Nitha Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Vesla er bare 10 måneder, men disse dressene er jo fryktelig dyre, så kanskje burde en passe på nå som det er salg. Men hvilken skal vi velge? Skjønner at mange mener Reima er suveren, men de er jo aldri på tilbud. Noen andre gode alternativer? Fru NItha
JallaJalla Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Gutten vår har Troll dress med avtagbart ullfor inni. Kjempefin og den er god for han å bevege seg i.
momo Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Vi sverger til troll til jenta vår. En kjempebra dress.
Solskinnsbolla Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 TV2 Hjelper deg har hatt en test på det der. sjekk deres nettside...der kom Kapp Ahl sin dress best ut!! Reima er lissom det beste som finnes, men det tror jeg ikke, ikke la deg lede/villede av det som "alle andre" kjøper... stakars foreldre som må bruke så mye spenn på et klesplagg som snart blir for lite.. Det viktigste er at den er vanntett(spes på utsatte steder-sånn som knær og albuer,og skuldre... ellers tar man jo regntøy utenpå dressen ofte) og at den er varm! høy hals og helst hette. OG strikk til å feste under støvla hilsen ei som har jobba i barnehage
Gjest Leya Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 det jeg liker aller best med Reimatec er strikken under skoen. den er veldig bra. Jeg liker Reimatec bedre fordi den er romsligere enn Troll sin feks og den er bedre på vanntetthet enn de aller fleste andre jeg har sett. Men det er dyrt da. stor ulempe når barnet vokser som verst.
micia78 Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Vet at på Polarn O. Pyret sine dresser får man ekstra strikk med. Søstra mi har dress derfra til sine to gutter, og hun er kjempefornøyd!
Gjest Leya Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Reima tec har mer som en myk plaststropp som jeg faktisk pr dags dato aldri har opplevd at ryker.
Fru Fomle Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har best erfaring med Reimatec. Ellers er det mange som skryter av dressene til Polarn o Pyret, men de har jeg ikke prøvd selv. Jeg liker ikke så godt avtakbart fòr, spesielt på billige dresser så har knappene for å feste fòret en tendens til å løsne både titt og ofte.. Og for en husmor med sy-angst er ikke det noe særlig. Den verste dressen jeg har hatt var fra Cubus, den gikk fullstendig i oppløsning etter en sesong.
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Elsker skogstad sine klær. Ikke hatt våte unger på et par år, og her regner det hele tiden.
Tiit Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Skogstad og Reimatec er veldig bra begge to. Jeg merker god forskjell på slitestyrken, og hvor lenge dressen holder seg tørr. Slipper ut fuktighet, og er lette samtidig som varme.
Fru Blå Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 Når de er så små er det viktig at dressen er vanntett, og at den ikke er for tykk og klumpete. For da klarer ikke de små å bevege seg mye i snøen. Sånn sett er Reima veldig bra, men det finnes sikkert billigere alternativ med de samme egenskapene.
Gjest allium Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 Har vel aldri vært ute for en dress, uansett pris, som ikke får dårlig strikk under skoene etterhvert. Løsning: kjøp en skikkelig bred strikk og sy på selv. Tar nøyaktig tre minutter ← Nei, kjøp dress med knapper til å feste strikken, og kjøp strikk med knapphull. Strikken ryker mer enn én gang. Og pass på å kjøpe støvler med litt hæl, slik at barnet ikke tråkker på strikken.
tuji Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 Ang. Polarn O. Pyret sine dresser, så er ikke de de beste til så små barn. Datteren min hadde den det første året, og den ble litt for tykk for henne. Det var ikke mye hun fikk bevegd seg i den, så jeg ville valgt en litt mindre polstret.
Kipa Skrevet 18. januar 2007 #14 Skrevet 18. januar 2007 Har lest om flere som ikke er fornøyd med helly hansen sine..Det er vi da. Lukas fikk den like før 2 år,og vi har bare positive erfaringer med den. Den har jo gummi i rompa og på knærne er det vel, så våt snø holder seg utenfor dressen. Fin er den også!
Laban75 Skrevet 18. januar 2007 #15 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg sverger til Leketøy sin dress med gummi-forsterkning på skuldre, knær og ned foran, bak hele veien fra livet og ned. Avtagbart vinterfor. Den har vært veldig fin. Varm og god, og de blir sjelden våte gjennom. Edit: Leketøy produseres av Stormberg. Den jeg mener koster vanligvis ca 500,-. De har rimeligere modeller også, men disse har jeg ikke prøvd. Modellen heter: Magic. (selges på Sportsdeal.no så jeg nettopp) My Webpage Endret 18. januar 2007 av Laban75
momo Skrevet 18. januar 2007 #16 Skrevet 18. januar 2007 Troll sinn er veldig vantett, snuppa har brukt den i pøsende regnvær uten og bli våt igjennom. Hun går i en natur barnehage hvor de er ute hele dagen og mye i skogen og klatrer og dressene er veldig slitesterke. Vi har og prøvd reimatec sin, den likte vi ikke. Men det hadde med passformen og gjøre. Kvaliteten er jo bra. Men den satt helt feil på jenta mi.
Hermula Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 Jeg kjøpte en mikk-line dress med uttagbart ullfor i høst. Hadde fra før en foret dress, som jeg nå nesten ikke bruker. Jeg liker dressen fra mikk-line godt, da vi kan bruke den høst og vår også. Den er lett i seg selv og føyelig. Den gamle dressen er langt mer stiv og ungen er ikke så bevegelig i den som dressen fra mikk-line. Pris: ca 800 kr med ullfor og ca 500 kr uforet. Har man mye hjemestrikk trenger man strengt tatt ikke denne innerdressen. mikk-line mener jeg lages i Finland.
Plym Skrevet 18. januar 2007 #18 Skrevet 18. januar 2007 Reimatec er utrolig bra, som mange over her sier. MEN, jeg hadde aldri betalt så mye for en dress til en ettåring som vokser fort. Men hvis du sjekker på Finn.no finner du at mange vil selge Reimadressene sine. Når ungene mine vokser ut av sine dresser har jeg tenkt å prøve å få tak i noe brukt. Reimadressene holder til mange barn. Vesla er den fjerde ettåringen som bruker den vi har nå og den er ikke slitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå