Philippa Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Har brukt Dr. Hauschka i ca 3 mnd. Liker produktene godt, og synes huden har blitt "renere", og jeg blir aldri blank lenger (noe jeg ble tidligere). Problemet mitt er at jeg blir stiv og tørr i ansiktet. Har brukt Hudkur N for å normalisere huden, men merket ingen forskjell. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre?
Scheherazade Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Samme problemet hadde jeg, merket ikke selv at jeg ble tørr, men en hudpleier sa at jeg var veldig tørr. Hadde da brukt dr. H t halvt år. Virker som om serien ikke passer alle rett og slett.
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Jeg bruker også dr. Hauschka, og merker at jeg har blitt litt tørr i huden nå som temperaturen ute har falt, og fyringen inne har økt... Selv om man liksom ikke skal gjøre det har jeg brukt aprikoskjerneolje (du kan bruke andre oljer som jojoba eller mandel også) på huden om natta og under fuktighetskremen om dagen, og det hjelper i hvert fall foreløpig. Liker ellers serien veldig godt - har aldri fått så mange komplimenter for huden min som nå, jeg, og jeg er over min første undom, for å si det sånn.
Philippa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2007 Jeg bruker rensekrem, ansiktsvann og flytende dagkrem på dagen, og rensemelk, rensekrem og ansiktsvann på kvelden (brukte Hudkur N en måned i steden for ansiktsvann).
Gjest Virvel Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Den flytende dagkremen er veldig lett. Har du prøvd den i kombinasjon med andre kremer? Hva slags hudtype har du?
Gjest Deception Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har forsøkt å bruke den flytende dagkremen som underlag til rosekremen, og det funker bra en stund, men etter en uke eller to blir huden skrekkelig tørr. Men jeg har tørr hud, så kanskje det kan funke på noen med en mindre tørr hudtype. Generelt ser det ut som om naturprodukter ofte gir mer fett og mindre fuktighet enn hva i hvertfall min hud behøver. Ellers kunne det kanskje være en ide å ikke bruke rensekremen mer enn en gang pr. dag?
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 For min del synes jeg ikke serien gir mye/for mye fett, men jeg er tilbøyelig til å være enig i at den kan gi for lite fukt for tørr hud eller vinterhud. Ellers enig i at jeg ville droppet å bruke rensekremen om kvelden - selv bruker jeg bare rensemelka, som såvidt jeg vet er det som anbefales for bl.a sensitiv hud. Jeg bruker kvedekrem i tillegg til dagkrem som base. Det er bare i kinnene jeg får for lite fukt, og som nevnt hjelper det å smøre med f eks mandelolje i tillegg. For meg, i hvert fall
Philippa Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2007 Huden min er tørr i utgangspunktet. Glemte å skrive at jeg har rosenkremen, men jeg synes ikke den fungerte noe særlig. Vurderer å begynne med helt andre produkter.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Du kan jo prøve kvedekremen, og droppe rensekremen. Men ellers virker det jo som flere har dette problemet... Dersom noen har god erfaring med å skifte til fuktighetskremer fra et annet merke, men fortsette med rensen, er jeg interessert i å høre.
Gjest Blanca Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 Du kan jo prøve kvedekremen, og droppe rensekremen. Men ellers virker det jo som flere har dette problemet... Dersom noen har god erfaring med å skifte til fuktighetskremer fra et annet merke, men fortsette med rensen, er jeg interessert i å høre. ← Jeg bruker rensemelk/rensekrem fra Dr. H og fuktighetskrem fra Dermalogica. Har brukt kun Dr. H i perioder, men i likhet med flere som har tørr hud funket det ikke i lengden.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 Takk for svar Bruker du nattkrem også, eller "hører du på doktor Hauschka"?
Gjest Blanca Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 Nix, jeg hører ikke på doktoren Jeg bruker den samme fuktighetskremen dag og natt; Dermalogica Skin Smoothing Cream. Bruker i tillegg mandelolje og/eller Dermalogica Skin Hydrating Booster. Når sommeren er på sitt varmeste og fuktigste kan jeg bruke bare Dr. H ansiktsvann på natt, men aldri om jeg klarer meg uten ellers.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #14 Skrevet 18. januar 2007 Okidok. Nei, mistenker egentlig det samme her, selv om huden holder seg relativt fin foreløpig synes jeg ikke det er noe godt tegn med plutselig tørre kinn og mulige tegn på "undertørr" hud ellers også (som om jeg vet hva jeg skal se etter... Kg-hypokonder til en viss grad). Så da skal regler brytes (det er jo uansett bare antroposofi) og nye produkter sjekkes.
Gjest Blanca Skrevet 18. januar 2007 #15 Skrevet 18. januar 2007 (det er jo uansett bare antroposofi) ← Antroposofi er ikke ukjent for meg, og jeg har fått integrert mye visdom (tror jeg ) via den. Dog er jeg ikke helt enig i hudregimet til Dr. Steiner
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #16 Skrevet 18. januar 2007 hehe - ja, det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, altså. Men regner med du skjønte det
Gjest Blanca Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 hehe - ja, det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, altså. Men regner med du skjønte det ← Her har ingen tær blitt tråkket på
Gjest Meep Skrevet 19. januar 2007 #18 Skrevet 19. januar 2007 Har også erfaring med at Dr. H bare ikke passer til meg med tørr hud. Prøvde en stund, men det gjorde bare vondt verre.
Merneith Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 Dr Hausckha gjorde min blandingshud til tørr hud. Først brukte jeg det etter boka, og trodde at huden ville stabilisere seg etter hvert. Etterhvert begynte jeg med fuktighetskrem om kvelden. Litt senere igjen byttet jeg til en fuktighetskrem fra et annet merke. Og til slutt kastet jeg hele greia i søpla. Teite serie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå