Gå til innhold

gode sukkerfrie syltetøy i butikken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer altså på om det finnes gode sukkerfrie syltetøy til salgs (som ikke smaker "plast og syntetisk")

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% frisk og fruktig fra nora liker jeg veldig godt. Finnes i bringebær, jordbær og blåbær.

Skrevet

De har noen gode på apoteket, tror de heter Fribol.

Skrevet
100% frisk og fruktig fra nora liker jeg veldig godt. Finnes i bringebær, jordbær og blåbær.

Signerer denne, dette er knallgode og sunne syltetøy. De er søtet med fruktsukker eller hva det er. I alle fall ikke vanlig hvitt sukker. Spiser masse av blåbærsyltetøyet deres. Det er godt å blande i naturellyoghurt også :)

Skrevet

Ja, jeg leste altså sukkertøy...

Skrevet

Nora 100% frisk og fruktig var jo bare kjempegodt, og nesten bedre enn vanlig syltetøy synes nå jeg. Takk for nyttig tips :)

Skrevet

Det finnes jo mange syltetøy av merket Heistad! Og disse er virkelig sukkerfrie, i motsetning til Nora 100%, som har fruktsukker - som ikke er bedre enn vanlig sukker. Dvs, fruktose er bedre for blodsukkeret, men har like mye kalorier som alt annet sukker.

Heistads er søtet med kunstig søtstoff, og påvirker ikke blodsukkeret. De finnes som jordbærsyltetøy, appelsinmarmelade, bringebærsyltetøy, blåbærsyltetøy m.m. og kaloriinnholdet er rundt 20-30 kcal pr 100 gram!! Finnes i de fleste butikker...Litt dyrere enn vanlig da, men hva hadde du forventet...Rundt 20-21 kr for et 350g glass. Men de er veldig gode, særlig den med jordbær og den med appelsin!

Skrevet (endret)

De er gode :Nikke:

Men husk å begrense deg for denne typen godt er tilsatt stoffer som gjør dem svært lakserende, og reagerer du først på dem en gang er det stor mulighet for at kroppen reagerer også neste gang du spiser dem.

Endret av Coco Chanel
Skrevet (endret)
Det finnes jo mange syltetøy av merket Heistad! Og disse er virkelig sukkerfrie, i motsetning til Nora 100%, som har fruktsukker - som ikke er bedre enn vanlig sukker. Dvs, fruktose er bedre for blodsukkeret, men har like mye kalorier som alt annet sukker.

Jeg er klar over at det er fruktsukker i Noras 100% frisk og fruktig. Synes imidlertid jeg får i meg nok kunstige søtningsstoffer allerede, så jeg velger Nora og spiser heller litt mindre. :)

Den er ihvertfall ikke tilsatt masse vanlig sukker.

Endret av Talula
Skrevet

Vet du om de selger karamellene på noen apotek i Oslo?

Skrevet

Ser at flere her mener at fruktsukker er bedre enn vanlig sukker.

Det er det dessverre ikke. Sukker er sukker, og det var faktisk en sak rundt hvordan Nora markedsførte dette syltetøyet da det kom på markedet.

Markedsføringen var STERKT villedende, med ut fra denne tråden ser det da ut til at de lyktes uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...