Gjest _Leela_ Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Skal gå til innkjøp av ny vaskemaskin, lurte derfor på deres erfaringer? Hva slags merke har dere og hvor fornøyde er dere?
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Er veldig fornøyd med Siemens. Litt mindre fornøyd med Zanuzzi
Philippa Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har AEG og er veldig fornøyd med den. Når det er på tide å bytte den (om mange, mange år) vil jeg helt klart kjøpe AEG igjen (eller Miele).
Gjest graceland Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 AEG, uten tvil. De har de beste maskinene.
Kaffegjesten Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Har selv en Miele som har overlevd nå 3 barn og 2 voksne i 25,5 år UTEN ETT FEILSLAG hittil. Moren min har enda den Miele jeg vokste opp med, iallefall slutten av min ungdomsskoletid - og det er faktisk 40 år siden. Aldri vært en reparasjon. Da blir det ikke mange kronene pr vask Tror jeg ville valgt Miele....................
Prego Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Miele lager helt klart bra maskiner, men bestikkskuffen synes jeg er upraktisk. Tar for lang tid å legge én og én del på plass. Det er også upraktiskt ikke å kunne ta med seg skuffen dit man skal legge vasket bestikk mm. Asko har fleksible og robuste maskiner og kvaliteten er på høyde med Miele etter min erfaring. En del maskiner får et ekstra koblingspunkt ved at øvre spylearm følger med kurven ut. Dette er etter min mening ikke bra. Hadde en Electrolux men slik løsning og fungerte ikke godt etter noen år.
skrue Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Miele lager helt klart bra maskiner, men bestikkskuffen synes jeg er upraktisk. Tar for lang tid å legge én og én del på plass. Det er også upraktiskt ikke å kunne ta med seg skuffen dit man skal legge vasket bestikk mm. Asko har fleksible og robuste maskiner og kvaliteten er på høyde med Miele etter min erfaring. En del maskiner får et ekstra koblingspunkt ved at øvre spylearm følger med kurven ut. Dette er etter min mening ikke bra. Hadde en Electrolux men slik løsning og fungerte ikke godt etter noen år. ← Er enig i at en bestikkskuff er upraktisk i en vaskemaskin der man jo vasker tøy Men, i en oppvaskmaskin synes jeg den er en fin ting fordi den hindrer at bestikket gnis mot hverandre under oppvasken (dvs flatene mattes/slites etterhvert). Spiller ingen roller om det er et billig IKEA-bestikk man bruker til dagelig, men om det er noe annet har det ganske mye å si synes jeg.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Jeg er lite opptatt av merker, men mer opptatt av vaskemengder, hurtighet på vanninntak etc. Skulle jeg valgt vaskemaskin så ville jeg gått etter det. Jeg pleier alltid når jeg skal kjøpe maskiner/ustyr å spørre hva butikken anbefaler i min prisklasse/mitt behov og som regel kommer da selgeren opp med et par alternativer. Da blir neste spørsmål fra meg hvorfor jeg skal kjøpe den dyreste og en dyktig selger vil nesten alltid få meg til å kjøpe den hvis jeg opplever at kvalitetsøkningen står i forhold til prisøkningen. Det er selvsagt bra at en maskin varer lenge, og jeg har også hørt det samme om AEG og Miele som andre har sagt her. På den annen side, hvis man ikke har så mye penger kan det være greit å kjøpe en rimeligere maskin til halvparten av prisen dersom den varer minst den tiden en vaskemaskin er forventet (min. 5 år etter kjøpsloven). Da er spesifikasjoner mye viktigere enn merke etter min mening.
Laban75 Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Vi har hatt vår Whirlpool i lange tider uten et eneste problem. Enkel å betjene - allikevel har du det du trenger av vaskeprogrammer. Husker desverre ikke modellnavnet (men den modellen har de vel ikke lengre heller - den er jo blitt 5 år gammel nå). Ville kjøpt ny Whirlpool om jeg skulle velge i dag.
MiniMjau Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Vi har akkurat kjøpt en Miele.... har ikke fått den levert ennå, men har skjønt at Miele er vaskemaskinenes rolls royce... eller no'slik...
iss Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 Tror noen blander vaskemaskin og OPPvaskmaskin her..
Arkana Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg ville valgt Miele. Det er et hvitevaremerke jeg stoler helt på og som jeg har veldig god erfaring med. De er vel gjerne litt dyrere, men vel verdt det. Når det er sagt har vi nå en Zanussi og det kan jeg faktisk også anbefale. Den fikk vi i gave og jeg hadde vel egentlig ikke valgt det merket selv, men vi har hatt den i 8 år så langt og den er helt super og har aldri hatt noen problemer. Endret 18. januar 2007 av Arkana
Gjest Miss Guided Skrevet 18. januar 2007 #14 Skrevet 18. januar 2007 Er veldig fornøyd med Siemens. Litt mindre fornøyd med Zanuzzi ← Samme her, aldri Zanuzzi igjen. Er generelt fornøyd med Siemens, både oppvaskmaskin, vaskemaskin og komfyr og kommer til å satse på det merket igjen.
Prego Skrevet 18. januar 2007 #15 Skrevet 18. januar 2007 Tror noen blander vaskemaskin og OPPvaskmaskin her.. ← Eh..javisst. En ting er i hvertfall sikkert: upraktisk med bestikkskuff i vaskemaskin. Når det er snakk om vaskemaskin (altså vask av klær) gir jeg min fulle støtte til Miele. Koster litt ekstra, men holder i 20 år - minst.
Gjest beekeeper Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 Hadde Ariston, men den gikk i stykker. (Bokstavelig talt.) Så nå har jeg Elektrolux, og er kjempefornøyd!
Laban75 Skrevet 18. januar 2007 #18 Skrevet 18. januar 2007 Har selv en Miele som har overlevd nå 3 barn og 2 voksne i 25,5 år UTEN ETT FEILSLAG hittil. Moren min har enda den Miele jeg vokste opp med, iallefall slutten av min ungdomsskoletid - og det er faktisk 40 år siden. Aldri vært en reparasjon. Da blir det ikke mange kronene pr vask Tror jeg ville valgt Miele.................... ← Det er riktig at hvitevarer varte lenge før. Men jeg har hørt at hvitevarer generelt nå bygges for å vare max 10 år. De skal tjene penger på at man trenger ny masking også :-) Hvitevarer er ikke hva det en gang var..
Cæsar Skrevet 19. januar 2007 #19 Skrevet 19. januar 2007 Jeg ville gått for Miele, har en selv og har hatt den i 11 år med mye vasking... Hvis ikke ville jeg nok kjøpt en AEG tror jeg! Men man må jo se hva en har råd til og hvilke funksjoner man vil ha!
Gjest vsn Skrevet 19. januar 2007 #20 Skrevet 19. januar 2007 Har akkurat kjøpt Miele (12000,-). Den er vi kjempefornøyd med!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå