Gjest senora Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 skal strikke genser til min datter, men her på stedet hadde de ikke tråden jeg trenger...har gått inn på dalegarn på nettet, men finner ikke heftet mønsteret sto i (det er ikke det siste..)og heller ikke noe om at det går an å bestille mønster og tråd fra dem. noen som vet?
tuji Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Nei, man kan ikke bestille derfra. Hva er det du ser etter? Kanskje jeg kan hjelpe? Jeg har haugevis med oppskrifthefter fra Dale, så hvis du beskriver genseren for meg kan jeg se om jeg har den. Endret 17. januar 2007 av tuji
Gjest Ballerina Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Det går jo an å ringe til dem?? Hvis ikke så har jeg også mange oppskrifter fra Dale så jeg kan kanskje se etter noe jeg også Hvor stor er jenta di?
Gjest senora Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Takk til dere begge! Mønsterheftet er nr 149. Genseren er med beige, hvite, svarte og grønne striper med ulik bredde. Øvre del av genseren ligner en topp som er utenpå den stripete genseren.."Toppen" er ikke i striper, men har en hvit og en grønn arm + et svart hjerte fremme. De har mønsterheftet her jeg bor, men de hadde sluttet å ta inn garnet, Freestyle. Det jeg trenger da er fargekoder og mengde garn til str 12 år. Får vel ringe rundt til noen butikker og håpe at noen forbarmer seg over meg og er villige til å sende meg i posten.
Gjest Ballerina Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Hvis de har mønsterheftet der du bor, så kan du jo se om de har et garn som kan brukes isteden? ...gjør ofte det, jeg... butikken burde jo ha et tilsvarende garn hvis de tar inn mønsterheftet (men hvis det er gammelt, så er jo ikke det alltid tilfellet). Jeg har byttet Stork med Freestyle (men da er det jo ikke lenger en ullgenser........) Fant en garntype fra Sandnes garn som heter Perfect - den har samme pinnenr. som Freestyle, men det er 19 m pr. 10 cm istedenfor 17 som Freestyle... det kan jo gå...(blir litt større, men ikke sååå mye) Fiesta (Sandnes) har pinner 4,5-5 og 16 m pr. 10 cm (da blir det litt trangere, men vil ikke tro det har noe å si). Kanskje Alaska fra Garnstudio (pinne nr. 5, men fant ikke noe om strikkefasthet). Håper du finner ut av det Når man ikke får tak i alt på strikkebutikken gjelder å finne utveier
Gjest senora Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 prøvde alternative garntyper, men det stemte ikke med fargene og tykkelsen
Lizzie Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Prøv å ta kontakt med Stikkedilla på Oslo City. Jeg vet at de fører Freestyle, for jeg pleier å kjøpe det der selv. De har et kontakt/bestilling-punkt på hjemmesiden, så det er fullt mulig at de kan sende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå