Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Mine foreldre skal ha lag og jeg lovet i den forbindelse å bake litt... Sånn ca snickerskake, verdens beste, en marsipankake og ostekake... Hvor tidlig kan jeg lage enklete av tingene... Hva kan fryses helt eller delvis? Noen tips til verdens beste? Aldri laget den før...
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 snickerskake kan fryses i sin helhet. fylt bløtkake kan også fryses i sin helhet (uten marsipanlokk)
tommeline Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Verdens beste bør ikke fryses da marengsen blir myk.
Lady_Sharon Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 (endret) ostekake er ikke så mye arbeid så den kan du lage i mellom. snikckerskake har jeg aldri laget. Så dette hadde jeg gjort. Uke før: laging av evt. pynt tre dager før: baking av sukkerbrød til marsipankake to dager før: laging av ostekake, verdensbeste uten fyll og snickerskake og legge fyll mellom marsipankake (ikke legg lokk på) Dagen før: lag ostekake (jeg pleier å lage ostekake oppned i en av disse fine formene av Cacas). Lager geleen om morningen, kremen nokke timer etterpå og når det har stivnet, så bunnen. Dekk bløttkaken med marsipanlokk og pynt. Ta fyll inni verdensbeste (beste er å ha kakebunnen snu mot midten da blir marengsen ikke seig). Tror jeg har tatt alle kakene dine nå Jeg er vant med å lage masse kaker samtidig. God planlegging er beste hjelpemiddel. Se for flere tips, oppskrifter og instruks på MSN gruppen min: http://groups.msn.com/kakeforum Endret 17. januar 2007 av Lady_Sharon
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Takk for tips Ble litt roligere nå, har jo også en samboer som kan piskes litt rundt på kjøkkenet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå