Kajagoogoo Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har aldri farget håret andre steder enn hos frisøren, men nå har jeg bestemt meg for å prøve hjemme. Det er jo mange merker å velge i, er det noen som har noen å anbefale? Har hørt at Wella Decore skal være grei? Jeg vet jo at det ikke blir det samme som å farge meg hos frisør, men tenkte å spare litt penger, fattig student. Kan nevne at jeg har kommunegrå hårfarge i utgangspunktet, og farger det middels brunt/brunt.
Rexina Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Nå vet jeg at du spurte om å farge det brun, men jeg anbefaler L'oreal Experte (farge og striping i en pakke). Vita har tilbud nå også Jeg bleika håret mitt for noen dager siden og det blei kjempe fint. Jeg brukte Color Experte fra L'oreal (tilbud: 139,-) i fargen Light Blonde (8.0). Pakken inneholder helfarging av hår, pluss striper, så man får helt fantastisk hår hvis man gjør det riktig. Den var perfekt! Jeg har kalde toner i huden, så jeg måtte velge en kald blond tone, og jeg hadde mellomblondt hår fra før. Nå fikk jeg jevn farge i håret med flotte striper (jeg pakket de inn i folie da, når jeg farga de, for å få et bedre resultat). Også klippet jeg meg selv etterpå, så nå har jeg et veldig fint hår, og har spart MASSE penger Fornøyd!
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Siden du er ukjent med å farge håret selv så anbefaler jeg at du bruker en glansvask eller toning. Det vaskes ut etter hvert. Når du føler at du har taket på det så kan du gå over til permanent farge. Jeg er veldig fornøyd med L'oreal Casting Creme Gloss. Det er en toning som holder ca 6 uker. Velg en farge som ikke er så langt fra din egen første gangen. Jeg prøvde den som nevnes her, farging og striping. På tross av lang fartstid når det gjelder hårfarging så ble ikke dette vellykket for meg. Jeg måtte tone håret etterpå med en annen farge. Jeg anbefaler deg ikke å prøve på denne første gangen. Vær nøye på å få fargen i hele håret. Gre igjennom men en kam etterpå. Jeg grer i flere retninger. Husk at fargen kan sette seg på klær og håndkler. Jeg bruker et mørkt håndkle og en gammel t-skjorte.
Gjest Talula Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er veldig fornøyd med L'oreal Casting Creme Gloss. Det er en toning som holder ca 6 uker. Velg en farge som ikke er så langt fra din egen første gangen. ← Toning/glansvask - da kan man bare farge mørkere enn naturlig hårfarge, ikke sant?
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Toning/glansvask - da kan man bare farge mørkere enn naturlig hårfarge, ikke sant? ← Det er lettere å få til en mørkere farge med toning/glansvask. Har brukt permanent farge for å få det litt lysere og det funket bra. Skal du ha det mye lyesere så må du bleke håret ditt. Mine tips var til en nybegynner.
Gjest Talula Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Ok, det var det jeg trodde. Er også nybegynner
Gjest Meep Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er kjempefornøyd med garniere nutrisse. Har opplevd med andre hårfarger at restene er vanskelige å skylle ut, men ikke med denne. Lukter heller ikke så sterkt som mange hårfarger.
Gjest Talula Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er kjempefornøyd med garniere nutrisse. Har opplevd med andre hårfarger at restene er vanskelige å skylle ut, men ikke med denne. Lukter heller ikke så sterkt som mange hårfarger. ← Er det en glansvask?
Drua Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Farget håret mitt med Casting Creme Gloss på julaften, men nå er all fargen borte Så 6 uker gjelder nok ikke hvis man vasker håret hver dag sånn som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå