Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Har et lite spørsmål: Blir alle som er utro oppdaget? Hvorfor blir de det? Er det fordi man får dårlig samvittighet og forteller det selv, eller er det fordi de blir tatt på fersken?
Gjest Bellatrix Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Jeg tror de fleste utroskap blir oppdaget. På de måtene du selv nevner.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Har hatt en elsker i snart 2 år. Er ikke blitt oppdaget eller fersket, men har vært ekstremt forsiktig. Kun mistanke pga endret oppførsel hjemme. Er på ingen måte stolt av dette og det må bli noen konsekvenser her men kommer ikke til å fortelle det. Vet om mange som har forhold på si uten at ektefellene vet om dette, så svaret er NEI, utro blir ofte IKKE oppdaget.
Amalie_85 Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Som over nevnte. Man blir ofte misstenksom på endrett oppførsel! Og da kan det hende man blir tatt på det! Men har man hjerte av is klarer man vel fint det som personen over meg gjør å skule det veldig godt! Hva jeg syns om det skal jeg vel ikke gå nærmere inn på!
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 fortell ihvertfall ikke meg at du er utro. Det er en hemmelighet jeg nekter å holde på
Gjest Leya Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Alle hemmligheter kommer for en dag, før eller senere.
la Flaca Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 fortell ihvertfall ikke meg at du er utro. Det er en hemmelighet jeg nekter å holde på ← Off-topic, men er det egentlig andres oppgave å "sladre" om utroskap? Tenker hypotetisk, om søstra mi hadde betrodd med at hun hadde en på si... da hadde jeg aldri i verden løpt til mannen hennes og fortalt det (kanskje hvis de ikke hadde barn sammen?). Hadde vel heller tatt en del runder med henne. Ellers så er det jo vanskelig å si noe om mørketallene når det gjelder utroskap, men det er nok mye som ikke oppdages ja. Ofte kan det dukke opp flere år senere. Det er alltid noen som vet noe, ettersom vi mennesker har behov for å snakke om ting, og da vil det også være noen som ikke holder kjeft.
La Guapa Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 hei, dere. Guapa-søster her. Jeg vet vi har tatt denne diskusjonen før, men jeg er også av samme oppfatning som søster Flaca. Jeg har en venninne som bedratt mannen sin. Hun har imidlertid avsluttet forholdet som var en kort affære og nå vil hun bli hos mannen sin og deres felles barn. HVA godt skulle det gjøre forholdet deres om jeg fortalte ham at hun har vært dum og ubetenksom? Hvis hun beslutter å bryte ut fordi hun ikke klarer å leve med det hun har gjort skal de jo tross alt samarbeide om barnet sitt. Hva slags premisser legger jeg for det hvis jeg beslutter å bryte inn i deres privatliv og fortelle om hennes svik? Jeg er glad i dem begge to og vil dem bare godt.Jeg håper hun har lært å sette pris på det hun har hjemme. Kanskje ser hun mannen sin og forholdet sitt i et nytt lys nå når hun har vært så nære ved å ødelegge alt sammen. Jeg ville aldri blandet meg inn hverken i venners eller søskens familieliv ved å fortelle så ødeleggende ting som det utroskap er.
Badlands Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Off-topic, men er det egentlig andres oppgave å "sladre" om utroskap? ← Ville nok ikkje følt at eg kunne sladre om det, dersom nokon eg kjende fortalte at dei var utro. Men eg har ikkje klart å vere så god venninne med den personen lenger. Når ein person klarar å lure partneren sin (som skal vere den nærmaste personen ho/han har!) så er det noko sleipt og ekkelt over det, som ville gjort meg ukomfortabel. Og eg ville miste all respekt for han/ho. I tillegg til at eg sjølv har opplevt ein utro partner, som var det absolutt vondaste eg har opplevd i mitt liv, og dette gjer at eg tek nesten all utroskap litt personleg, det gjer meg så vondt å høyre om slikt. Så er det òg det at eg ville på ein måte vere medskuldig, når eg VEIT det, og ikkje forteller partneren til den eg kjenner.
Eve Luna Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Jeg tror at så lenge et utroskap pågår så er det fare for å bli oppdaget. Jo lenger den pågår, jo mer sannsynlig er det at de blir oppdaget. Jeg er av den tro at sannheten kommer alltid fram. Livet er lang. De som er utro kan bli oppdaget mange år etter at utroskapet er over. Det kan være små detaljer som avslører dem. Og det er like sårende for den andre part om de oppdager det når det skjedde eller mange år etterpå. Det går på tillit og ikke selve akten.
La Guapa Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 I tillegg til at eg sjølv har opplevt ein utro partner, som var det absolutt vondaste eg har opplevd i mitt liv, og dette gjer at eg tek nesten all utroskap litt personleg, det gjer meg så vondt å høyre om slikt. ← Skjønner at det ikke er lett å la være å bli personlig når du har opplevd det selv. Vi har flere par i nær venne krets der utroskap er blitt oppdaget. Senest nå til jul ble forloveren til mannen min avslørt med elskerinne gjennom fire år!!! Min svigerinne oppdaget sin mann før de ble gift. Vi passer på som en smed at vi ikke forsnakker oss om forloveren og utroskapen hans til min svigerinne og hennes mann, mange vonde minner vil da blomstre opp for min svigerinne. Tiden leger alle sår, sies det...men jeg tror aldri at en kan tilgi en utro partner og aldri tenke på sviket igjen...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 Har hatt en elsker i snart 2 år. Er ikke blitt oppdaget eller fersket, men har vært ekstremt forsiktig. Kun mistanke pga endret oppførsel hjemme. Er på ingen måte stolt av dette og det må bli noen konsekvenser her men kommer ikke til å fortelle det. Vet om mange som har forhold på si uten at ektefellene vet om dette, så svaret er NEI, utro blir ofte IKKE oppdaget. ← Sikker på at din kjære ikke har noen mistanke? Hvordan gjør du det da? Møter vedkommende i arbeidstiden? Er det ikke mistenkelig om du plutselig er mye borte?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 Jeg jobber en del overtid (har en krevende jobb). Møter vedkommende på jobben (vi jobber sammen...), avspaserer ettermiddagen og reiser på hotell eller et stevnemøte andre steder i ny og ne. Men vi møtes ikke så veldig ofte lenger. Som sagt , jeg er IKKE stolt av detteog har ikke hjerte av IS som en tidligere innskriver skriver. Det dreier seg om forelskelse, vennskap, lengsel, beslutningsvegring på å få ryddet opp hjemme, hensyn til barn etc.... Livet er ikke alltid så enkelt !!! Man kan ha masse meninger om dette og jeg har også ment masse før jeg havnet i situasjonen selv. Men dette var vel egentlig et innlegg om hvorvidt det blir oppdaget eller ikke så da lar jeg det bli med dette.
Gjest TsS Skrevet 18. januar 2007 #14 Skrevet 18. januar 2007 Mange utroskap blir aldri oppdaget. Men det finnes jo ikke noe forskning som beviser hverken det ene eller det andre, men jeg tror ikke alt blir oppdaget. ← Hvor har du fått tak i de glade smileysene?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2007 #15 Skrevet 18. januar 2007 Vedrørende det å "sladre" om utroskap: Hvis partneren din bedro deg, ville du likt at andre gikk rundt og visste om det og ikke deg? Jeg er en av de som har blitt bedratt. Jeg mener jeg har/hadde rett til å vite om at mannen min var utro, og ble svært skuffet over de som ikke sa fra. Derimot ble jeg glad for de som i det minste prøvde å snakke mannen min til fornuft (selv om de ikke sa fra til meg). Å få vite om at en har gått rundt og blitt lurt og dessuten foran ansiktet på andre, er IKKE godt.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2007 #16 Skrevet 18. januar 2007 Meg over igjen. Men jeg mener selvsagt at det beste er om partneren selv sier fra, så hvis jeg hadde en utro venninne, ville jeg først og fremst prøve å snakke med henne. Men hvis ikke hun da ville innrømme det overfor sin mann - så vet dere altså hvem som ikke hadde giddet å være medansvarlig for dritten. (Og JA, jeg tar også all utroskap personlig. Det er bare så vondt! For de som ikke visste det..)
Gjest Vidvandre Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 I tillegg til at eg sjølv har opplevt ein utro partner, som var det absolutt vondaste eg har opplevd i mitt liv, og dette gjer at eg tek nesten all utroskap litt personleg, det gjer meg så vondt å høyre om slikt. ← Samme her. Får veldig vondt når jeg hører om/ser at folk er utro/"nestenutro" og kan ikke noe for at jeg blir ganske irritert selv om det er venninner, og har ikke mye sympati til overs for dem som er utro. Jeg forteller det ikke, det er ikke min oppgave, men oppfordrer heller den som er utro å fortelle det selv så ort som mulig. Det kommer for en dag en gang i framtiden uansett, og det er bedre å få vite det med en gang. Eksen min ventet en halv dag før han fortalte meg at han hadde vært utro kvelden før, og jeg syntes det var ille nok at han ventet så lenge. Jeg syntes det var fælt, og det er nok ingenting iforhold til hva de som har partner som er utro over lang tid og får vite det "sist av alle" føler.
Tekla Skrevet 18. januar 2007 #18 Skrevet 18. januar 2007 Om utroskap blir oppdaget eller ikke kan ha med tilfeldigheter og gjøre.
Dalila Skrevet 18. januar 2007 #19 Skrevet 18. januar 2007 Det sier seg selv at mye utroskap aldri blir oppdaget. I min egen omgangskrets vet jeg om MASSE tilfeller. Og hittil har ingen blitt avslørt... Helt utrolig hvor utbredt utroskap egentlig er. Jeg blander meg generelt ikke borti andres privatliv, men om en av mine nærmeste ble sviktet ville jeg nok gjort noe med det. Tatt det opp med den som bedro i første omgang... Men det er ikke min oppgave å være moralens vokter og fortelle videre rykter jeg hører. Enkelte er altfor ivrig i den retning.
momo Skrevet 18. januar 2007 #20 Skrevet 18. januar 2007 Tror det er veldig tilfeldig. Jeg var mye utro i mine unge dager. Dette ble aldri oppdaget. var bare engangs tilfeller og. Har hatt kjærster som har vært utro mot meg og, engangstilfellene oppdaget jeg ikke, dette fortalte han en stund etter det var slutt. Mens to hadde et forhold utenom, dette tok ikke lang tid før jeg fant ut. Så tror engangstilfeller er lettere og holde skjult enn et forhold til en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå