Gå til innhold

Å nei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva skal eg ta på eit veksande forkjølelsessår??? Må prøve å "ta" det før det blir gult, boblete og nasty...l :kvalm:

Forrige gong hadde eg på mentholatum, noko som virka som vekstgjødning eller noko...

Har du eit kjerringråd, så er eg lutter øre!

Om 2 dagar har eg nok lepra-looken viss eg er heldig! :grine:

Skrevet

De selger jo munnsårplaster på apoteket, kanskje du kan prøve dette? Har ikke prøvd det selv, men er jo verdt et forsøk :)

Skrevet
Kva skal eg ta på eit veksande forkjølelsessår??? Må prøve å "ta" det før det blir gult, boblete og nasty...l :kvalm:

Forrige gong hadde eg på mentholatum, noko som virka som vekstgjødning eller noko...

Har du eit kjerringråd, så er eg lutter øre!

Om 2 dagar har eg nok lepra-looken viss eg er heldig!  :grine:

Det finnes noe som heter Prolip på apoteket mot munnsår. det hjalp mannen min ihvertfall...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Kjøp zinksalve på apoteket og smør på! Da forsvinner såret før en uke har gått.

Skrevet

Eg spriiiing mot næraste apotek! Takk for tips! Trur ikkje det blir plaster på meg, for då ser det jo ut som om eg "cut during shaving".... Ein look eg gjerne vil unngå!

:blomst:

Skrevet

Mitt kjærringråd er faktisk å bruke Canesten...

Skrevet

Jeg har herpessår som kommer om og om igjen på leppene.. ikke kjønnssykdom herpes, men munnsår..

Zovir er på resept, men synes ikke den hjelper så mye. MEN munnsår plaster er GENIALT. Du kan ha lebestift på og det synes omtrent IKKE! Dessuten tar den smerten, og det er verdt MYE for meg. Og så går såret bort i løpet av tre dager istedet for ei god uke..

Skrevet

Legg tannkrem på over natten! :) Det hjelper meg iallefall. Det kveler og tørker ut!

Skrevet

Ja, jeg har et kjempegodt kjærringråd! Det er store forskjeller på hvor stygge og hissige disse herpessårene blir. Jeg pleide å få et under underleppen med jevne mellomrom. Veldig hissig, ganske stort og STYGT! Og jeg prøvde det meste uten at det hjalp noen ting.

En kollega fortalte om et råd fra bestemoren om å holde en isbit mot såret helt til den er smeltet. Bestemoren fikk det aldri igjen. Det er FRYKTELIG kaldt, men hold ut! Ha et hånkle under haka.

Da jeg prøvde dette, hadde jeg hatt sår nesten en måned, og det ville ikke gro. Etter nedisingen grodde det fort, og jeg har ALDRI fått det tilbake! Og det er 5 år siden! 2 venninner har gjort det samme, og de har heller ikke fått det igjen.

Det skader iallefall ikke å prøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...