden så ligger visst likestillingsprinsippet også her - both parties must comply... Så det så... Ta vare på dere jenter, det er ofte værre for dere enn for oss, uansett!1212[ Dette Innlegg er endret av: moonmood den 2002-03-29 10:57 ]
Gjest sexysadie Skrevet 2. april 2002 #12 Skrevet 2. april 2002 Slik jeg ser d har vi her og en av oss ansvar for oss selv og vår egen seksualitet så enhver passer seg selv!
veslemor Skrevet 2. april 2002 #13 Skrevet 2. april 2002 Hei! DU må ta ansvar! Det er bare dumt å "håpe" at han har kondom med seg. Husk at det går utover DEG hvis han har en sykdom! Vil han ikke er det rett ut! 12
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Jeg er jente og liker ikke følelsen av kondom når en mann knuller meg. Vi tar heller test hos gynekolog/urolog i starten av forholdet. Anonymkode: 512f3...808
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Kun de jentene som greier å tre den på med munnen bruker jeg kondom med. Enkelt og greit. Anonymkode: be0c9...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Før noen andre klager over at tråden er 19 år gammel, tar jeg føringen her. Uansett er ikke p-pillen noe å nevne når treffene foregår mellom single menn. Anonymkode: b0d05...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er jente og liker ikke følelsen av kondom når en mann knuller meg. Vi tar heller test hos gynekolog/urolog i starten av forholdet. Anonymkode: 512f3...808 Er vel greit nok det så lenge dere bare har sex med hverandre, men husk å beskytt deg mot uønsket graviditet. Anonymkode: 920cc...700 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel greit nok det så lenge dere bare har sex med hverandre, men husk å beskytt deg mot uønsket graviditet. Anonymkode: 920cc...700 Glemte å nevne at jeg har hormonspiral, så er relativt trygg not graviditet. Anonymkode: 512f3...808
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 On 3/26/2002 at 3:36 PM, Guest Anonymous said: Hvem synes DU har ansvaret ? OG, bruker DU alltid kondom når du treffer en ny person ? Jeg skal innrømme at jeg synes ikke det er så lett dette med å tvinge gjennom bruk av kondom....jeg kan si at vi skal bruke kondom, men om gutten da ikke trer på seg kondomet skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke er flink til å presse han til å bruke det... Og JA, jeg vet det er utrolig dumt, jeg går på p-piller, men de beskytter jo som kjent ikke mot kjønnssykdommer. mvh jente21 Du trer den på Anonymkode: 7dbec...7fb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Mannen har ansvar for kondom siden er det eneste som beskytter mot kjønnssykdommer og ingen kan forvente at damen bruker å piller som gjør 1 av 3 alvorlig deprimerte og haug av andre bivirkninger som økt fare for kreft og blodpropp, fraværende sexlyst osv. Jeg har aldri hatt noe problem med å spørre "vent, har du kondom?" når vi roter og skal ha sex, men som regel har mennene dratt den opp fra lomma på eget initiativ. Jeg har også et lite lager tilfelle mannen ikke skulle hatt det med selv, men må innrømme jeg får dårlig inntrykk av de som ikke har det med selv. Da mener jeg spesielt i de tilfellene hvor sex er avtalt på forhånd og de kommer å stiller opp men ikke har forberedt seg godt nok til å ha med kondom, de er egoister som bare tenker på seg selv og ikke konsekvensen det gir meg og fremtiden min å skulle bli gravid. Anonymkode: fe981...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå