snuffles Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Hallois Jeg og min samboer har kommet i en situasjon som vi ikke kan finne noe svar på i lovverk eller på trygdekontoret sine sider. ( eller internett forøvrig). Here is the case: Jeg er for tiden i fødselspermisjon og samboer (pappan) har planlagt å ta ut sine 6 uker etter min endte permisjon. Jeg har i løpet permisjonstiden mistet min nåværende jobb som følge av nedleggelse og vurderer nå å melde meg arbeidsledig etter endt permisjon da jeg enda ikke har funnet noen ny stilling. Men, har blitt nevnt av bekjente at dersom jeg er arbeidsledig og går hjemme, kan ikke samboer ta ut sin planlagte permisjon. Eller at jeg evt. ikke får utbetalt dagpenger i denne perioden. Vi har begge jobbet de siste 3 årene og opparbeidet full rett til fødselspenger samt permisjon.... Håper det finnes noen kloke hoder som kan hjelpe med å oppklare dette for oss. På forhånd 1000 x takk! Mvh 2 uvitende førstegangsforeldre ( som har gått seg vill i byråkratiets jungel )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå