Gå til innhold

Rotfyllings-spesialist

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg må rotfyll hos spesialist. akkuratt nå er jeg på flyttefot til Oslo og rekker ikke å gjøre det i hjembyen før jeg flytter, så passer dårlig :sur:

noen som kjenner til en spesialist på rotfylling i Oslo som de kan anbefale? som sagt MÅ det være en spesialist, og ikke vanlig tannlege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tar en titt på endodontiforeningens side (endo er et mer fænsi-schmansi navn for rotfyllinger, på en måte). Nederst stårt det kontaktinformasjon. Ta en telefon, de kan sikkert hjelpe deg med å finne en spesialist i nærheten av deg :)

Skrevet
jeg må rotfyll hos spesialist. akkuratt nå er jeg på flyttefot til Oslo og rekker ikke å gjøre det i hjembyen før jeg flytter, så passer dårlig  :sur: 

noen som kjenner til en spesialist på rotfylling i Oslo som de kan anbefale? som sagt MÅ det være en spesialist, og ikke vanlig tannlege.

Sjekk her:

http://www.festningen-tannklinikk.no/

Disse holder tid i Nedre Vollgate ganske nær Rådhuset. Min tannlege henviser til dem når det pasientene har behov for rotfyllinger. De er spesialister på rotfyllinger.

Skrevet
Sjekk her:

http://www.festningen-tannklinikk.no/

Disse holder tid i Nedre Vollgate ganske nær Rådhuset. Min tannlege henviser til dem når det pasientene har behov for rotfyllinger. De er spesialister på rotfyllinger.

dette er nær jobben min, så ringer disse. takk for svar.

hilsen ei som gruer seg......

Skrevet
dette er nær jobben min, så ringer disse. takk for svar.

hilsen ei som gruer seg......

Lykke til. Det går nok sikkert bra. :)

Kona mi går der til behandling nå hos dem. Det går veldig bra. Selve inngrepet er ikke vondt. Om tannen er veldig betent vil de først kun åpne opp for å injisere medisin. Den vil virke i noen uker så betennelsen kan gå ned. Når tannen ikke er betent lenger så kan de rotfylle og det er smertefritt.

Kona mi hadde en betent tann som var kjempevond som reagerte på kaldt og varmt. Kun noen timer etter injiseringen av medisinen så var smertene helt borte (selv om tannen ikke var rotfylt ennå). Jeg tror medisinen bedøver nerven samtidig som den bekjemper infeksjonen. Men du må nok være forberedt på å gå en gang eller to for etterfylling av medisin før tannen er helt ren og kan fylles igjen. Så regn med en 4-5 ganger (1-2 måneder) før tannen er ferdig rotfylt dersom den er infisert.

Ikke vær redd for at det er smertefullt. Det er det ikke. Det største "smerten" er hvor store regningene er. DET er vondt. :grine: Det koster glatt 5000 eller mer å rotfylle en infisert tann. Spesielt om tannen har 4 eller 5 kanaler.

Trøst deg med at det er mye vondere å gå med en infisert tann enn å få den rotfylt. Kona mi gruet seg også, men hun var kjempeglad for at hun gikk til behandling. Da bedøvelsen gikk ut etter injisering av medisin smilte hun som en sol. Hun hadde ikke vondt og kunne endelig sove om nettene igjen. :)

Det å være redd for rotfylling henger nok igjen fra gamle dager da det var veldig smertefullt. Idag har de så gode bedøvelsesmidler og medisiner at det er tilnærmet smertefritt.

Skrevet
Ikke vær redd for at det er smertefullt. Det er det ikke. Det største "smerten" er hvor store regningene er. DET er vondt.  :grine: Det koster glatt 5000 eller mer å rotfylle en infisert tann. Spesielt om tannen har 4 eller 5 kanaler.

har alltid hørt at rotfylling er såååå vondt, så jeg ble lite glad når jeg fikk beskjed om å rotfylle. men har nå fått beskjed om at alt skal gjøres uten bedøvelse for nervene i området er helt døde etter et kirurgisk inngrep i fjor. så jeg kommer ikke til å kjenne noenting (kjenner heller ikke noe til at jeg har masse betennelse (absisse) nå), så da skal det gå greit :)

men det blir nok en dyr affære ja. er akkuratt ferdig med studiene og skal begynne å jobbe. lite kjekt når halve den første lønna mi skal gå til tannlege........

men kan jo forstå at det koster så mye når man tross alt må gå flere ganger til tannlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...