kitekatt Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Blir sprø. skal slanke meg nå, men etter jula har kroppen blitt så vant til sjokolade , kake elelr godteri etter middag. og da mener jeg RETT etter, mens jeg fortsatt er mett. Er så godt med noe søtt. Hva kan jeg erstatte dette med? Er ikke glad i frukt og bær, blir sjelden spist selv om jeg kjøper det ofte. Det eneste jeg vet om er sorbet is, men er ganske drittlei og det frister også dårlig på vinteren. Jeg har forsøkt tørket frukt. Enten de aprikosene eller rosiner. Synes ikke det er noe godt. Det som ER godt derimot er tørket papaya, ananas osv, men de er egentlig ikke tørket, men kandisert. Og fulle av sukker At jeg har kutrta røyken fra 10-15 til 1-2 pr. dag hjelper vel ikke akkurat Endret 17. januar 2007 av kitekatt
Gjest Marie81 Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Hei! Jeg er også sånn, blir kjempesugen på noe søtt etter middag! (Men får mer sukker-sug etter tunge middager og rødt kjøtt, enn magre/lettere middager - kanskje noe å teste ut?). Man blir fort avhengi av sukker. Jeg er nå på 3 ukers "avvenning" etter julekosen. Etter en slik avvenning pleier sukkersuget å gå ned, men tøft i de ukene Jeg pleier å spise tørr frokostblanding hvis jeg har søt-sug (f.eks. all-bran e.l.), evt. tørka aprikoser. Søte gulerøtter kan også hjelpe. Eller gulrøtter med dip (bruker naturell yoghurt). Men er også ivrig etter å finne andre alterntiver !!
Kayli Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 En venninne av meg har gått ned maaange kilo med beinhard disiplin. Hennes heteste tips er å pusse tenna når søthungeren tar overhånd - da blir det mindre fristende å spise noe rett etterpå. Ellers er frisk og tørka frukt av alle slag godt og sunt, men det vet du selvfølgelig alt.
Spire Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg har forsøkt tørket frukt. Enten de aprikosene eller rosiner. Synes ikke det er noe godt. Det som ER godt derimot er tørket papaya, ananas osv, men de er egentlig ikke tørket, men kandisert. Og fulle av sukker At jeg har kutrta røyken fra 10-15 til 1-2 pr. dag hjelper vel ikke akkurat ← Ta deg en tur på Helios eller helsekostbutikker. De har stort utvalg av mange forskjellige typer tørket og frysetørket frukt som både er økologiske og uten tilsatt sukker osv. Frysetørket frukt er sprøtt og lekkert og finnes både som banan og mango, og anbefales hvis man ikke liker den seige konsistensen til tørket frukt. Jeg sverger til tørket mango, fiken og ananas for å stanse det verste søtsuget, så disse anbefales. Litt dyrere enn i vanlige butikker, men husk at disse er dyrket uten sprøytemidler og kjemikalier (økologisk) og at arbeidsforholdene til de som dyrker produktene er ivaretatt på det beste (fairtrade). Med andre ord; god snack og god samvittighet. Endret 18. januar 2007 av Spire
Gjest *Fiona* Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Mandler. Skal visst ta litt av suget også, og så er det ikke så usunt. Og jeg mener mandler, du vet, før de blandes med melis og eggehvite og formes og dyppes i sjokolade
Gjest Huldali Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Du kan lage gele fra Heinstad, den inneholder bare 7 kcal pr 100 gram. Kjempe god! Ellers kan du lage kesamdipp og frukt. Et beger kesam mager 1% fett, flytende søtstoff, vanilje esens og litt flytende honning. Bland godt sammen og du har noe riktig godt til frukten!
~Mrs.Valentine~ Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Mager kesam med søtningsstoff og kakaopulver. Nam, smaker som sjokolademousse.
Miracl3 Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Frukt skåret i biter med litt kesam med vannilje over. Gulerøtter og dipp laget av youghurt naturell og kryddermiks. Lett kakao med krem, sånn ferdig krem på sprayflaske ikke kakekrem men den med mindere sukker. Bare en liten dæsj da Lavkalori desserter fra Heistad. Sukkerfrie drops som du kjøper på apoteket. De er kjempe gode, men du kan også kjøpe Lacryl eller noe i vanlig butikk. Banan som snittes i skallet og stekes i ovnen, i snittet legger du en rute fra en melkesjokolade. Nam nam. Frukt med youghurt. Frossen youghurt. Sans iskrem. Det var det jeg kom på i farten
LadyInRed Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 En venninne av meg har gått ned maaange kilo med beinhard disiplin. Hennes heteste tips er å pusse tenna når søthungeren tar overhånd - da blir det mindre fristende å spise noe rett etterpå. ← denne vil jeg tro virker ja! jeg pleier å drikke te (uten sukker vel og merke, det bruker jeg aldri i te) når jeg har lyst på noe søtt. det er sunt, og etter tedrikkingen har jeg ikke lyst på sjokolade lenger te og sjoko passer liksom ikke sammen. drikker jeg kaffe istedet får jeg bare enda mer lyst på sjokolade, så derfor styrer jeg unna kaffe når jeg er skikkelig snopesyk i ukedagene
GoldenGlow Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Noe som er kjempegodt er epler skåret i tynne skiver som du strør kanel og mandelskiver (moderat mengde) Men om du ikke liker frukt hjelper vel kanskje ikke det så mye... Hmm... ikke så mye som klarer å erstatte sjokolade nei.... men hva med bare bittelitt mørk sjokolade? (70% +) Man trenger som regel ikke mye av veldig mørk sjokolade, dessuten er det sunt fordi det er mye antioksidanter! Jippi! God unnskyldning det.. Ellers er det jo lettyougurt.........
Solskinn Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Nå kommer det jo ann på hvor sunn du mener da, og hvor lite du liker frukt men jeg har en fantastisk lett variant (som jeg har stjålet av en venninde altså, jeg vil ikke forsøke ta æren ) Et eple delt i tærninger, mindre enn en halv ts sukker (kan mulig sløyfes helt) Litt rosiner, litt grovhakkede mandler og 1/2-1 bit mørk 70% sjokolade. Dette puttes i ovnen til mørt på 200 grader. Ja, det er litt sukker i, men ikke mye, og man behøver ikker spise mye av denne deserten for å dekke søthungeren. Et eple rekker til to personer i all fall(når man er litt småspisen eller på slankeren) Endret 24. januar 2007 av Gyngestol
Gjest :- ) Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Is er ikke så usunt som annet godteri , så personlig går det mye i is! Jeg holder meg veldig slank , hvis dere lurer :- ) Is er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå