Gjest ~Alwa~ Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Alle papirer eller underskrevet og sendt inn, men fremdeles glimrer stipendet med sitt fravær. Er det fler i samme båt?
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Forholdsvis lang behandlingstid ved semesterstart, så det er bare å smøre seg med tålmodighet...
Gjest ~Alwa~ Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Det er enklere sagt enn gjort når visakortet var tomt 23. desember og regningene ligger i bunker på kommoden...
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Var du student forrige semester? Hvorfor søkte du ikke om stipend for begge semester i en smekk? Evt. med en gang du hadde fått opptakspapirer dersom du er fersk student? Var jeg deg, ville jeg ringt banken og bedt om en kontokreditt. Ikke høy, men slik at du akkurat klarer deg i et par uker til, minst...
Gjest ~Alwa~ Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Det gjorde jeg jo, men papirer for utbetaling til vårsemesteret må jo uansett underskrives og sendes inn nå på nyåret. Disse brevene blir i mitt tilfelle sendt til skolen, vi underskriver ved skolestart og papirene sendes inn. Er det flere måter å gjøre dette på da?
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Studerer du ved privatskole eller videregående? For da må du gjøre det slik, ja... Antok at du gikk på offentlig høgre utdanning, jeg, og da hadde gjeldsbrevet gjuldet for både høst- og vårsemesteret. Du må nok bare vente, og av egen erfaring er banken stort sett veldig grei på å gi kontokreditt. Føler virkelig med deg, for å ikke ha noen penger suger...
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Ved semesterstart må man regne med 4-6 ukers ventetid, men all erfaring sier at ting tar kortere tid enn det, og spesielt i januar siden flesteparten har søkt og sendt inn gjeldsbrev for hele året allerede i august. Som tidligere sagt her så er bankene villige til å gi både kreditt og lån, og siden du vet at pengene kommer så kan du ta opp et forbrukslån. Det er slik man skal bruke forbrukslån, ikke ta opp mer enn man vet kommer neste måned, det er ikke renten som knekker de fleste, men at de har urealistiske forventninger om hva som kommer inn.. Har man ikke 30 000 denne måneden så har man stort sett ikke 30 000 neste måned heller, med mindre man VET at det kommer noe.. Utrolig kjip situasjon. Jeg måtte gjøre det samme i fjor og jeg fikk ikke pengene mine før langt uti februar, men det var fordi kontordama på skolen var sykemeldt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå