Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt i 20-årene som for tiden er sammen med det jeg tror er verdens flotteste jente! Vi har det helt supert på alle måter og snakker om alt, men det er en ting jeg ikke har fortalt henne. Jeg røyker fra tid til annen hasj/pot sammen med kompiser. For meg er ikke dette noen stor sak, det er ikke snakk om at dette skjer så ofte at det går utover noe som helst annet i livet mitt, hun har jo ikke en gang merket det. Jeg vet ikke helt hva slags reaksjon jeg kan vente meg av henne siden temaet aldri har vært oppe til diskusjon, annet enn når det har vært snakk om "de narkomane" (som jo kan være et definisjonsspørsmål, uten at vi trenger å ta den debatten her).

Så hva tenker dere? Skal jeg snakke med henne og risikere å miste det vi har sammen, eller skal dette være noe som bare er mellom meg og gutta så lenge det ikke på noen måte går utover henne? :sjenert:

Innspill mottas med takk :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal fortelle det. Hvis det virkelig er "dere" betyr det ingenting for henne, men det kan bli et problem dersom det kommer frem i fremtiden...

Skrevet

Bedre at du sier det nå og at hun gjør seg opp en mening, enn at hun finner det ut/du forteller henne det om 3. mnd/fem år/tjue år.

Det er lettere å "godta" at du ikke har fortalt henne det før nå på nåværende tidspunkt enn å "godta" etter å først få vite om det etter lang tid.

Hvorfor skjule det om du ikke synes at det er noen "big deal"?

Skrevet

Hva med å la det ligge og så slutte å røyke hasj?

Skrevet

Fortell det til dama di!Typen min røyker også litt hasj i helgene, og det har han gjort nå en stund. Forholdet vårt skurret litt siden for jeg syns det var noe rart med han hver gang jeg var med han. Han var så likegyldig og slapp. Så etter at han fortalte meg dette har faktisk forholdet vårt blitt mye bedre!Han gjør det fordi han trenger å slappe av, i grunn er jeg motstander av det, men lar han få gjøre det en gang i blant. Han er superglad for at jeg ikke dumpet han og jeg er glad for at han sa i fra. Man er to i et forhold og da må man kunne hverandre alt uansett.

Det var min historie

Skrevet

Sleip som jeg kan være, ville jeg spurt henne hva hun mener om narkomani. Om hun ser på det å røyke en sjelden gang for å være stoffavhengig.

Og hva hun enn mener, ville jeg fortalt det. Jeg håper ikke du røyker daglig, man kan bli avhengig av hasj også.

Dere kan evt lage en avtale om at du kun røyker til festbruk og aldri ellers. Men det er jo du som bestemmer hvor mye du vil røyke og det vet du.

Men har du først sagt det, må du aldri lyge mer, for da vil hun stadig i begynnelsen begynne å se etter spor. Det hjelper ikke hva jeg sier, men jeg ville helst visst det om min mann gikk på f.eks. khat av og til (han gjør ikke det men). Det jeg mener, er at hun vil google hele nettet for å finne ut av hasj og tegn på en som har brukt hasj.

Opp til deg.

Men ærlighet varer lengst. Jeg lurer på hvorfor du spør. Jeg røyker av og til jeg også, men sjeldent. Men jeg har aldri lagt skjul på det. I mine forhold er det noe av det første jeg har vært ærlig om. Ingen har reagert kraftig på det, men har satt visse rammer, har i alle fall forsøkt.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Slutt med det, eller fortell det.

Skrevet
Jeg synes du skal fortelle det. Hvis det virkelig er "dere" betyr det ingenting for henne, men det kan bli et problem dersom det kommer frem i fremtiden...

Var det meg ville det IKKE vært betydningsløst å få vite at typen bruker narkotika.

Skrevet
Jeg er en gutt i 20-årene som for tiden er sammen med det jeg tror er verdens flotteste jente! Vi har det helt supert på alle måter og snakker om alt, men det er en ting jeg ikke har fortalt henne. Jeg røyker fra tid til annen hasj/pot sammen med kompiser. For meg er ikke dette noen stor sak, det er ikke snakk om at dette skjer så ofte at det går utover noe som helst annet i livet mitt, hun har jo ikke en gang merket det. Jeg vet ikke helt hva slags reaksjon jeg kan vente meg av henne siden temaet aldri har vært oppe til diskusjon, annet enn når det har vært snakk om "de narkomane" (som jo kan være et definisjonsspørsmål, uten at vi trenger å ta den debatten her).

Så hva tenker dere? Skal jeg snakke med henne og risikere å miste det vi har sammen, eller skal dette være noe som bare er mellom meg og gutta så lenge det ikke på noen måte går utover henne?  :sjenert:

Innspill mottas med takk  :forvirret:

Jeg synes du skal fortelle det! Hvor ofte er foressten "fra tid til annen"? Flere ganger i uka?

Skrevet

Ja jeg er enig med forrige gjest. Fortell det til henne. Ikke alle jenter vil være sammen med en kriminell... ;)

Skrevet

Tja, er hun som meg hadde du blitt dumpa på dagen dessverre.

Så det kommer jo ant på hvordan hun er og hvor mye hun betyr for deg det.

Skrevet
Var det meg ville det IKKE vært betydningsløst å få vite at typen bruker narkotika.

Helt enig. Hadde samboeren min røyka hasj (noe som mange, spesielt de som røyker selv, ser på som ubetydelig) så hadde han faktisk gått på hue og ræva ut. Jeg er i mot alle former for narkotika, og selv om mange mener at alkohol er like farlig, så bryr ikke det meg. Jeg drikker fint lite også, men jeg stoler på de som lager lovene her i landet, og at de vurderer hva som skal være lov og ikke ut ifra et faglig synspunkt..

Jeg møtte en koselig kar i sommer som jeg ble god venn med, men da jeg fant ut at han startet webshop for å selge brukerutstyr for hasjrøyking så kuttet jeg kontakten. Jeg er ikke interessert i å ha noe med kriminelle å gjøre.. Alle kan gjøre feil, men å sette opp en webshop er ikke en feil, og iallefall ikke når du forsvarer det etterpå med at alkohol er farligere.. Alt er farlig..

Skrevet

Hei, det var jeg som skrev den første posten :)

Var egentlig forberedt på at jeg kom til å få en overvekt av sånne svar. Selv om det er mange uberettigede fordommer, har jeg til en viss grad forståelse for at folk kan se på meg som narkoman og kriminell (selv om alt annet i livet mitt skulle tilsi det stikk motsatte). Men nå er det jo en gang slik jeg er, og hun er glad i MEG. Er jeg potensielt gått fra å være "den beste" for henne til en som må kastes ut på dagen fordi hun får vite noe om meg som hun ikke visste fra før? Jeg tenker med meg selv at hvis hun hadde fortalt meg en hemmelighet skulle det vært ganske ekstremt før jeg gjorde det slutt med henne av den grunn, det er jo hennes person jeg liker. Er det rart at jeg tenker sånn?

Jeg har selvfølgelig ikke lyst til å ha noen hemmeligheter for henne, men du kan jo tenke deg selv hvordan det hadde vært om din kjæreste hadde nektet å treffe deg igjen. Det som hvertfall er sikkert er at vedkommende aldri hadde kommet til å avsløre en slik hemmelighet for partneren sin igjen, og det syns jeg er trist. :sjenert: Skal ærlighet overfor partneren belønnes med å dumpes på dagen? Det er hvertfall ikke slik jeg vil ha det i livet mitt..

og nei, jeg røyker ikke daglig, det er vel mer snakk om på månedlig basis her.. Takk for alle innspill, det setter jeg stor pris på! :)

Skrevet

Enig med de to forrige - hadde det vært meg du fortalte det til, hadde du røket på huet og ræva rett ut. Var i ferd med å bli sammen med en fyr for et drøyt år siden, men da han i forbifarten nevnte at han røyker av og til, var jeg plutselig fullstendig avtent på hele fyren.

Men likevel, jeg synes du skal si det. Eller slutte. Ærlighet er en viktig ting i et forhold - det kan godt være at hun takler at du røyker, men ikke at du har skjult det for henne.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hei, det var jeg som skrev den første posten  :)

Er jeg potensielt gått fra å være "den beste" for henne til en som må kastes ut på dagen fordi hun får vite noe om meg som hun ikke visste fra før?

Om det betyr mye for henne å ha en kjæreste som ikke røyker hasj så er du ikke den beste for henne.

Skrevet

Det er ikke det at du bruker hasj jeg ser på som problemet, men det at du vurdere å holde det skjult for henne...

Jeg kunne vært sammen med en som røyke et par ganger i halvåret, og aldri sammen med meg. Jeg takler rett og slett ikke den forandringen folk går igjennom når de blir rusa. Men jeg ville visst det...

Skrevet

Enig med alle som mener at du enten bør fortelle eller slutte. Det er liksom ikke sånne ting man tier om. Og for alt du vet kan det være at hun har mistanker (Mannen min røyker også en sjelden gang - og jeg merker det på ham med en gang. Han tror derimot at han oppfører seg HELT normalt :ler: ).

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at noen velger å gå fra en annen på bakgrunn av at de røyker. Iallefall ikke så sjelden som en gang i måneden. Håper hun også er en så fornuftig dame at hun har sine prioriteringer i orden.

Og et lite tips: Tenk på forhånd over hva du gjør hvis hun gir deg et ultimatum. Røyken eller henne? Da må du vite hva du svarer....

Skrevet (endret)

Jeg synes du skal fortelle det, det virker mye verre om hun oppdager det, og føler at du har skjult dette for henne. Skjønner at du ikke vil miste henne, men samtidig er det ikke bra om du må skjule en side av deg selv for kjæresten din, resten av livet. Det kommer til å sprekke, før eller siden, så du bør innstille deg på å ta det opp. Du kan godt tenke litt taktisk rundt hvordan du tar det opp, men jo lenger du venter, jo verre blir det som regel. Og dersom dere har så ulikt syn på dette at dere ikke passer sammen, så er det jo bedre å finne ut dette nå, enn å vente til dere har etablert dere sammen.

Endret av Eir
Skrevet

Jeg ville visst pga at det vil påvirke eventuelle barneplaner. Ønsker ikke å planlegge en graviditet før BÅDE jeg og barnets far har vært rene for hasj og andre stoffer i en viss periode. (Men pr dags dato bruker jeg ikke hasj selv, har et par i omgangskretsen som gjør det, og ser ikke bort fra at jeg før eller senere forsøker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...