Bellanice Skrevet 18. januar 2007 #21 Skrevet 18. januar 2007 Vi har gorenje, og er storfornøyde! ← Vi også!
Elodi Skrevet 18. januar 2007 #22 Skrevet 18. januar 2007 Vi har whirlpool, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. ← Samme her
Karamba Skrevet 18. januar 2007 #23 Skrevet 18. januar 2007 Er kjempefornøyd med vår komfyrtopp. Vi har Grepa...
Gjest Lea Skrevet 18. januar 2007 #24 Skrevet 18. januar 2007 Vi har en slik koketopp fra Whirlpool (IKEA) og er kjempefornlyde etter nesten 6 år. Fungerer helt fint og jeg slipper å vaske rundt brytere. Det har hendt at den har hengt seg litt opp og ikke virket når det har vært mye fett eller vann på koketoppen, men da det er bare en gang i jubelåret.
momo Skrevet 19. januar 2007 #25 Skrevet 19. januar 2007 Vi har zanussi og er kjempefornøyd med den!!
nadia_t Skrevet 19. januar 2007 #26 Skrevet 19. januar 2007 Vi har Beha og er kjempefornøyd. Må bare holde en finger lett over ikonet. Den slår seg av hvis du kommer borti/vasker over, men enkelt å slå på igjen. Er hurtigtaster for lav, medium og høy styrke, samt booster på alle.
ringblomst Skrevet 19. januar 2007 #27 Skrevet 19. januar 2007 Har kun lest hovedinnlegget. Vi har hatt touch-knapper i noe over 2 år og er veldig fornøyd. Har ikke hatt noen problemer i det hele tatt .
Grooo Skrevet 21. januar 2007 #28 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har seriøst vurdert å bytte ut vår fem-seks år gamle ovn ettersom det ikke er noen form for barnesikkring på den. Vesla begynner å bli veldig aktiv nå, og blir garantert nyskjerrig på komfyren når hun blir stor nok til å rekke opp. Mamma har hatt med touch-knapper i snart ti år tror jeg, fungerer supert.
Fakse Skrevet 21. januar 2007 #29 Skrevet 21. januar 2007 Vi leide en leilighet med komfyr med touch-knapper, og jeg skal i alle fall aldri ha det her hos oss. Setter man ved uhell en varm gryte i nærheten av knappene brenner man seg når man skal skru av eller på. Høres kanskje ut som et lite problem, men jeg og manne gjorde det flere ganger på noen uker. Tørker man av platene skrur de seg av og på i vildne sky, men når man VIL skru dem av eller på så er de helt umulig å få til å reagere. Ikke noe for meg, heller gode gammeldagse brytere som man kan ta av når det er behov for renhold. Det er nok en grunn til at ingen profesjonelle kjøkken har dette systemet.
skrue Skrevet 22. januar 2007 #30 Skrevet 22. januar 2007 Har faktisk ikke prøvet dette før. Er dette elektronisk knapper som man bare kan legge fingeren på eller må det et lite trykk til for å aktivere bryteren (altså man kjenner man trykker noe ned)? Kan skønne at det forenkler renhold, men om de er elektroniske, hvordan vasker man flaten uten å riskikere å skru på en plate? Eller finnes det en hovedbryter som deaktiverer alle de andre som man kan bruke mens man vasker?
Fakse Skrevet 22. januar 2007 #31 Skrevet 22. januar 2007 Har faktisk ikke prøvet dette før. Er dette elektronisk knapper som man bare kan legge fingeren på eller må det et lite trykk til for å aktivere bryteren (altså man kjenner man trykker noe ned)? Kan skønne at det forenkler renhold, men om de er elektroniske, hvordan vasker man flaten uten å riskikere å skru på en plate? Eller finnes det en hovedbryter som deaktiverer alle de andre som man kan bruke mens man vasker? ← Det er elektroniske knapper, men jeg tror de må ha ganske mye kontakt for at de skal virke, så det er ikke alltid det holder å bare legge fingere på. Som du ser av min erfaring så skrur man av og på når man tørker av komfyren. Riktig nok er det en hovedbryter for å aktivere de andre bryterene, men den er jo også på toppen rett ved bryterene, så denne blir jo også tørket når man rengjør flaten.
Philippa Skrevet 22. januar 2007 #32 Skrevet 22. januar 2007 Vi leide en leilighet med komfyr med touch-knapper, og jeg skal i alle fall aldri ha det her hos oss. Setter man ved uhell en varm gryte i nærheten av knappene brenner man seg når man skal skru av eller på. Høres kanskje ut som et lite problem, men jeg og manne gjorde det flere ganger på noen uker. Tørker man av platene skrur de seg av og på i vildne sky, men når man VIL skru dem av eller på så er de helt umulig å få til å reagere. Ikke noe for meg, heller gode gammeldagse brytere som man kan ta av når det er behov for renhold. Det er nok en grunn til at ingen profesjonelle kjøkken har dette systemet. ← Touch-knappene på min platetopp har aldri oppført seg sånn. Hvilket merke var det på den platetoppen du refererer til?
Philippa Skrevet 22. januar 2007 #33 Skrevet 22. januar 2007 Har faktisk ikke prøvet dette før. Er dette elektronisk knapper som man bare kan legge fingeren på eller må det et lite trykk til for å aktivere bryteren (altså man kjenner man trykker noe ned)? Kan skønne at det forenkler renhold, men om de er elektroniske, hvordan vasker man flaten uten å riskikere å skru på en plate? Eller finnes det en hovedbryter som deaktiverer alle de andre som man kan bruke mens man vasker? ← På min platetopp må man gi et lite trykk for at det skal registreres. Knappene på min platetopp skrus derfor aldri av eller på av seg selv, selv ikke ved vask.
skrue Skrevet 22. januar 2007 #34 Skrevet 22. januar 2007 På min platetopp må man gi et lite trykk for at det skal registreres. Knappene på min platetopp skrus derfor aldri av eller på av seg selv, selv ikke ved vask. ← Nettopp. Da er det kanskje snakk om to forsjellige typer. En ren elektronisk som baserer seg på at det går litt strøm igjennom fingertuppen og en mekanisk med en liten bryter under som må trykkes ned.
Wildy Skrevet 22. januar 2007 #35 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har i allefall aldri opplevd at platene skrur seg på når jeg vasker.
Gjest -eline- Skrevet 22. januar 2007 #36 Skrevet 22. januar 2007 De fleste touch-topper har jo også barnesikring som man kan skru på, må da holde inne en tastekombinasjon for å få skrudd på platetoppen (det var i hvertfall vanlig da jeg solgte hvitevarer for 4 år siden og det er slik sikring på vår topp). Vi har kjøpt oss touch-topp, men har ikke fått montert den enda, var litt skeptisk, men fikk snakket med endel venner og alle de var fornøyde så jeg tror nok det skal gå finfint.
Fakse Skrevet 23. januar 2007 #37 Skrevet 23. januar 2007 Touch-knappene på min platetopp har aldri oppført seg sånn. Hvilket merke var det på den platetoppen du refererer til? ← Husker ikke, vi bodde bare der noen uker, og det begynner å bli en stund siden.
Bellanice Skrevet 24. januar 2007 #38 Skrevet 24. januar 2007 Vår Gorenje induksjonstopp må ha en kjele / panne som dekker 60% av platen før platen slår seg på når du berører på-tegnet. Hvis man berører / trykker lett uten at det står noen kjele der får man opp 0, men dette slukker seg etter få sekunder. Dette er feks for å forhindre at et barn legger en gaffel på platen og skrur den på. Her blir knappene aldri for varme hvis kjelen har stått over der man trykker, men dette har sikkert med at det er induksjon (kan ta på plata rett etter kjelen har kokt opp).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå