Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man skal stelle aniktet, med peeling og maske og det hele, hvilken rekkefølge skal alt på?

Er denne riktig:

*Rensekrem

*Peeling

*Maske

*Ansiktsvann (tonic)

*Krem

Lurer litt, jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ganske logisk ut det ja... :)

Skrevet

De gangene jeg er hos hudpleier tar hun alltid peeling etter rensekrem og før makse. Så det gjør jeg selv også.

Innimellom bruker jeg bare rensekrem og peeling.

Skrevet

Riktig rekkefølge er:

Rens

Ansiktsvann

Peeling

(ev.ansiktsvann)

Maske

Skrevet

Det er ikke alle rensekremene som krever ansiktsvann. Jeg har en fra Matis som er et 2 i 1 produkt som skal brukes uten ansiktsvann, da bruker jeg bare vann fra springen :) .

Skrevet

Jeg mener man skal bruke ansiktsvann likevel jeg for vannkvalitet varierer veldig og da er det greit å kunne tørke over noe som nøytraliserer litt.

Særlig om man er i utlandet MÅ man bruke ansiktsvann etterpå.

Skrevet

Rekkefølgen bør være som følger:

Rensekrem

Maske

Peeling

Ansiktsvann/toner

evnt. spesialkrem/serum etc etc.

Øyekrem/Dagkrem/nattkrem

Et 2 in 1 produkt kan være en nødløsning for stell av huden på morgenen.

Da skal man bare fjerne rester av nattkrem og div avfallstoffer fra huden.

Men jeg vil uansett råde deg til å bruke en toner etter 2 in 1 produktet også.

Men som hovedrens (Kvelden) bør man bruke rensekrem og toner av et godt merke.

Tonerens hovedoppgave er å fjerne rester av rensekremen, samt å nøytralisere PH-verdien i huden etter bruk av rensekrem ol. Toneren virker også sammentrekkende på porene.

Vann har en annen PH-verdi enn huden vår, og skal ikke brukes som "toner"

Kaldt vann virker sammentrekkende på "åpne" porer, men that's it!!!

Skrevet

Cita: Dette er totalt feil rekkefølge! :o

Masken SKAL ETTER peeling fordi når huden er peelet er det lettere for stoffene som kommer etterpå å penetrere.

Og når man bruker skikkelige produkter (les Dermalogica ), trenger man ikke ansiktsvann for å nøytralisere pH-verdien i huden etter rens, fordi de produktene forstyrrer den ikke. Og ikke alle ansiktsvann virker astringerende, eller poresammentrekkende, det er som regel bare de for fet hud.

Skrevet

Hudpleieren mener at jeg ikke har behov for ansiktsvann når jeg bruker 2 i 1 produktet mitt. Føler ikke behov for det heller så lenge huden min blir bra med det jeg allerede bruker (Matis).

Prøvde forresten Dermalogica en gang og aldri har huden min vært værre :-?! Fikk anbefalt da jeg var hos en annen hudpleier, og resultatet var at jeg måtte ta noen ekstra runder hos min "gamle" hudpleier for å bli bra igjen. Derm. passer ikke min hud.....

Skrevet
Cita: Dette er totalt feil rekkefølge! :o

Masken SKAL ETTER peeling fordi når huden er peelet er det lettere for stoffene som kommer etterpå å penetrere.

Jepp, maske etter peelingen. :wink:

Skrevet

Readhead: Ble huden din værre har du ikke fått riktige produkter.

Skrevet

Starie: I følge den hudpleieren som analyserte huden min så fikk jeg med meg riktige produkter, men med dårlig resultat. Og siden Derm. er svindyrt så hadde jeg ikke råd til å prøve noe annet av samme merke. Matis passer utmerket til min hud :) , og da jeg gikk tilbake til det ble alt bra igjen.

Skrevet

Det er bra at du har funnet et merke som passer for deg :) Matis er et bra merke, og lukten er diskret, men god :)

Skrevet

Readhead.

Hmm. Hadde ikke hudpleieren din gratis-prøver da? Jeg har massevis som jeg gir ut til mine kunder, da får de prøve produktet hjemme i fred.

Håper du gikk tilbake til hudpleieren din og ba om å få pengene tilbake for produktene du hadde kjøpt! Det er noe av det som er så genialt med Dermalogica, de tar nemlig i mot produktetene om kunden ikke er fornøyd :)

Skrevet

Starie: Jeg har fet/uren/blandingshud.. Er da Dermalogica noe for meg? Har ikke prøvd det i og med at det er så dyrt.. Hvor mye koster en analysering? Finnes det noen bra masker og peelinger for min hud fra Dermalogica? Har du ellers noen andre å anbefale?

Skrevet

Starie: Fikk ingen gratisprodukter, men kjøpte (heldigvis) bare en reisepakke tilpasset min hud. Den var jo ganske drøy, så jeg brukte den lenge i håp om bedring etterhvert.

Salongen hadde et introduksjonstilbud på ansiktsbehandling, der du fikk beh. gratis mot å kjøpe et produkt. Siden Derm. er så dyrt hadde jeg bare råd til reisepakken, for å få alle de riktige produktene.

Hudpleieren sa heller ikke noe om at jeg kunne få pengene tilbake om jeg ikke var fornøyd, så det tenkte jeg ikke på engang (har bare gått tilbake dersom jeg har fått allergiske reaksjoner...).

Hos min faste hudpleier får jeg alltid prøver om det er noe nytt hun anbefaler (eller de har fått noen nye produkter), synes selv det er kjekt å teste ut først :) .

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm. Hadde ikke hudpleieren din gratis-prøver da? Jeg har massevis som jeg gir ut til mine kunder, da får de prøve produktet hjemme i fred.

Vettu, jeg har aldri fått noen prøver hos hudpleier jeg. Jeg har ønska meg det flere ganger for å teste ut ting. Jeg har nemlig ganske sensitiv hud som ikke tåler hva som helst og har innmellom kjøpt produkter som jeg ikke kan bruke. Jeg har også spurt etter prøver når jeg har vært i parfymeri for å sjekke ut div produkter men får som oftest ikkeno'. Kanskje jeg ikke virker som en attraktiv kunde? Men det er jo feil for jeg bruker faktisk endel penger på hudpleie og kosmetikk. Men da går jeg jo heller andre steder. Det var dagens lille hjertesukk......

Kanskje jeg skal gå til deg da starie, det virker som du har bra peiling og yter god service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...