Gå til innhold

Jeg trekker meg

Lykkelig eks-frue

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært singel i vel et år, fysisk mye lenger. Jeg har vært på noen dater rett etter at jeg ble singel, men etter den stund har jeg holdt en kjøling avstand til menn. Fant ut at jeg måtte komme meg helt på bena selv først. Noe som sikkert var veldig fornuftig.

Men nå som jeg føler jeg er klar for å treffe noen igjen, så trekker jeg meg hver gang det kan se ut til å bli en date eller noe annet. Jeg aner ikke hvorfor egentlig, bare at jeg er redd. Men hva er det å være redd for?

Noen andre som har/har hatt det slik? Det føles ille for meg. For jeg vil så gjerne gå ut og ha det gøy. Ikke nødvendigvis med noe seriøst forhold i sikte, men rett og slett bare føle meg attraktiv ;)

Noen ideer til hvordan jeg kan overbevise meg selv om at ikke alle menn er "farlige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! :)

Jeg skjønner hvordan du har det, jeg har det nemlig likedan selv. Jeg har vært singel i et halvt år. Det har vært et par anledninger hvor jeg faktisk har møtt noen jeg har følt meg tiltrukket av, men det som da har skjedd er at jeg har trekt meg stille tilbake..

Jeg vet heller ikke hva det kommer av, kanskje vi rett og slett ikke har møtt den rette ennå? ;)

Jeg har et håp om at mr. perfect dukker opp en eller annen gang ihvertfall...

Jeg har et par dårlige forhold bak meg og regner med at det er mye av grunnen til at jeg ikke klarer å innvolvere meg med noen ennå.

Det høres også ut på deg som om du har hatt dårlig erfaring. Jeg tror at det finnes massevis av kjekke hyggelige menn der ute... et eller annet sted. :ler:

Du får bare prøve å slappe av, gjerne dra på en date eller to, det er jo ingen som har sagt at det tenger å bli noe mer? Ha det gøy!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ideer til hvordan jeg kan overbevise meg selv om at ikke alle menn er "farlige"?

Gjenta etter meg:

Menn er ikke farlige.

En avvisning er ikke farlig.

Å avvise er ikke farlig.

Å ha følelser er ikke farlig.

Alle valg er mine.

Funket det ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg skjønner svært godt hvordan du har det! Jeg har selv (kun) dårlige erfaringer. Ønsker sterkt å være i et seriøst forhold og har truffet en del menn som har vært veldig interesserte og seriøse..tilsynelatende. Og så er det de som har dumpet meg! Slike ting er aldri festlig og jeg føler nå at jeg overhodet ikke har lyst til å date noen på en lang stund. Og da tror jeg også at det er riktig at man ikke gjør det heller. Enten så må man treffe en man liker kjempegodt slik at man ikke kjenner de følelsene lenger, eller så må man vente til den kjipe følelsen har forsvunnet.

Jeg synes det er flott at du har kommet deg videre og ønsker å date igjen. Men forsøk allikevel ikke å være for fokusert på det. Hvis man tenker date og kjæreste er det merkelig nok veldig vanskelig å treffe noen. Tenk heller at du nå er åpen for interesse og kjekke menn som måtte komme din vei. Dersom det dukker opp en kjekkas en kveld du er ute med venninner, går tur på fjellet, på treningen, osv., så er jo det supert. Hvis ikke det skjer noe, så har du det hyggelig og gøy allikevel. Cluet er at jenter som har det gøy og utstråler velvære automatisk blir mer lagt merke til av guttene. Fokuser derfor på alt det artige du skal gjøre og delta på, istedenfor mennene du skal se etter, og så skal du nok se at det snart dukker opp en som melder sin interesse:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg ikke har så mye dårlige erfaringer med menn...uheldig av og til ja...som nå :forvirret:

Men det er jo dette med å ta en sjanse og bare hoppe i det....av og til blir det noen stormer med lyn og torden, men det pleier å lette etterhvert :)

Men ville ikke konsentrert meg om at du skal på en eller annen date...om det skulle slentre en fyr forbi som virker intr. hvorfor ikke ta et par dater? La fyren vite at om han ønsker å bli bedre kjent med deg, så må han ha is i magen....

Lykke til iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avvisning er ikke farlig.

Å avvise er ikke farlig.

Å ha følelser er ikke farlig.

Eneste problem med disse setningene er at de ikke er sanne.

Kjernen ligger heller i å kunne være risikovillig. "Ja, det suger å bli avvist og den sjansen vil jeg ta."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hvordan du føler det. Det er skremmende å gå inn i nye forhold, spesielt hvis man han blitt såret i tidligere forhold. Der er skummelt, og det skal være det også. Jeg har vært single i ca 1 år og 5 måneder, og det er først nå at jeg har begynt så smått å date. Men, jeg tar det ikke så seriøst, for meg er det bare en date, og trenger ikke å bety at det blir en date til... Ha det gøy, treff nye og spennende mennesker, blir det noe mer enn bare uskyldig dating...ja da er det meningen at det skal bli slik. Ikke ta det så seriøst.... Går man på en date med et åpent sinn, er sjansen for å bli såret minimal... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til trådstarter

Har selv vært singel i over et år, og sliter fremdeles å stole på menn.

Har begynt å date litt, men vil ikke la noen komme meg for nære...enda.

Men det blir gradvis bedre, så da er det vel håp

Somlepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...