Gå til innhold

Kan noen forklare meg.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei..

jeg skal være med i en konkurranse hvor man skal kle en annen etter tema, og har fått opp nostalgi som tema

så da spør jeg, hva er nostalgi??? hva i alle dager skal jeg kle opp min modell som???

noen so kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns det høres litt åpent ut, da nostalgi kan være så mangt. Antar at du kan definere det litt selv? F.eks. kan 80-talls-klær være nostalgi, da man mimrer tilbake til sin barndom/ungdom f.eks. Eller man kan mimre tilbake til etterkrigstiden og en slik kelsstil. Eller det glade 20-tall?

Eller skal du kle modellen opp som en bestemt person/figur?

Skrevet

fikk bare beskjed at temaet var nostalgi, engel for eksenpel sa de.

min modell skal både sminkes og kles ut etter temaet nostalgi..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nostalgi handler om gode minner. Kle henne opp i klær fra et tidsrom du (og kanskje de andre?) har gode minner fra. Grand Prix kan være et eksempel med rosa og La det svinge.

Skrevet

er du heeeeeeeeeeeeeeelt sikker nå??? lurer litt i mot siden de sa " en engel for eksempel" ?

Gjest Bellatrix
Skrevet

http://nn.wikipedia.org/wiki/Nostalgi

Ifølge wikipipedia har nostalgi meg hjemlengsel og barndom å gjøre.

I ordboka står dette:

nost|algi' -en (lat nyd. av gr nostos 'hjemreise' og algos 'smerte')

1 sterk hjemlengsel

2 sentimental lengsel tilbake til en tidligere del av ens liv el. til tidligere tider

Hvorfor engel er blitt foreslått vet jeg ikke.

Skrevet

Hei og hopp :sjenert:

Ønsker å hjelpe jeg vet du....Tror de har gitt deg feil ord for å beskrive temaet, om de ønsker seg engler da .... :gullengel:

Her i allefall hva ordboka til UiO sier om NOSTALGI :bukke:

Bokmålsordboka

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

nostalgi: nost|algi' -en (lat nyd. av gr nostos 'hjemreise' og algos 'smerte')

1 sterk hjemlengsel

2 sentimental lengsel tilbake til en tidligere del av ens liv el. til tidligere tider

Skrevet

trenger litt mer hjelp, noen nevner 80 tallet men det må jo også være noe med fantasi siden de sa" engel foreksempel" så, noen flere gode forklaringer på hva nostalgisk klestil er eller et nostalgisk tema ?? :sjenert:

Skrevet

hehe.. njaaa.. næ tror ikke det, men takk for forslaget.. hehe

Skrevet

kanskje du skal dobbeltsjekke med de som har laget konkurransen at DE faktisk vet hva nostalgi er?

Skrevet

litt sånn typisk nostalgi til en tid folk ikke selv har opplevd kanskje? som feks noe fra 1800-tallet, som romantikken for eksempel. Romantiske filmer med handling fra tidsepoken romantikken kalles jo ofte nostagiske filmer, men det kalles også gamle svart-hvitt filmer veldig ofte. Det er jo et fint tema å kle opp en modell etter da, siden kvinnene i filmene på den tiden var veldig ensartede i utseende mht hår og sminke, spisse bh-er, lite utringninger men veldig feminint snitt...

Skrevet

Nostalgi er noe godt og gammelt liksom :)

Skrevet (endret)
litt sånn typisk nostalgi til en tid folk ikke selv har opplevd kanskje? som feks noe fra 1800-tallet, som romantikken for eksempel. Romantiske filmer med handling fra tidsepoken romantikken kalles jo ofte nostagiske filmer, men det kalles også gamle svart-hvitt filmer veldig ofte. Det er jo et fint tema å kle opp en modell etter da, siden kvinnene i filmene på den tiden var veldig ensartede i utseende mht hår og sminke, spisse bh-er, lite utringninger men veldig feminint snitt...

Tenker i de samme baner. For mange er nostalgi nettopp dette, tenk på de glansbildene som var populære en gang i tiden med motiver fra 1800-taller, kniplinger, snørestøvler, fremstillinger av engler som vakre skapninger med eplekinn, gule korketrekkere og lang blondekjortel osv.

Endret av Orestes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...