tuji Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 For å gjøre en lang historie kort: Vi solgte leiligheten vår og flyttet midlertidig til en annen kommune. Til sommeren flytter vi tilbake til den første kommunen, men har ikke kjøpt hus. Vi vil vente til det kommer litt nærmere i tid. Samtidig må vi søke barnehageplass før 1. februar for å få plass i august. MEN: Vi får ikke søke kommunale barnehager før vi vet nøyaktig hvor vi skal bo. Det utelukker alle de barnehagene vi skulle søke på. Hva gjør jeg nå? Kan ikke akkurat dikte opp en adresse heller.
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 sånn er det visst bare.............. dritkjipt.
Holly Hobbie Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Kan dere ikke oppgi en adresse hos noen venner, og si at dere skal bo der til dere faar kjopt deres eget hus?
tuji Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2007 Kan dere ikke oppgi en adresse hos noen venner, og si at dere skal bo der til dere faar kjopt deres eget hus? ← Det lurer jeg også litt på, men vet ikke om jeg tør...kan de oppdage det på noe vis? Dessuten tildeler de plass litt på bakgrunn av bosted, så da kan vi få en barnehage på helt feil sted. Enten må vi kjøpe det huset litt faderlig fort (og leie det ut i et halvt år) eller så får vi nøye oss med å søke private barnehager. Minuset er at de ofte har mye færre plasser enn de kommunale.
BayliZ Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 For noe tull, vi skulle flytte i denne forbindelsen, hadde en helt annen adresse men skrev at i løpet av sommeren flytter vi til deres kommune og vi søker derfor plass til xxx, fikk tilbud i den kommunen samt nabokommunen vi ihvertfall. Alle svar brevene og alt foregikk mellom daværende adresse som var en kommune langt unna. da var du kanskje uheldig og snakket med en som hadde en dårlig dag! Søk du, det kan ihvertfall ikke skade uansett.
tuji Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2007 Det er vel forskjellig fra kommune til kommune. Dette er et sted med alt for få barnehageplasser, mulig det har noe å si. Regelen står på nettsidene deres også, men jeg ringte likevel for å høre om vi kunne oppgi en c/o-adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå