Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ta en GU idet man begynner å prøve - for å liksom sjekke at "alt står bra til"? Det er litt over to år siden jeg var hos legen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå snakker jeg kun for meg selv, men jeg tenkte ikke en gang i de baner når vi bestemte oss for å prøve å bli flere... Jeg hadde selv (i fjor sommer når vi ble gravide) ikke vært til en GU på gudene må vite hvor mange år. Finurlig nok fikk jeg innkalling til sånn celleprøve på livmorhalsen ca 12 uker gravid og dro til legen. Alt var ok der. Celleprøven ble tatt og har ikke hørt noe (altså er alt ok)

Legen min fortalte meg, når jeg var til 1. legekontroll, at de ikke foretok GU på kvinner som var over 25 år og hadde hatt samme partner over flere år.

Har du hatt samme partner i flere år, har normal menssyklus etc, ingen blødninger utenom perioden etc, ingen andre "vondter" i underlivet....så må man jo anse det dithen at alt ER i orden hos deg "der nede" ;)

Har du forresten tatt celleprøve av livmorhalsen din? Hvis du IKKE har hatt en slik, er det jo bare å ringe fastlegen din og be om en slik prøve + GU. På den måten får du jo slått "to fluer i ett smekk" :)

Skrevet

Takk for svar, Scorpina.

Jeg er nok bare litt mer enn gjennomsnittet redd for at det er et eller annet som gjør at jeg ikke kan få barn. Og så tenker jeg at det jo hadde vært fint å fått en bekreftelse på at alt er bra. Det var det jo for to år siden og har samme partner nå, så det er nok ingen grunn til å tro noe annet nå.

Tok også celleprøve da. Og ultralyd av livmora.

Nei, jeg er vel bare hysterisk. Jeg skal bare kaste meg på karusellen og så får vi håpe det står til :)

• 2 uker senere...
Gjest =tentacle=
Skrevet

Vanlig GU gir ikke så mye informasjon om hvorvidt det blir lett eller tidkrevende for deg å bli gravid. Det finner du bedre ut av ved å prøve en stund, og så sette igang med undersøkelser hvis det tar mer enn et år :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...