Gå til innhold

Gardiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet inn i helt ny leilighet og utleier skal nå henge opp gardinstenger på stua og soverommet vårt. Det vil si - de henger opp en skinne med sånne små fester/kroker på.

Vi er ganske skeptisk til dette ettersom at alle butikker om dagen selger panelgardiner eller gardiner som skal tres rett på kirsch stenger o.l. Så jeg lurer på om dere har noen ideer om hva slags gardiner jeg må spørre om på butikken da..? Eller må våre gardiner spesialsys pga dette latterlige påfunnet om skinne istedenfor stang??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du trenger da er et rynkebånd med hemper som sys på baksiden av gardinen. Jeg tror de fleste gardinforretninger kan gjøre jobben for deg om du ikke er glad i å sy selv.

Eller du kan skifte ut krokene med små klyper, og henge gardinene i disse. Det ser ikke så pent ut, så da er det en fordel å ha gardinbrett i tillegg.

Skrevet

Hmm. Okay. Så da kan jeg med andre ord kjøpe gardiner i ferdighøyde? Høres jo greit ut det da. Men tror du resultatet vil se litt rart ut?

Skrevet

Ja, du kan gjerne kjøpe gardiner i ferdighøyde og sy på rynkebånd selv (eller få noen andre til å gjøre det). Det blir ikke seende rart ut, (eller, nå vet jeg ikke hva du synes er rart da...). Her er et bilde av gardiner med slikt oppheng, i hvertfall.

Skrevet
:ler: Veldig sant - kommer an på øyet som ser! Takk for hjelpen da. Får stikke ut på leting i ettermiddag!
Skrevet

Forresten, tror du jeg kan sy på rynkebånd på en panelgardin?

Skrevet

Det tror jeg ikke blir fint, panelgardiner er jo laget for å "henge rett ned". Men du kan jo bytte ut krokene i gardinskinnen med klyper og henge panelgardinene i dem, men det er mulig det blir seende litt rart ut. ;)

Skrevet

Kan du ikke spørre om han ikke kan være så snill å henge opp stenger da?

Skrevet

Vi leier gjennom Utleiemegleren og de har fått et "gardin-firma" til å ordne med gardinoppheng i alle leilighetene. Når de fra gardin firmaet kom i går spurte vi pent om det ikke var mulig med noe annet, men da svarte de at de hadde fått beskjed om skinner... Så da ble jeg skuffet for å si det mildt... Baksiden ved å leie og ikke eie... Men men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...