Leonamor Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 har en venninne som er alenemor. hun studerer men ønsker seg en leilighet til henne og hennes sønn. hun søkte kommunen om startlån idag. 400 000..men finner man noe i det hele tatt til den prisen? hvis ikke leiligheten trengs å pusses opp og er totalt ødelagt??hvordan har det seg med startlån egentlig? fatter ikke hvordan hun kan finne seg en lilighet til den lille summen som kanskje er i ok stand og som har plass til begge to....jeg har sett litt rundt omkring på priser her hvor jeg bor og man må nok mye høyere opp for en grei leilighet...er det noen her som har litt greie på dette her? takker for svar
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Dersom hun bor i en av de større byene kan hun lete langt etter noe større enn et bøttekott som er helt nedslitt, ja. Hvis hun er student kan hun søke om familieleilighet gjennom Samskipnaden. Som aleneforsørger vil hun gå foran i køen. Der vil de kunne bo til en veldig billig penge. For øvrig kan du jo sjekke ut finn.no for å se hva man får for 400.000. Det er stort sett bare leiligheter med skyhøy fellesgjeld (fra 1,4 mill i fellesgjeld og oppover), ihvertfall her i Oslo.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Tror du har misforstått hva hun har søkt om. Startlån kan være fra 100% finansiering til 40%. Dvs. at hvis hun har annen finansiering i bank så kan hun søke om toppfinansieringen (istedenfor egenkapital).
Leonamor Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2007 ja mulig jeg har misforstått...kanskje det var førstehjemslån...er på jakt etter leilighet selv om er inne på finn.no hver dag og fins ikke leilighet til 400000 for to...som også er grei for ett barn å bo i...er det noen som vet hvilke muligheter hun har, og om hun har noen muligheter i det hele tatt? dette er en kjempegod venninne og jeg ønsker henne alt godt. der de bor nå har ikke gutten sitt eget rom og leiligheten de leier er meget liten..samskipnaden? ligger leiligheten da i skoleområdet? hun har en fast vikar jobb annenhver uke og fra denne har hun utbetalt ca 3-4 tusen...i tillegg kommer jo alle barnebidragene, stipend og lån..
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Boligsidene til SiO, OAS, SiT, SiB og SiTo (slengte inn for samskipnadene i alle de store byene, siden du ikke har sagt noe om hvor de bor...) Studentboligene er ikke på skoleområdet, men enten i nærheten av det, i nærheten av sentrum eller i nærheten av Marka. Bør absolutt sjekkes ut!
Nynaeve Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Har også fått startlån. Det er som nevnt 40% av den totale lånesummen. Jeg har fått en låneramme på 1mill. Det vil si at jeg kan låne 400 000 hos kommunen, resten må jeg låne i en privat bank. Siden hun er student vil jeg tro at 400 000 er den totale låneramma. Finnes ikke noe krypinn til den summen med 3 soverom her jeg bor...Må vinne i lotto plz!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå